2519
Sök

Akta er för Venodesign! Tråd updaterad, tar tillbaks varningen.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
Ja som rubriken säger så råder jag er att akta er från det engelska företaget www.Venodesign.co.uk .

När jag funderade på att beställa därifrån så hade jag väldigt god mailkontakt med en av de anställda på företaget, dom svarade på mailen inom ett dygn, hade alltid trevliga svar och var riktigt hjälpsamma.
Jag bestämde mig för att köpa ett kjolpaket till bilen, "det är ju så billigt, då går det ju bra och prova" tänkte jag för mig själv och satte in pengar på ett tillfälligt konto via Swedbank efter att företaget berättat hur jag skulle gå till väga.
Jag betalade, pengarna reserverades och allt var frid och fröjd, men efter en vecka och inga framsteg på deras hemsida så började jag bli orolig. Det ända som stod under min profil i sidan var "Order Placed". (Det står förövrigt så fortfarande). Men jag mailade säkert 1 eller 2 mail till dom utan svar. En dag ringde ett fraktbolag på telefonen (kommer inte ihåg namnet på dom) dom berättar att dom står och ringer på dörren och kjolarna har kommit. Allt var frid och fröjd när jag skriver på. Sen öppnar jag paketet och inser att jag har fått fel kjolar, inte en ända del stämde.
Jag mailar (bortse gärna från min halvtaskiga engelska) dom och mitt mail var:
"I just want to let you know that not a single part of the bodykit is correct. The front is from a Phantom, the sideskirts is fram Infinity and the back I don´t know, and I orderd a Maximus kit. But I will keep it, I think I can rebulid it the way I want to. It´s sad becuase I thought that you could do at least one thing right when you are a big (?) company?.
//Marcus."

Och hoppas att jag får en godtaglig ursäkt och kanske till och med blir erbjuden lite ersättning. Men som svar får jag istället:
"Hello,

As we discussed you have to make a bank transfer as we cannot accept credit card payment and send a kit to a different billing address - it's illegal.
We don't ship to Norway and therefore you agreed that you want us to ship the goods to Sweden.
We cannot take your money  - the only way it a bank tarnsfer.

XXX"

"Vad fan?" Jag har inte sagt ett ända ord om Norge!?. Jag mailade dom igen men jag kommer inte ihåg vad mailet löd, men jag förklarade att jag redan hade fått kjolarna och inte hade nämnt Norge över huvud taget. Jag har väntat på svar i över en vecka nu.
Det är ett par stycken som har beställt därifrån som inte har haft några problem alls med sina beställningar, men det verkar vara lite rysk roulette över det hela.
Jag vet att jag får skylla mig själv, men som jag redan har skrivit så var det ju billigt och värt att testa enligt mig, jag kan och jag ska bygga om paketet vilket jag också hade tänkt med det jag beställde från början också, men alla har inte dom möjligheterna och därför vill jag varna ER.
Det var allt ifrån mig och hoppas att ni gillade recensionen.

Uppdatering Den 28/08
Nu kom mailet jag väntade på!

"Hello,

I'm awfully sorry for the confusion. I mixed you up with another customer.
Yes you ordered Maximus kit and you were supposed to receive Maximus kit and according to our records mentined kit was posted to you.
There is a possibility that warehouse staff confused parts therefore please send some digital photos of the products and in case they are not correct , we will exchange them.

Cheers!
XXX"

Det visade sig att det bara var ett misstag från deras sida och att dom är villiga att rätta till det. Dom tog bara väldigt god tid på sig att se misstaget.
Jag berättade nu också att jag kommer att behålla kjolarna jag fick och att allt är "lungt" eller vad jag ska säga smile

Jag har fått min ursäkt och jag är nöjd, synd bara att det tog sin tid. Men nu vet alla hur det fungerar, dom var visst bra att ha och göra med.
Mvh!
Senast redigerat av Mäki (28 augusti 2007)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Greetings, infidel.
91 Inlägg
27 augusti 2007
Skumt. Det var kanske olika personer som svarade på mailen och någon var extra snurrig den dagen? Du vet hur britterna är. xD

Det senare var ett skämt. wink
Senast redigerat av n3rmin (27 augusti 2007)

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
Hehe jadu wink

Nej men det var samma arbetare som svarade varje gång. Åtminstone vill dom att jag ska tro det för det var samma namn-underteckning.

8 156 Inlägg
27 augusti 2007
Hmm. Om du har tur så får du snart ett nytt paket på posten?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Tvivlar starkt eftersom dom fortfarande vill att jag ska sätta in pengar? smile

105 Inlägg
28 augusti 2007
Jag tror nog att de har lite svårt att förstå vad du menar du skriver lite illa och de framgår inte tydligt vad problemet är. Därför har du fått ett standarsvar från dem. Om du nu vill framhäva att du har fått fel produkt från dem bör du skriva lite annorlunda.
Att du tänker behålla kittet behöver du inte skriva eller att du tänker bygga om det. Det är irrelevant information. Ställ en fråga till dem om hur vi (du och företaget) ska göra för att du ska bli en nöjd kund istället.
De har en hotline du kan ringa på det är nog nästan bättre att du ringer till dem och ha givetvis ordernummer, säljarens namn framför dig när du pratar med dem....

saxat från deras sida:
Faulty Products

If the product you purchase is faulty, we may offer a repair, exchange or refund as appropriate in accordance with your legal rights. Please contact us for information.

så det du behäver säga tydligt är att det du fått är en felaktig produkt och använda dina ordernummer och skicka bild på grejerna du fått med.
Senast redigerat av route (28 augusti 2007)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Jag vet att min engelska in är den bästa. Men i det förra mailet så skrev jag mycket renare när ett par kompisar läste det och dom tyckte det var bra.
Att dom inte vill svara på det mailet är dåligt enligt mig, håller du inte med?

105 Inlägg
28 augusti 2007
Det jag menar är var övertydlig och korrekt med alla ordernummer osv när du tar kontakt med dem. LÄste på lite mer om deras policy för att lämna tillbaka saker m m...
Var tydlig med att du fått fel produkt att du önskar kompenseras för detta misstag osv osv... Men var även korrekt och rak i språket det har du mycket tillbaka på.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
route skrev:
Det jag menar är var övertydlig och korrekt med alla ordernummer osv när du tar kontakt med dem. LÄste på lite mer om deras policy för att lämna tillbaka saker m m...
Var tydlig med att du fått fel produkt att du önskar kompenseras för detta misstag osv osv... Men var även korrekt och rak i språket det har du mycket tillbaka på.

Okej, men jag tyckte att jag hade framfört det. Kanske inte tillräckligt i första mailet men defenetivt i andra.
Det i språket förstår jag men kan vara lite svårt, dels för att jag inte är så bra på grammatiken och dels för att jag inte har tränat på att byta kjolpaket på engelskalektionerna wink

Tack för dina svar, men jag kommer inte att gå vidare för jag ska börja bygga idag.  smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare

"Hello,

Yes you ordered Maximus kit and you were supposed to receive Maximus kit and according to our records mentined kit was posted to you.
There is a possibility that warehouse staff confused parts therefore please send some digital photos of the products and in case they are not correct , we will exchange them.

Cheers!
XXX"

Det visade sig att det bara var ett misstag från deras sida och att dom är villiga att rätta till det. Dom tog bara väldigt god tid på sig att se misstaget.
Jag berättade nu också att jag kommer att behålla kjolarna jag fick och att allt är "lungt" eller vad jag ska säga smile

Jag har fått min ursäkt och jag är nöjd, synd bara att det tog sin tid. Men nu vet alla hur det fungerar, dom var visst bra att ha och göra med.
Mvh!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 augusti 2007
Säg att du ska ha en m3 e36 front som ett förlåt!! 'till mig* wink

Bmw osv..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Haha wink

Greetings, infidel.
91 Inlägg
28 augusti 2007
Skönt att allt ordnar sig. big_smile

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.

9 108 Inlägg
29 augusti 2007
Bra att du uppdaterar tråden så dom inte får oförtjänt dåligt rykte, skönt att det gick bra! (än så länge wink)

195 Inlägg
29 augusti 2007
Maximus kittet var hel stiligt tycker jag wink

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
MilleN skrev:
Bra att du uppdaterar tråden så dom inte får oförtjänt dåligt rykte, skönt att det gick bra! (än så länge wink)

Jorå. Tråden gjordes ju för att alla ska få veta hur dom jobbar. Nu tog dom ett steg i rätt riktning. Hoppas dom fortsätter så nu smile

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
29 augusti 2007
Mäki skrev:
Ja som rubriken säger så råder jag er att akta er från det engelska företaget www.Venodesign.co.uk .

När jag funderade på att beställa därifrån så hade jag väldigt god mailkontakt med en av de anställda på företaget, dom svarade på mailen inom ett dygn, hade alltid trevliga svar och var riktigt hjälpsamma.
Jag bestämde mig för att köpa ett kjolpaket till bilen, "det är ju så billigt, då går det ju bra och prova" tänkte jag för mig själv och satte in pengar på ett tillfälligt konto via Swedbank efter att företaget berättat hur jag skulle gå till väga.
Jag betalade, pengarna reserverades och allt var frid och fröjd, men efter en vecka och inga framsteg på deras hemsida så började jag bli orolig. Det ända som stod under min profil i sidan var "Order Placed". (Det står förövrigt så fortfarande). Men jag mailade säkert 1 eller 2 mail till dom utan svar. En dag ringde ett fraktbolag på telefonen (kommer inte ihåg namnet på dom) dom berättar att dom står och ringer på dörren och kjolarna har kommit. Allt var frid och fröjd när jag skriver på. Sen öppnar jag paketet och inser att jag har fått fel kjolar, inte en ända del stämde.
Jag mailar (bortse gärna från min halvtaskiga engelska) dom och mitt mail var:
"I just want to let you know that not a single part of the bodykit is correct. The front is from a Phantom, the sideskirts is fram Infinity and the back I don´t know, and I orderd a Maximus kit. But I will keep it, I think I can rebulid it the way I want to. It´s sad becuase I thought that you could do at least one thing right when you are a big (?) company?.
//Marcus."

Och hoppas att jag får en godtaglig ursäkt och kanske till och med blir erbjuden lite ersättning. Men som svar får jag istället:
"Hello,

As we discussed you have to make a bank transfer as we cannot accept credit card payment and send a kit to a different billing address - it's illegal.
We don't ship to Norway and therefore you agreed that you want us to ship the goods to Sweden.
We cannot take your money  - the only way it a bank tarnsfer.

XXX"

"Vad fan?" Jag har inte sagt ett ända ord om Norge!?. Jag mailade dom igen men jag kommer inte ihåg vad mailet löd, men jag förklarade att jag redan hade fått kjolarna och inte hade nämnt Norge över huvud taget. Jag har väntat på svar i över en vecka nu.
Det är ett par stycken som har beställt därifrån som inte har haft några problem alls med sina beställningar, men det verkar vara lite rysk roulette över det hela.
Jag vet att jag får skylla mig själv, men som jag redan har skrivit så var det ju billigt och värt att testa enligt mig, jag kan och jag ska bygga om paketet vilket jag också hade tänkt med det jag beställde från början också, men alla har inte dom möjligheterna och därför vill jag varna ER.
Det var allt ifrån mig och hoppas att ni gillade recensionen.

Uppdatering Den 28/08

"Hello,

Cheers!
XXX"

Mvh!

har själv handlat av venodesign, och själv ringt till deras kontor. och det är bra hålligång där. Verkar ha riktigt bra snurr på sakerna. Trist att du fick fel prylar. men kollar man på reputation på ebay, så har alla kunder som fått någonting fel någongång fått sina saker tillrättade utan att betala ett öre.

Betalade på ebay, och inom 14 dagar var kittet hemma vid dörrn:
http://www.garaget.org/gallery/archive/4142/17811/4142-92196.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/4142/17811/4142-92192.jpg

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Men först verkade dom inte vilja ha någon kontakt med mig. Det var därför jag la upp tråden. Men dagen efter så såg dom deras fel och kontaktade mig. Därför uppdaterade jag tråden smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Nu fick jag ännu ett mail där dom berättade att om jag beställer där igen så får jag 15% rabatt  för det som hände smile

?
1 038 Inlägg
29 augusti 2007
Mäki skrev:
Nu fick jag ännu ett mail där dom berättade att om jag beställer där igen så får jag 15% rabatt  för det som hände smile

Haha, bättre deal än hos myspons...   big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Sök