3598
Sök

äga bilar

saab expert
248 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
hur många bilar får man sälja på ett år? utan skatteverket blir intressersade?
¨hur många är lagligt mvh

Teddan
2 495 Inlägg
25 augusti 2007
finns ingen dirket sådan lag... det som kan bli problematiskt är om dom kollar och du har haft säg 60bilar... kanske i en hyffsat högprisklass då vill dom nog gärna kolla upp så du inte har tjänat pengar på dom..

jag har haft över 25bilar i år redan hehe

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

saab expert
248 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
har hört folk som säger 6 bilar men jag vill veta var det kommer ifrån mvh

Eliminator
1 441 Inlägg
25 augusti 2007
7 bilar sedan kan du bli skattad för bilförsäljare med momsredovisning etc.
Därför så är många förmedlare och står aldrig som ägare på fordon typ tyskimportrerade bilar där du köper bilen av ägaren i tyskland fast bilen står i Sverige, alternativt använder hela släkten som bulvaner.

//Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Teddan
2 495 Inlägg
25 augusti 2007
Sokrates skrev:
7 bilar sedan kan du bli skattad för bilförsäljare med momsredovisning etc.
Därför så är många förmedlare och står aldrig som ägare på fordon typ tyskimportrerade bilar där du köper bilen av ägaren i tyskland fast bilen står i Sverige, alternativt använder hela släkten som bulvaner.

//Tommy.

vart står det ??
jag har aldrig sålt/köpt så lite bilar dom sista 8åren .. har aldrig varit under 10bilar iaf.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

956 Inlägg
25 augusti 2007
rs niklas skrev:
har hört folk som säger 6 bilar men jag vill veta var det kommer ifrån mvh

det där har jag ocå hört

eldus veldus

956 Inlägg
25 augusti 2007
Kärrigens låtsas farsa köper och säljer jämt tycker jag...Han har hyffsat nya bilar iaf..Men det verkar som det funkar utan problem..Han har säkert 10-15 bilar varje år...

eldus veldus

DFFL
9 020 Inlägg
25 augusti 2007
Min farbror som är bilförsäljare vid sidan om säger att sålänge du har ett jobb och betalar skatt för det jobbet så bryr de sig inte.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Driver Lastbilsgrossisten.se
44 Inlägg
25 augusti 2007
Japp, stämmer.

Du får äga 6 bilar under ett kalenderår, sedan börjar Skatteverket klaga och vill/tror att du håller på med bilförmedling/bilhandel, vilket gör att du måste registerar företag, momsregistering osv.

Dock beror ju detta också på hur mycket Skatteverket kollar in i just din ekonomi.

Driver eget, tillbehörspartner för åkerier och transportörer. www.lastbilsgrossisten.se

Sök