2972
Sök

Trim för T5

69 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Jag undrar va det finns att göra med turbobilar mer än att chippa dom som vem som helst kan göra hemma utan att det verken kostar stjortan lr att man måste lämna in den.???

U can not kill what u did not create

499 Inlägg
1 september 2007
3" avgas, luftfilter, GLT-kammar, större turbo, större spridare osv och sedan en mappning på det så blir det kalas. Du bör byta vevstakarna med smileq

8 250 Inlägg
1 september 2007
Det finns mycket att göra, men det beror på vad du menar med kostar skjortan.

Byta avgasystem, luftfilter, grenrör och turbo, är ju exempel på vad som kan göras bara man har lite mekvana, och dessutom kan bli skapligt billigt, men det är ju en definitionsfråga.

69 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
grejen e ju den att ja orkar inte lägga ner massa onödiga pengar hos en firma,det e större turbo på annat chip större avgassystem annat luftfilter m.m..vet ni nått annat?!

U can not kill what u did not create

8 250 Inlägg
2 september 2007
Fart kostar pengar - så hur fort har du råd att åka? Det går att ta ur mycket effekt, men frågan är ju vad det får kosta och vilken effekt du siktar mot?

Bränslepump, intercooler och tryckrör är det ju värt att titta på. Vevstakarna är ju en svag punkt, sen så styr ju lådan hur mycket man kan vässa. Har man automat så är man ganska begränsad.

1 661 Inlägg
2 september 2007
finns ingen mening att smäcka dit större turbo och bränslepumpar och sånt om ni inte har nåt som styr dem, får dem att ladda mer och trycka in mer soppa.

166 Inlägg
2 september 2007
jag skulle nog lämna in den hos autotech med det kostar ju lite... med det blir iaf proffs gjort.

Turbo femma

8 250 Inlägg
2 september 2007
MrAudiNissE skrev:
jag skulle nog lämna in den hos autotech med det kostar ju lite... med det blir iaf proffs gjort.

Det går lika bra att bygga själv. Tar lite längre tid kanske, men kan det vara värt. Har man bara lite mekvana och en rep.handbok så klarar man det själv, ev. maskinjobb får ju lämnas bort, men att ta isär / sätta ihop den är inte så blodigt.

Sök