3641
Sök

Jävla amatörer (inbrott i bil)

379 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
#1
För ungefär 5 veckor sedan försökte några amatörer göra inbrott i en av min morsas två bilar (Opel Astra -97).

Dom pillar sönder låsen= Lyckas inte med det, pajar en ruta hmm
Sliter av all plast runt ratten = rattlåset gå i hmm
Sedan försöker dom bända ut stereon med en skifnyckel = Dom tar med sig en bit av fronten på stereon, resten sitter i hmm

Och nu e det så att vi är beroende av två bilar i familjen (två vuxna jobbar) och att min övningskörning inte har blivit av med ännu som jag väntat på i två långa år. Bilen kommer kanske tillbaxs om två veckor från verkstaden.

Så jävla sur blir man va!!! madmadmad

Någon mer som råkat ut för detta djävulskap?

DFFL
9 020 Inlägg
15 augusti 2007
#2
Fem veckor sen?
Glömt och förlåtet vid detta laget väl?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Troligen galen...
567 Inlägg
15 augusti 2007
#3
Som det ser ut idag får man tyvärr nästan räkna med att få bilen vandaliserad. Det finns så dj*vla många idioter därute som inte har den minsta respekt för andras egendom...

Tråkigt att Ni råkat ut för det. Men tyvärr händer det nästan alla någon gång under ett liv med bilägande.
Senast redigerat av Mebb (15 augusti 2007)

379 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
#4
Jovisst, men i ett litet samhälle, vid ett lägenhetsområde, står bilen parkerad i en carport. mad Men visst, det ska ju alltid drabba någon.

Men annars mår jag ok big_smile

9 Inlägg
16 augusti 2007
#5
Nog klarar du dig utan övningskörningen i två veckor om du har slöat med den i två år.

379 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
#6
nej, jag har väntat i två år på att bli 16 big_smile och blev det för en månad sedan. Hade planerat att övningsköra då. Men så ska allt skjutas fram p.g.a.en sådan här meningslös sak!

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
16 augusti 2007
#7
Vet precis hur de känns när man väntat pch det inte blir nått av de...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

136 Inlägg
16 augusti 2007
#8
Hade påhälsning förra veckan av några riktiga losers, dom hade försökt slå sönder sidorutan 5ggr med fönster kross.....det står på rutan att det är laminerat! stackarna kom inte ens igenom rutan. istället buckla dom motorhuven.....patetiskt.

$$$

Operativ Salgsleder
5 Inlägg
16 augusti 2007
#9
Mitt ex hade inbrott o idioterna krossade sidorutan o tog skärm o fjärr till gps,
Men dom missade den lilla detaljen att den va stationär o att man kan behöva själva enheten oxå..
Blir så trött på dessa pundare, Rätt åt dom att det dom tog ät värdelöst utan alla sakerna!!


178 Inlägg
16 augusti 2007
#10
2 av mina polare har råkat ut för det. En gammal jetta och en gammal kadett.

Kadetten hade de fått upp genom att slita bort låset. sen hade de slitit ut tändningslåset och försökt få igång den.

Jetta hade de slitit bort all plasten runt rattnavet + alla kablarna.

Men givetvis fick de inte igång någon av bilarna eftersom fittorna förmodligen var så in i helvetes förståndshandikappade att de inte ens vet va en bil är!!!!!!!!

Där kan vi snacka riktiga jävla amatörer!!!!!!!!!!

Jag hjälpte mina kompisar hem med bilarna.
Kadetten startade jag med en skruvmejsel och jettan startade jag med en hårnål.

HUR JÄVLA SVÅRT ÄR DET?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Tog me 2 min per bil!!!!!!!!!

Idioterna tror att det ska hänga två färdiga kablar som är till för att tjuvkoppla bilen. (Kräken får sluta kolla på film!!!!!)

Asså det blir bara dyrare om dom inte lyckas sno bilen. mad

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

379 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
#11
-Bergan- skrev:
2 av mina polare har råkat ut för det. En gammal jetta och en gammal kadett.

Kadetten hade de fått upp genom att slita bort låset. sen hade de slitit ut tändningslåset och försökt få igång den.

Jetta hade de slitit bort all plasten runt rattnavet + alla kablarna.

Men givetvis fick de inte igång någon av bilarna eftersom fittorna förmodligen var så in i helvetes förståndshandikappade att de inte ens vet va en bil är!!!!!!!!

Där kan vi snacka riktiga jävla amatörer!!!!!!!!!!

Jag hjälpte mina kompisar hem med bilarna.
Kadetten startade jag med en skruvmejsel och jettan startade jag med en hårnål.

HUR JÄVLA SVÅRT ÄR DET?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Tog me 2 min per bil!!!!!!!!!

Idioterna tror att det ska hänga två färdiga kablar som är till för att tjuvkoppla bilen. (Kräken får sluta kolla på film!!!!!)

Asså det blir bara dyrare om dom inte lyckas sno bilen. mad
Jag önskar dom hade tagit bilen, för att få försäkringspengar, Men det är ändå en tröst att dom inte lyckades, så jävla kassa. lollol

Kom på att även min systers gamla 850 hade inbrott två gånger. Andra gången var när hon skulle sälja bilen och det sög för värdet sjönk en hel del. + att dom inte ens tog stereon.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
16 augusti 2007
#12
jag har haft vandalisering 2 gånger på en vecka på min bil, första natten (upptäckte det när jag kom ut på morgonen och skulle åka till jobbet så hade de bara böjtnummerplåten bak, morgonen efter när jag kom ut så låg nummerplåten på motorhuven (samma plåt, den bakre) och då blev jag förbannad och kastade in den i bilen och åkte till jobbet utan plåt. Sen på kvällen/natten satte vi oss, jag och en kompis) ute, en bit från parkering för att se om idioterna kom tillbaka. Rät som det va dök det upp en EU-scooter med 2 idioter på och parkerar en bit från parkeringen. Vi hör dem skratta och säga att de kan ta något annat än plåten idag, typ sterion. De går fram till bilen och vi går efter, men håller oss på avstånd för att se om de gör något. de tar upp någonting och börjar fippla med låset och då låser jag upp bilen med fjärren och de blir förvånade, de vart ännu mer förvånade när de märkte att vi kom springandes med laddade nävar. big_smile  resultat, 2 blåtiror och bortsleten nummerplåt från deras moped.

Jag har väldigt långstubin och har svårt att bli arg, men när någon är på min bil då tvärtänder det.
men sen dess har bilen fått stå orörd...

Vilket jävla drag :)

379 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
#13
P-G skrev:
jag har haft vandalisering 2 gånger på en vecka på min bil, första natten (upptäckte det när jag kom ut på morgonen och skulle åka till jobbet så hade de bara böjtnummerplåten bak, morgonen efter när jag kom ut så låg nummerplåten på motorhuven (samma plåt, den bakre) och då blev jag förbannad och kastade in den i bilen och åkte till jobbet utan plåt. Sen på kvällen/natten satte vi oss, jag och en kompis) ute, en bit från parkering för att se om idioterna kom tillbaka. Rät som det va dök det upp en EU-scooter med 2 idioter på och parkerar en bit från parkeringen. Vi hör dem skratta och säga att de kan ta något annat än plåten idag, typ sterion. De går fram till bilen och vi går efter, men håller oss på avstånd för att se om de gör något. de tar upp någonting och börjar fippla med låset och då låser jag upp bilen med fjärren och de blir förvånade, de vart ännu mer förvånade när de märkte att vi kom springandes med laddade nävar. big_smile  resultat, 2 blåtiror och bortsleten nummerplåt från deras moped.

Jag har väldigt långstubin och har svårt att bli arg, men när någon är på min bil då tvärtänder det.
men sen dess har bilen fått stå orörd...
Det måste ha känts jävligt bra att stopp inbrottsförsöket och även "hämnas". big_smile Fan va bra gjort. Synd att ni inte filma allt. wink

123 Inlägg
16 augusti 2007
#14
Fick inbrott i Mercan min, av märkena att döma hade de slitit ut stereon med koben, slitit sönder all plast ovanför högtalarna, klippt kablarna nere vid kabelstammen, slitit söner låsen... men inte lyckats ta hela bilen som tur var... Hände typ en timme innan jag åkte till jobbet.

Min Saab blev stulen men då fick dom bara med sig stereon som jag två dagar tidigare lyckats haverera, och mina skivor..... så förlusten blev mindre den gången och inga skador på bilen!

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också

379 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
#15
fritzo skrev:
Fick inbrott i Mercan min, av märkena att döma hade de slitit ut stereon med koben, slitit sönder all plast ovanför högtalarna, klippt kablarna nere vid kabelstammen, slitit söner låsen... men inte lyckats ta hela bilen som tur var... Hände typ en timme innan jag åkte till jobbet.

Min Saab blev stulen men då fick dom bara med sig stereon som jag två dagar tidigare lyckats haverera, och mina skivor..... så förlusten blev mindre den gången och inga skador på bilen!
Jag måste bara fråga: E det så svårt att koppla ut en stereo? Man måste väl kunna byta utan att bända ut eller? hmm
Senast redigerat av maximal_boost (16 augusti 2007)

Proljece?
1 464 Inlägg
16 augusti 2007
#16
Nee men ska man ha ut skiten snabbt som fan så behöver man använda lite finess på grejerna och då åker kofoten in smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

379 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
#17
Den gör tydligen det lol

Idiot..
285 Inlägg
16 augusti 2007
#18
maximal_boost skrev:
För ungefär 5 veckor sedan försökte några amatörer göra inbrott i en av min morsas två bilar (Opel Astra -97).

Dom pillar sönder låsen= Lyckas inte med det, pajar en ruta hmm
Sliter av all plast runt ratten = rattlåset gå i hmm
Sedan försöker dom bända ut stereon med en skifnyckel = Dom tar med sig en bit av fronten på stereon, resten sitter i hmm

Och nu e det så att vi är beroende av två bilar i familjen (två vuxna jobbar) och att min övningskörning inte har blivit av med ännu som jag väntat på i två långa år. Bilen kommer kanske tillbaxs om två veckor från verkstaden.

Så jävla sur blir man va!!! madmadmad

Någon mer som råkat ut för detta djävulskap?
Spelar väll ingen roll ifall rattlåset hoppar i?.
Gräver dom sig inte fram till rosen så måste dom ändå knäcka rattlåset.

Tokig
83 Inlägg
16 augusti 2007
#19
Jag har haft inbrott ett flertal gånger i mina bilar, oftast har de tatt stereon utan front dumma jävlar. Sen små saker typ skivor, en gång tog de till och med min maskot haha. Men det värsta var för ett år sedan när fick jag inbrott i bilen så tog de mina hemnycklar som jag dumt nog hade glömt i bilen, de låg inte synliga men iaf det var ett bra byte för den som gjorde inbrott iaf. De letade sig hem till mig och tog ett flertal saker i mitt hem sad mycket minnen som aldrig att köpa för pengar. Det värsta är att jag tror det var nån som kände mig de visste precis vart jag hade mina prylar. Jag hoppas verkligen jag kan få reda på vem det är nån gång för då skall jag göra livet jobbigt för den personen...

Jag blir så arg på alla tjuvar och ligister, det som man kämpat ihop kommer de och stjäl/förstör.

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
16 augusti 2007
#20
P-G skrev:
jag har haft vandalisering 2 gånger på en vecka på min bil, första natten (upptäckte det när jag kom ut på morgonen och skulle åka till jobbet så hade de bara böjtnummerplåten bak, morgonen efter när jag kom ut så låg nummerplåten på motorhuven (samma plåt, den bakre) och då blev jag förbannad och kastade in den i bilen och åkte till jobbet utan plåt. Sen på kvällen/natten satte vi oss, jag och en kompis) ute, en bit från parkering för att se om idioterna kom tillbaka. Rät som det va dök det upp en EU-scooter med 2 idioter på och parkerar en bit från parkeringen. Vi hör dem skratta och säga att de kan ta något annat än plåten idag, typ sterion. De går fram till bilen och vi går efter, men håller oss på avstånd för att se om de gör något. de tar upp någonting och börjar fippla med låset och då låser jag upp bilen med fjärren och de blir förvånade, de vart ännu mer förvånade när de märkte att vi kom springandes med laddade nävar. big_smile  resultat, 2 blåtiror och bortsleten nummerplåt från deras moped.

Jag har väldigt långstubin och har svårt att bli arg, men när någon är på min bil då tvärtänder det.
men sen dess har bilen fått stå orörd...
Klockrent! big_smile

corradoanna skrev:
Men det värsta var för ett år sedan när fick jag inbrott i bilen så tog de mina hemnycklar som jag dumt nog hade glömt i bilen, de låg inte synliga men iaf det var ett bra byte för den som gjorde inbrott iaf. De letade sig hem till mig och tog ett flertal saker i mitt hem sad mycket minnen som aldrig att köpa för pengar. Det värsta är att jag tror det var nån som kände mig de visste precis vart jag hade mina prylar. Jag hoppas verkligen jag kan få reda på vem det är nån gång för då skall jag göra livet jobbigt för den personen...
Hade det inte varit smart att byta lås direkt när du upptäckte det? Eller var det kanske för sent då?

Whine whine!


Sök