tjenare tänkte bara kolla lite med dom kunniga , har hört att man kan köpa ett luftfilter till type-r som ger 10hk , och det är testat och bevisat tydligen , stämmer detta ? stämmer det att avgassystemet som sitter på nu stryper lite hk , så om man byter och sätter på japs tex , så får man ungefär 10hk till ?
vad är medelförbrukningen ungefär , stads och blandadkörning ?
Ja det stämmer. Strämmer pga att lufburken orginal är så snålt tilltagen lika så snorkeln som "suger" upp luften från fronten.
Det är AEM Cai och Injen du skall titta på när det gäller dessa effekter,Har inte sätt lika höga bromsningar från andra. Och avgas så är det DC gällande grenrör tex du skall titta på och gällande avgasys så har du ett flertal från tex DC,Supersprint,Invidia,Meganracing osv.
Det har bromsats ca 20-35hk med dessa grejer på. OBS: För att kunna mappa/ställa in motorn ordentligt efter dom nya modsen behöver du även ha en K-pro Lr K300.
K-pro och den andra.(blev osäker nu om det är K300 dom heter). Är en av få grejer man kan mappa just CTRen med,eller snarare Flasha om ECU boxen snarare.
K-pro och den andra.(blev osäker nu om det är K300 dom heter). Är en av få grejer man kan mappa just CTRen med,eller snarare Flasha om ECU boxen snarare.
K-pro är som en "ny" ECU typ. En box med möjligheter att Flasha om befintliga inställningar/värden i ECUn för att kunna mappa. Finns i princip inga företag som "chipar" dessa bilar pga att det har varit ett rent helvete att komma in i boxarna. IT´S Fun har ett chip/flashning avsedd för standard motor utan trim.
Har man sen trim,ja då är det oftast K-Pro från hondata som gäller för att ställa in (mappa) motorn.
Vart har ni fått tag på hondata produkter i Sverige? Samt är det någon som vet hur bra chipet från its fun fungerar tillsammans med nytt avgassystem och nytt luftfilter?
Ett tips är att regga dig på Hondaklubben. Där finns det flera företag som bla säljer dessa K-Pro.
Nej,It´s Fun´s "chip" är INTE att rekomendera när du har avgas och filter också. Är redan en som provat detta och det gav inte som det var tänkt.Utan BETYDLIGT mindre och med lite lean i toppregistret om ja kommer ihåg bromsnings papprena osv rätt.
Apexi har en piggy back ECU för V-tec motorer som är ganska hyfsad. Finns att köpa hos PBZ. Byta luftfilter bara är ganska meningslöst. Kolla runt på hela Induction kits.
Som nämnt så använder dom flesta Hondata´s K-Pro av en anledning..Komplett mappnings bar.
Ska du handla luftfilter finns det typ bara 2 saker att välja mellan (inom rimmliga pengar och erkännt grymma hk för pengarna). Det är Injen CAI Alt AEM Cai.
Apexi har en piggy back ECU för V-tec motorer som är ganska hyfsad. Finns att köpa hos PBZ. Byta luftfilter bara är ganska meningslöst. Kolla runt på hela Induction kits.
Apexi har piggyback för B-serie motorer med vtec. K20, som sitter i Type R fungerar denna inte på och är således helt meningslös.
Och, jo... På denna bilen gör ett luftfilter väldigt mycket, betydligt mer än på nästan alla andra bilar.
K-pro är som en "ny" ECU typ. En box med möjligheter att Flasha om befintliga inställningar/värden i ECUn för att kunna mappa. Finns i princip inga företag som "chipar" dessa bilar pga att det har varit ett rent helvete att komma in i boxarna. IT´S Fun har ett chip/flashning avsedd för standard motor utan trim.
Har man sen trim,ja då är det oftast K-Pro från hondata som gäller för att ställa in (mappa) motorn.
Om man är ute efter att byta avgas och filter behöver man mappa bilen då ?