3119
Sök

Bilen dör i vänstersvängar( volvo 740)

3 650 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Min volvo 740 dör vid vänster svängar..tror själv att det kan vara pumpen i tanken, men inte säker. Någon här som kanske vet?

517 Inlägg
28 augusti 2007
jordfel?

/Martin - Wolfsburg GTI

(none)
1 725 Inlägg
28 augusti 2007
Detta känner jag igen från en tråd här på garaget...Jag kommer inte ihåg när det var..men ett bra tag sen var det någonm som hade detta problem med sin gammla skönhet...Sök på forumet...Det ska finnas..

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

3 650 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
sökte men hittade inte riktigt svaret..men om någon här på garaget har varit med om detta så skriv gärna.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
29 augusti 2007
Vet att de låter löjligt, men har du kollat att batteriet sitter fsat ordentligt och att kablarna har riktig kontakt mot polerna?

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

195 Inlägg
29 augusti 2007
lätt att kolla..
Hur mycket bensin har du i tanken? morfar har samma problem fast med högersvängar men när han tanka mer än 400kr ja alltså ca 35liter då så hade han inga problem men så fort de gick under 10liter eller nått så gör den samma sak, bluddrar och vill dö alltså.
Kan vara nått med tankarmeraturen

Värt ett försök? wink om du inte tankar fullt redan förståss tongue
Senast redigerat av Mattsvart (29 augusti 2007)

3 650 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
TobbeE_87 skrev:
Vet att de låter löjligt, men har du kollat att batteriet sitter fsat ordentligt och att kablarna har riktig kontakt mot polerna?

japp, har kollat allt sitter ordentligt:)

3 650 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Mattsvart skrev:
lätt att kolla..
Hur mycket bensin har du i tanken? morfar har samma problem fast med högersvängar men när han tanka mer än 400kr ja alltså ca 35liter då så hade han inga problem men så fort de gick under 10liter eller nått så gör den samma sak, bluddrar och vill dö alltså.

har inte så mkt bensin i tanken, så kan mycket möjligt vara tankarmeraturen..ska rengöra tanken nu i veckan å byta tankarmeraturen också, och tanka fullt!
återkommer med svar..

hittade en fin tankarmatur på skroten och dessutom i plast, så får hoppas på att den hjälper..
Senast redigerat av Kesler (30 augusti 2007)

195 Inlägg
31 augusti 2007
Kesler skrev:
Mattsvart skrev:
lätt att kolla..

har inte så mkt bensin i tanken, så kan mycket möjligt vara tankarmeraturen..ska rengöra tanken nu i veckan å byta tankarmeraturen också, och tanka fullt!
återkommer med svar..

hittade en fin tankarmatur på skroten och dessutom i plast, så får hoppas på att den hjälper..

Yes får se ifall de blir nå resultat wink

Ain't no place like home...
4 640 Inlägg
31 augusti 2007
Kolla jordflätorna till motorn också. Farsan hade samma problem på en riskokare han hade för 100 år sen typ. Högersvängar resulterade i död motor. Visade sig att jordflätan var skadad, o sträckte på sig vid kurvtagning (mjuka motorkuddar...) varpå bilen dödde.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

3 650 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Cuefa skrev:
Kolla jordflätorna till motorn också. Farsan hade samma problem på en riskokare han hade för 100 år sen typ. Högersvängar resulterade i död motor. Visade sig att jordflätan var skadad, o sträckte på sig vid kurvtagning (mjuka motorkuddar...) varpå bilen dödde.

okej, ska kolla upp det med..

148 Inlägg
2 september 2007
har haft ett typiskt fel på mina 240:is o 740... vet inte om detta é samma men...

...på mina bilar så dör den när man råkar dänga till mittkonsollen med benet i väntersvängar...tästa att slå på konsollen när du kör, dör den då så kan du börja gapskratta:P ett typiskt volvosyndrom enligt mig:P

Low´n´slow is da shit

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
3 september 2007
swedahl skrev:
har haft ett typiskt fel på mina 240:is o 740... vet inte om detta é samma men...

...på mina bilar så dör den när man råkar dänga till mittkonsollen med benet i väntersvängar...tästa att slå på konsollen när du kör, dör den då så kan du börja gapskratta:P ett typiskt volvosyndrom enligt mig:P

haha lite glappande kablar eller?big_smile

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

148 Inlägg
3 september 2007
High_Tower skrev:
swedahl skrev:

haha lite glappande kablar eller?big_smile

har aldrig brytt mig om vad de har vart, men det var gött löjligt iaf:P

Low´n´slow is da shit

6 Inlägg
3 september 2007
Kan nästan med säkerhet säga att det är plåt clipset i tankaen som hållet tankpump och retur rör samman..Har själv haft 2st bilar med just det felet..Lite soppa och pumpen börjar suga luft när man svänger

Sök