3052
Sök

Vart sitter bensinpumpen?!! Hjälp!!

Kinna
146 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
Tjena allt folk!! nu har jag stött på detta problem. När jag va ute och körde, så börja bilen bara rycka och sen ville den inte starta mer. Förmodligen är det nåt med bensinpumpen,för det ska höras när man vrider på nyckeln. Det gör det inte nu. Men problemet är att jag hittar inte pumpen:S är det någon som har en aning var den sitter? Bilen är en Audi a6 2.8 avant -97 årsmodell. Vore jättetacksam för hjälp!!

12 086 Inlägg
27 augusti 2007
Hittar du den inte sitter den troligen i tanken.

Kinna
146 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
Okej, för jag har lite svårt att se under bilen, men jag har kollat under reservhjulet,där sitter inget, sen har jag kollat under baksätet,såg jag inget heller,bara batteriet som satt där. Sen har jag kollat under, och ja ser faktiskt ingen pump, så de kanske är som du säger,den sitter i tanken. hur ska man göra då? för den e typ död, ja kan inte få igång bilen.

Toker
491 Inlägg
27 augusti 2007
släppa ner tanken och byta... ?

Toker Jr 081102

727 Inlägg
27 augusti 2007
följ bränsle ledningarna från tanken till motorn, sitter det ingen pump där emellan så sitter den i tanken, ofta finns en "servicelucka" bultad i golvet under klädseln i skuffen så du kan öppna där å ta ur pumpen, eller så lär du ner med tanken och plocka ur den på det viset.  annars ringer du en Audihandlare å ber dem koppla dig till verkstan, vet inte dem så är det bedrövligt lol

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

1 997 Inlägg
27 augusti 2007
Skulle gissa att pumpen sitter under baksätet iallafall. ta bort de och kolla om de inte är nåt lock där. som man kan skruva lös. sen är förmodligen pumpen gängad på nåt sätt så man kan ta upp den sen.

Eller. så är det typ på samma sätt fast i bagaget. lyft bort mattorna å kolla om du hittar nåt.

kanske hjälpte lite eller? tongue

Kinna
146 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
Jag har varit ute och kikat ännu en gång, och tro det eller ej, jag har rensat hela skuffen, och där sitter ingen lucka någonstans, och sedan har jag tagit bort baksätet, och där sitter inte heller något. Några mer tips? någon som har en likadan bil och som har plockat ner pumpen?

1 997 Inlägg
27 augusti 2007
mysko. då vet ja inte...

Haha. lämna in den då. men sånt bruka ju va dyrt =/

Sök