Glömde säga att servern gör en omstart av "Apache" som det heter, varje timme... tar en minut och allt är för att hålla upp hastigheten på sidan. Alltså varje hel timme!
Får man fråga varför ni kör en omstart av Apache varje timme! Aldrig hört talas om det tidigare. Konfigurera den rätt i stället.
Inte jag som äger servern, men de har tydligen lite problem med att Apache kan hänga sig om det är igång för länge, så det är därför? Ska dock se om det går att slippa, men är inte mitt område!
Hamilton, nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Försvinner?
Jo jag menar när det byter IP-nr på servern så måste du "peka" om www.S13.se lite struligt att behöva ha det så, bättre att anlita ett "riktigt" webbhotel.
Jo jag menar när det byter IP-nr på servern så måste du "peka" om www.S13.se lite struligt att behöva ha det så, bättre att anlita ett "riktigt" webbhotel.
Enklare att skaffa en fast dns istället... busenkelt ju
Enklare att skaffa en fast dns istället... busenkelt ju
hehe...självklart har du rätt, "tänkte inte på det"
Såg att sidan låg på loopia så det har ju redan den funktionen
Är som sagt redan rätt bra drag i forumet så får hoppas att det bara ökar.
Kommer ihåg ett litet skräckexempel när ett forum som hette extremejaps öppnade för några år sen och det forumet växte som bara den i början och var helt ok men sen helt plötsligt så dog allting mer eller mindre och sen försvann sidan, tror nån här på garaget har en Civic med texten extremejaps står på bakstötfångaren i det typsnittet som dom hade på forumet.
NIzmO, jaså, det var före min tid. Biltid dvs. men jag lovar att göra mitt bästa. Dock är det inte jag som kan göra allt. Behöver sprida "ryktet" om hemsidan så det blir en självklarhet för s13-ägare!