3537
Sök

KL Racing dumpventil

136 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Hejsan!

Undrar om någon har erfarenhet av KL Racings återcirkulerande dumpventil? Någon som vet hur många hk den håller för? Skulle gärna vilja höra vad ni har för synpunkter om den innan jag beställer en..
Senast redigerat av kimpaa (29 augusti 2007)

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92

2 652 Inlägg
29 augusti 2007
maila dom , välldigt bra att ha o göra med , han kan svara på alla dina frågor .

Jaha, vad kostar det den här gången?
64 Inlägg
29 augusti 2007
precision skrev:
maila dom , välldigt bra att ha o göra med , han kan svara på alla dina frågor .

Helst bör man ju lyssna på folk som har pratisk erfarenhet av produkten som efterfrågas.
Killen mailet tjänar ju pengar om han säljer en dumpventil, även om man inte vill att det ska vara så så tjänar ju han pengar på att sälja en dumpventil och kommer därför svara lite därefter. Tyvärr är det sällan man träffar på en 100% ärlig säljare. (har inte haft någon kontakt med klracing, men detta brukar vara snarare en regel än ett undantag. Att maila t ex. Dalhems brukar vara bättre än direkt till tillverkaren. De tjänar ju på vad du än köper.

Till trådskaparen:
Vilken av ventilerna på hemsidan pratar du om?
Personligen skulle jag (och har gjort) satsa på en avlastningsventil från en erkänt bra tillverkare.
T ex HKS, GReddy, Forge, TurboXS, Blitz. Dessa kostar ju fliiiiiis dock...
Ska det vara mer för show än go så kan du ju satsa på en aningen dyrare kopia som är lagom snygg.
Om bilen ska köras på trailer mellan uppvisningar så kan du ju köpa billigast möjliga.

Mvh

136 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
charlz skrev:
precision skrev:

Helst bör man ju lyssna på folk som har pratisk erfarenhet av produkten som efterfrågas.
Killen mailet tjänar ju pengar om han säljer en dumpventil, även om man inte vill att det ska vara så så tjänar ju han pengar på att sälja en dumpventil och kommer därför svara lite därefter. Tyvärr är det sällan man träffar på en 100% ärlig säljare. (har inte haft någon kontakt med klracing, men detta brukar vara snarare en regel än ett undantag. Att maila t ex. Dalhems brukar vara bättre än direkt till tillverkaren. De tjänar ju på vad du än köper.

Till trådskaparen:
Vilken av ventilerna på hemsidan pratar du om?
Personligen skulle jag (och har gjort) satsa på en avlastningsventil från en erkänt bra tillverkare.
T ex HKS, GReddy, Forge, TurboXS, Blitz. Dessa kostar ju fliiiiiis dock...
Ska det vara mer för show än go så kan du ju satsa på en aningen dyrare kopia som är lagom snygg.
Om bilen ska köras på trailer mellan uppvisningar så kan du ju köpa billigast möjliga.

Mvh

http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=388 - Det jag är ute efter är funktion, ljud och utseende har ingen större betydelse. smile

674 Inlägg
29 augusti 2007
dbr har en liknande funkar riktigt bra!
http://www.dahlbackracing.se/SearchPerf … egoryID=19
Senast redigerat av vaughn (29 augusti 2007)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

73 Inlägg
29 augusti 2007
Jag vet att JBR dumpen fungerar bra.
Svensktillverkad produkt som med livstidsgaranti.
Fungerar både som öppen eller återcirkulerande vilket man själv bestämmer.
Varje dump är god till ca 350HK. Har man mer HK monterar man 2st istället smile
www.jbraceparts.se

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
29 augusti 2007
Ring och prata med honom, Krister heter han! Kompis till mig och han svarar på de frågorna som du ställer och inte bara för att han säljer! Han gör dessa själv och mer svensktillverkat än så kan det nog inte bli! Han är grym på alla bilar turbo som utan turbo! Ville att han skulle sätta på en dump på min men han vägrade då det skulle inte gå på min!
Dumparna håller väldigt hög kvalite!

-Mike-

136 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
MikeAero skrev:
Ring och prata med honom, Krister heter han! Kompis till mig och han svarar på de frågorna som du ställer och inte bara för att han säljer! Han gör dessa själv och mer svensktillverkat än så kan det nog inte bli! Han är grym på alla bilar turbo som utan turbo! Ville att han skulle sätta på en dump på min men han vägrade då det skulle inte gå på min!
Dumparna håller väldigt hög kvalite!

Okej, tackar. Låter bra, får väl ta och ringa då smile
Senast redigerat av kimpaa (29 augusti 2007)

Sök