2793
Sök

Hur kommer man upp bäst på morgonen??

Saabvilde!
1 708 Inlägg
17 augusti 2007
Min kompis " __hogberg__" brukar kasta saker på mej när jag söver för länge när han är här, bla snusdosor, kapsylöppnare, You name it ! Men jag vaknar iaf : )

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
17 augusti 2007
Men om problemet är att vakna så är ju någon form av starktonshorn en ide! Larmsiren, lastbilstuta. Jag som tycker att jag har svårt att gå upp skulle få total panik och vara 100% klarvaken och lite förvirrad...

Toyaddict
241 Inlägg
17 augusti 2007
Jag går upp 04 varje dagvecka (varannan)... Surt som fan men man måste anpassa.. Förbereder mig för sömn vid 20, släcker osv.. Som nån annan sa; lägg dig tidigare!!
Jag tänker på att jag har 50 min resväg med skön musik, det är det enda som är bra med pendling smile Man är vaken när man kommer fram!!

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

saab expert
248 Inlägg
17 augusti 2007
vaknar alltid före kl ringer inga problem att gå upp

180 Inlägg
17 augusti 2007
ja går upp när mina TVÅ klockor ringt ca 5 min och en ilsken sambo börjar gapa att ja ska upp hmm Skitsvårt att gå upp på morgonen mad

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
17 augusti 2007
har också svårt å komma upp, men när de är jobb å sånt så kommer jag upp i tid, iaf precis så ja hinner klä på mig smile värst var när jag jobbade skift och började 6:30. hade 4,5 mil väg till jobbet varav mer än hälften va en liten kurvig landsväg smile man vaknade rätt så fort när man visste att man skulle få piska golfen på den roligaste vägen jag vet,  cool

nu när jag är fritidsforskare på heltid är de inte lätt å komma upp på morgonen är glad om ja är uppe innan kl 10. neutral

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Avstängd
1 266 Inlägg
16 november 2007
Slå dig själv på käften direkt du vaknar

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

1 453 Inlägg
16 november 2007
TheFinnishFlash skrev:
Slå dig själv på käften direkt du vaknar

Nej då somnar man ju bara igen smile

CarCass
627 Inlägg
16 november 2007
Under förmiddagsveckorna har jag mobilen på ringning vid 0445 När den ringer så snoozar jag en gång. Sen har jag timat in så att klockradion och mobilen drar i princip samtidigt vid 0454 big_smile

Det funkar skitbra, klockradion står i andra sidan rummet så den måste jag gå upp för att stänga av.. Nu är inte jag så där överdrivet trött på morgonen men kör dubbelt ändå.

Edit: Gå ut och hämta tidningen, is och halt på backen, svinkallt i luften. T-shirt för de modiga (jag då)
Senast redigerat av CarCass (16 november 2007)

Join the Evolution

1 675 Inlägg
16 november 2007
Har själv kommit på det perfekta tipset på att bli piggare på morgonen, Ta en varm dusch direkt ni vaktar är mycket bättre än kaffe=) Man blir kanon pigg!

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Sidledesförare
268 Inlägg
16 november 2007
Det här med att gå och lägga sig i tid så att man hinner få den kraften man behöver har visat sig vara en potent lösning. Det hjälper inte heller att sova mycket en natt om man sovit för lite hela sitt liv

Man vet aldrig, före man vet

1 833 Inlägg
16 november 2007
Klockan ringer, kärringen sparkar ur mig ur sängen, upp å klär på mig, och iväg till jobbet, i med kaffe. och man är fit for fight! big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

fotointresserad
2 307 Inlägg
16 november 2007
Har själv problem med att komma upp. Brukar ställa mobilen på 7 men kommer inte ur sängen förrens 8.. Igår råkade ja slänga mobilen i golvet när alarmet satte igång så då var jag tvungen att masa mig upp för att inte försova mig.. Men annars så brukar jag köra med dubbla alarm: Mobilen placerad i närheten av sängen och dess alarm på, sen en väckarklocka på andra sidan rummet med alarm 5 min senare än mobilen och ibland även att radion sätter igång på högvolym på ett viss klockslag..

118 Inlägg
16 november 2007
Har också haft och har till viss del fortfarande grymma problem med att komma upp, men det beror mest på att jag banne mig inte kan somna i tid. Och alla tips med att "lägg dig tidigare", "drick varm mjölk" och allt vad fan det är funkar inte. Inte alls. Min kropp blir inte trött förrän framåt 1-2-3-tiden nån gång helt enkelt. Hade sömnpiller ett tag, men det kändes inte rätt heller. Visst, jag somnade och vaknade då jag skulle men var ju som en zombie fram till lunch. Nu har jag helt enkelt vant mig vid att sova runt 4-5 timmar som bäst varje natt och tar igen det så gott det går på helgerna. Inte helt hälsosamt, men det funkar rätt ok ändå.

För min del så vaknar katterna av min väckare och vet att det vankas mat då, så dom blir helt mongolida och går bärsärk i lägenheten så man är tvungen att kliva upp. Funkar det också! smile

"Blir less på folk som tror att kött växer på träd."

.......
2 655 Inlägg
16 november 2007
vet inte varför alla är så morron trött tongue har aldrig problem, har ganska stora sömnproblem  desutom,     somnar runt 01:30-02:00 varje dag och kliver upp 05:20 varje morron...

Gangsta medlem
59 Inlägg
17 november 2007
Har aldrig haft en bra uppväckning, måste vara den segaste mannen i hela Sverige på att gå upp... måste vakna en timme innan ja ska upp, så sover ja ur mig...
Senast redigerat av TheHumbleGangstas (17 november 2007)

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
17 november 2007
sömnproblem? jahadå tonvis. har en hel hög saker som ska väcka mig varje morgon. har mobilen på ringning, en klockradio. 2 personer som ringer och försöker väcka mig varje morgon. + 2 stycken som kommer och tokbultar på dörren. kliver jag upp? nästan...

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

8 156 Inlägg
17 november 2007
Yikes. Själv så behöver man knappt någon väckarklocka. Ligger och väntar på att mobilen ska börja ringa på morgonen. Men helst så sover jag ut på morgonen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Oseriös Aktör
592 Inlägg
17 november 2007
jag har det problemet att det går ganska bra att stiga upp 4-5 på morgonen men senare än det känns segt.

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

2 230 Inlägg
17 november 2007
sj vaknar man bara mobilen vibrear så har skit lätt att "vakna" men sen att kroppen ska vakna ja det blir väll frammot mitt på dagen eftermiddag nått tag:)
är det nå man vill kliva upp till äre enkelt men annars är det ett helvete...

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Sök