generatorvin + brus..

zapp
2 september 2007 · 103 Inlägg

Tjena...

Har skrivit här några ggr angående generatorvin + brus i mina 6*9or...

Generatorvinet försvann efter att jag bytte slutsteg..MEN det har nu kommit tillbaka, och slutsteget har varit inne på reparation, dom hittade inget fel på det...+ att jag har bytt lågnivåkablar, dragit den på utsidan av bilen och endå fått ett generator ljud...
Får bara generator ljudet när jag har i lågnivåkabeln..

Så jag undrar hur jag ska göra nu? Någon som har något tips?

Har även kvar bruset i högtalarna..Och jag har jordat ordentligt..

Steget är ett JBL gto75.4 och högtalarna ett par JBL T-595

VÄLDIGT tacksam för svar...

palmen1975
2 september 2007 · 1 Inlägg

Kolla ALLA jordanslutningarna. Har haft det felet själv.

zapp
2 september 2007 · 103 Inlägg

Hmm..Menar du på HU och Slutsteg ?. Annars om det e alla i hela bilen så blir det jobbigt ;P...

F-wesslen
2 september 2007 · 68 Inlägg

kan vara bränd signaljord i stereon pröva byt hu o kolla om det funkar smile

zapp
2 september 2007 · 103 Inlägg

Har kollat med en HU från BRL, fast vet ju inte om den oxå var bränd iofs...tongue.. Så jag vet inte hur jag ska göra ;/...

Fivi
2 september 2007 · 240 Inlägg

jag hade samma problem. testa att rycka ur stereon och sedan driva steget med en mp3spelare. låter det bra borde de va fel på HU:n.

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
Berra_
2 september 2007 · 82 Inlägg

Om du provar med ett par andra högtalare. Låter det lika mycket?

zapp
4 september 2007 · 103 Inlägg

Nu har jag testat att koppla en mp3spelare till steget...då brusade det, MEN det kom inte något generatorvin när man gasade...Men när man kopplade in lågnivåkabeln från stereon och testade så kom det generatorvin, och då va stereon avstängd....
Lågnivå kabeln är helt ny, är en mds ref kabel..+ att jag har testat att dra den på utsidan av bilen och fått samma resultat...

Jag blir inte klok på detta. vad kan vara fel?

Tacksam för svar...

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
4 september 2007 · 5 042 Inlägg

Hur är din jord???
Vad har du fär mm på tjockleken??

C H E V R O L E T <3
zapp
4 september 2007 · 103 Inlägg

Steget är jordat med 8mm kabel....Har inte varit generatorvin på ett tag, och vips så kom det bara tillbaka...sad..

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
4 september 2007 · 5 042 Inlägg

hm. *Hur är kablarna dragna då??? Lågnivå kabeln ska inte vara på samma sida som + kabeln

C H E V R O L E T <3
zapp
4 september 2007 · 103 Inlägg

Det vet jag...strömkabeln är dragen på samma sida som batteriet sitter..(Vänster) Låg nivåkabeln är dragen på höger sida i trösklarna etc...jag har alltså 3 lågnivåkablar i bilen..det låter likadant ur allihop när jag kopplar dom till steget...

Grejjen e den att generatorvinet va borta..men så flyttade jag på + kablarna i motorrummet, för dom satt i säkringsboxen.. så jag flyttade dom till batteriet det va DÅ det började vina ur högtalarna..så jag flyttade tillbaka men jag blev inte av med generatorvinet...

Jolle87
4 september 2007 · 1 585 Inlägg

Välkommen till klubben har exakt samma problem går mig på nerverna slängde ut allt mitt ljud idag för jag blev så förbannad på det:P

zapp
4 september 2007 · 103 Inlägg

mjo, det är GANSKA irriterande...men jag vill gärna få det att funka ;P..funderar på att lämna in stereon för reparation hos BRL för skiten är ju endå försäkrad..Men då kommer man ju vara tvungen o sätta i original stereon ;(...

Jolle87
4 september 2007 · 1 585 Inlägg

hehe mm det är mycket irriterande.. Aa det vill jag med mitt också^^ aa funderar på att lämna in min också men den är nästan helt ny så tycker det är skumt om den bara skulle lägga av så där.:S

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
4 september 2007 · 548 Inlägg

Har ett litet tips till grabbarna! Hade samma fel på min första bil! Jag gjorde som så att det sitter en skruv i bak på en del stereoapparater! Den jordar du med samma kabel som du jordar steren med! Testa detta för då försvann mitt generatorvin!
Nä vänta nu! Det var typ 10 års sedan jag hade detta problem! Jag har tänkt efter och jag tror att jag kom åt lågnivån med jordkabel så det var nog så att jag jordade ytter höljet på lågnivån med skruven ibak! Jag har fått för mig att det var lödningar inne i stereon som var dåliga!

Senast redigerat av MikeAero (6 september 2007)

-Mike-
BMW 320i (2003)
zapp
5 september 2007 · 103 Inlägg

hmm...du menar den långa bulten lr vad man ska säga som ska passa in i ett hål bakom alltihop i bilen?..ska man bara dra en jord dit då?

zapp
5 september 2007 · 103 Inlägg

Jag har nu testat att ha stereon igång, MEN inte haft lågnivåkablarna i stereon överhuvudtaget. Och det låter fortfarande om man gasar....Men om man låter kablarna vara i stereon och kopplar ur dom ur slutsteget så låter det inte...Vad kan vara fel då? Är det fel på stereon? Eller är det något annat feL?..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang