3579
Sök

volvo 740 Turbo krånglar

61 Inlägg
20 september 2007
#21
Det sitter ju en fjäder i dumpen ? skruva isär dumpen och antingen som dom redan skrivit spänna den elller så byter du till en som är lite hårdare och aningen längre.

46 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
#22
vad är termotidgivare och vart sitter den ?


Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
20 september 2007
#23
BadGirl_854T5 skrev:
TurboKolle skrev:
BadGirl_854T5 skrev:

Ehh... Det är väl en MM på en 740 inte en LMM... Rätta mig om jag har fel...

Jo, du har säkert alldeles rätt, jag har ingen aning vad den egentligen kallas...Jag orkade fan inte engagera mig i att söka efter rätt benämning. Visste ju att någon skulle rätta mig snabbt som ögat ändå så  tongue

Men principen är iallafall densamma, bilen går fett av öppen dump.

He he, det är bara att ta bort själva "luften" i luftmassamätare =P

Alltså massamätare ;P

Ja, jag är snabb jag =P

Där hade även du fel.. Det heter LMM..wink

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

46 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
#24
vad är termotidgivare och vart sitter den ?


10 287 Inlägg
21 september 2007
#25
Termotidgivaren sitter i toppen och avgör hur mycket extra soppa motorn skall få vid kallstart.
Skaffa en Haynes över 740 med Motronic.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

46 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
#26
aaa okej vart får man tag på det då?


10 287 Inlägg
21 september 2007
#27
En Haynes-bok???

Men seriöst Figge...skall vi servera dig allt på ett silverfat?

Provat www.google.se?

Provat att bara chansa på www.haynes.se?

/Göran

volvo_figge skrev:
aaa okej vart får man tag på det då?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Tuuuurbo
240 Inlägg
31 oktober 2007
#28
Ett gott råd? BYT Temp givaren till sprutet, eller gå in på Turbopeformanceclub.com, finns kanske 50st som har haft/har samma problem och i 98% av fallen är det motortempraturgivaren till Sprutet som krånglar.

Mvh Björn


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
31 oktober 2007
#29
volvo_figge skrev:
Rooth07 skrev:
volvo_figge skrev:
det är så helatiden och den har HKS dump den laddar 0,5.

Är det en öppen dump så kan det uppstå problem, men spänner man fjädern tillräkligt mycket så ska det funka bra, på min funkar det utmärkt:)

vadå för fjäder ?

Fjädern som sitter i dumpen som avgör när den ska öppna o släppa ut trycket?, på våran så justerar man den mitt uppe på..? fast kommer inte ihåg vad vi har för dump..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -


Sök