3455
Sök

behöver lite hjälp med min tankarmatur i 740:n!!

135 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
#1
har köpt en ny tankarmatur till 740:n nu.. men problemet är att jag hade den "gamla" metallvarianten som hade metall i toppen och jag köpte den nya som är gjord i plast på toppen, det ska funka, men nu är det så att elkopplingen inte är densamma, ska skarva ihop kablarna, men de är i olika färger!!

min gamla har dessa färger:
1 är lila
1 är svart
1 är brun
1 är grå-vit

den nya armaturen har dessa:
1 är svart
1 är röd
och så finns det 2 st grå-vita

Någon som vet hur jag ska koppla dessa?
Är det farligt att koppla fel, dvs kan det hända något mer än att det inte funkar? så man kan testa sej fram i så fall?


135 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
#2
Ingen som vet? tacksam för snabbt svar då jag håller på med att sätta dit armaturen, vill få det klart


Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 492 Inlägg
19 augusti 2007
#3
nix ingen som vet smile
ett tips är väl att gå på biblioteket & låna en rep.handbok & kolla elschemat för du kan säkert elda upp nåt om du kopplar fel

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
19 augusti 2007
#5
Har du inget kopplingschema till dom nya kablarna?
i så fall kan du ju kolla vad dom är till och sen kolla vilka av dom gamla kablarna som är jord och så vidare?


135 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
#6
Ne hittar inget kopplingsschema, har letat efter det.. nån som vet vart man hittar bra kopplingsscheman då? tongue


45 Inlägg
25 maj 2008
#7
Lika bra att dra upp denna tråden igen ist för att skapa en ny.

Jag har exakt samma problem och har inte en aning om hur jag ska göra.


11 Inlägg
2 juni 2008
#8
Efter att ha tittat på olika elscheman ska jag göra en kvalificerad gissning. Det är inget som går sönder om det ändock blir fel, men i alla fall....

Lila = Röd
Svart = Svart
Brun = Grå-Vit
Grå-Vit = Grå-Vit (den andra)

Den Lila är ström till bränslepumpen
Den Bruna är ström till tankgivare
Grå-Vit går till tankmätare
Svart är jordanslutning

Det har ingen betydelse på strömriktningen på de gråvita. Jag hoppas att det ska fungera annars så går det faktiskt att se var de olika kablarna tar vägen på undersidan.


Sök