620 ti går inte att chippa. De som påstår att de går att chippa ljuger. Det som chipfirmorna gör är att de tar bort laddspärren på 1bar. Laddet ligger däremot kvar på 0,6-0,7 bar som är standard. Trimfirmorna tar 4-5k för detta.
Däremot kan man göra följande, man höjer laddet till 0,8-0,85 bar som är övre gränsen. Det bör man ju inte göra med pys utan med kulventil på slangen mellan wastegate och spjällhus. Då kommer laddet på en gång och den laddar fullt vid ca 2100rpm. Vridet blir
mycket kraftigare. Kulventilen kan man köpa för några hundringar och sedan sätter man på den själv på 10 minuter efter att man monterat bort magnetventilen som sitter under batteriet. Med kulventil på 0,85 bar så kör man ifrån det mesta, och ingen har ens fattat vad man har.

Om man laddar mer än 0,85 bar så kommer motorn rasa.
Det finns annat att göra än att chippa: välplacerat luftfilter, katersättningsrör, bättre avgas, större IC...
Övriga svaga punkter är växellådan. Om man har för vana att spinna med hjulen så kommer lagren att sticka.
Bromsarna behöver gås igenom och oken smörjas med några års mellanrum. Men alla de grejerna är samma som Honda Accord=snorbra.
620ti är en mycket underskattad bil. Folk fattar inte hur bra de är för pengarna. Glöm allt snack om att det inte finns delar. (som du inte behöver för den håller)
Billjud kan jag inget om. Jag sjunger själv.
