3340
Sök

Europas värsta Nissan Maxima RWD! (kunde de ha blivit..)

Filkörning?
852 Inlägg
19 februari 2009
JapMax skrev:
AnderssonE30 skrev:
Den ultimata japs bilen med Rwd. Läst igenom vartenda sida nu, finns inte ord för hur jävla duktig du är igentligen. Sånna ideer, trix & knåp. Fyfasen:) Tycker verkligen om allt du gör, känns som att man blir lite sporrad själv när man ser dig lyckas såhär:P

Åhh, tackar o bockar smile

Ska meka bakvagn ikväll, kanske blir lite bilder wink

Det ser jag frammemot smile

12 086 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Sickan_ skrev:
Fy fasen vilket bygge! Gör du detta själv eller får du hjälp? Jävligt imponerad iaf! Ska följas. big_smile

Helt själv.. får lite tjänster gjorda dådå i form av maskinbearbetning då jag förlora jobbet men i princip är allt gjort själv smile

040 RedLine
1 219 Inlägg
19 februari 2009
Jävlar:) Här är det någon som lägger ner kärlek:)
//BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

12 086 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
BrajjAxx skrev:
Jävlar:) Här är det någon som lägger ner kärlek:)
//BrajjAxx

Ja stash om inte annat tongue Bakvagnen har kostat mig närmare 8000kr ..hittills

178 Inlägg
23 februari 2009
Riktigt ovanligt och underhållande... Håll glöden uppe!
Lycka till.

2 122 Inlägg
23 februari 2009
var köpte du uniballsen?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

12 086 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Kirre skrev:
var köpte du uniballsen?

McGill Motorsport i England.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 februari 2009
vart fick du tag på Polyurethan  stavarna du hade på första sidan ?
du har ingen bit kvar du kan göra några bussningar av å sälja ? smile

12 086 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
vart fick du tag på Polyurethan  stavarna du hade på första sidan ?
du har ingen bit kvar du kan göra några bussningar av å sälja ? smile

Du har en kille på sidan 13 som jobbar där, ta ett snack med honom! smile
Jag kan tyvärr inte tillverka något längre.

VideoCrew
61 Inlägg
5 mars 2009
Maxima is the shit smile, farsan köpte sin 91 helt ny, dock lite annorlunda motor V6 3.0liter 175hk 24V, fabriktrimmad 5hk haha, han hade den i 10 år sen köpte han Celican ny(den ja fått ta över o bygga på big_smile ), men han fick 70k av bilhandlaren på toyota för maximan i inbyte big_smile det är fan inte illa pinkat för en bil med 10år på nacken ifs ingen rost men rätt många mil smile.

keep on the good work

mvh

"Easy Peasy Japanesey"

12 086 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Dnar skrev:
Maxima is the shit smile, farsan köpte sin 91 helt ny, dock lite annorlunda motor V6 3.0liter 175hk 24V, fabriktrimmad 5hk haha, han hade den i 10 år sen köpte han Celican ny(den ja fått ta över o bygga på big_smile ), men han fick 70k av bilhandlaren på toyota för maximan i inbyte big_smile det är fan inte illa pinkat för en bil med 10år på nacken ifs ingen rost men rätt många mil smile.

keep on the good work

mvh

Isf köpte han en importerad för Maxima såldes aldrig med en 24v -91.
Men jag håller med dig om att den är the shit smile

Edit: Kom på att Maximan fick 24v först 92, men aldrig i Sverige.. så de är något fel i din historia.
Senast redigerat av JapMax (7 mars 2009)

1 585 Inlägg
7 mars 2009
*Pust* Nu hag jag läst igenom hela tråden:D Satan vilket grymt jobb du gör, Du vet verkligen vad du håller på med. Riktigt modigt att ge sig in på att bygga en bakvagn själv. Bilen är ju bara så jäkla snygg tycker jag iallafall även original. Och nu med all denna tid och "förfining" av bilen så kommer den bli klockren när den är färdig.
Väntar med spänning på nästa update, kommer garanterat att följa ditt projekt. Och med lite tur kanske bilen även rullar till sommaren?

Keep up the good working!

STREETRACER
892 Inlägg
7 mars 2009
grymt bygge du håller på med asså big_smile   

och bygga egen bakvagn e inte dåligt nånstans asså... 

Respekt!!! 

väntar med spänning på att det färdiga resultatet smile

Bmc Crew

12 086 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
*Pust* Nu hag jag läst igenom hela tråden:D Satan vilket grymt jobb du gör, Du vet verkligen vad du håller på med. Riktigt modigt att ge sig in på att bygga en bakvagn själv. Bilen är ju bara så jäkla snygg tycker jag iallafall även original. Och nu med all denna tid och "förfining" av bilen så kommer den bli klockren när den är färdig.
Väntar med spänning på nästa update, kommer garanterat att följa ditt projekt. Och med lite tur kanske bilen även rullar till sommaren?

Keep up the good working!

Tack smile

Kul o höra att någon uppskattar Maximor wink Jag tycker själv den är riktigt snygg tongue
Jag håller på o bygger bur nu så de kommer lite bilder snart. Det ska till en JÄVLA massa tur om den här rullar i sommar tyvärr tongue

12 086 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Sketstopp24v skrev:
grymt bygge du håller på med asså big_smile   

och bygga egen bakvagn e inte dåligt nånstans asså... 

Respekt!!! 

väntar med spänning på att det färdiga resultatet smile

Tackar o bockar!

1 338 Inlägg
12 086 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
mYGeL skrev:
Kom igen nu..
Elmia närmar sig ! wink

Ja usch smile

Men har fkt lite nya bilder och uppdateringar big_smile

Har byggt klart min bur nu, med undantag för ett tvärstag och helsvetsning.
Blev helnice tycker jag, ska helsvetsa allt sen kommer de bli stabilt som fan!

https://www1.garaget.org/archive/3/2637/2249/2249-1304411.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2637/606531_yqj566.jpg

Sen har är äntligen min beställning från England påväg, så snart dimper de ner dämpare fjädrar och annat smått o gått till bakaxeln smile

Driver
2 111 Inlägg
29 mars 2009
Yeey en go update! smile. Ser ju trevligt ut med buren tongue. Ska den lackas svart sen eller blir den någon annan färg? smile

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

12 086 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Den blir svart, röd lr vit smile Beror lite på smile Insidan ska va svart, men stolarna och panelen ska bli röda. Och bilen ska bli vit.

Driver
2 111 Inlägg
3 april 2009
Låter finemang det! smile. Hänt nått de senaste dagarna? eller gör du som jag, glömmer knäppa kort då man bara pillar med "trök" så det blir som de blir med uppdateringarna tongue.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sök