Hej, såg ett par fälgar ja verkligen vart intresserad av. Både pga utseende och pris. Ända nackdelen va att de inte fanns rätt strl. På bilen är det 5x120 men fälgarna fanns i typ alla strl utom just det.
Så, hur noga är det ? kan man få t ex ett par 5x114,3 (tror de va de största de hade) eller nå liknande att passa ändå om man justerar lite ? Antar att man inte kan de. Men det är värt att fråga iaf
Hej, såg ett par fälgar ja verkligen vart intresserad av. Både pga utseende och pris. Ända nackdelen va att de inte fanns rätt strl. På bilen är det 5x120 men fälgarna fanns i typ alla strl utom just det.
Så, hur noga är det ? kan man få t ex ett par 5x114,3 (tror de va de största de hade) eller nå liknande att passa ändå om man justerar lite ? Antar att man inte kan de. Men det är värt att fråga iaf
5*114,3 funkar inte! Är du säker att det inte fanns i 5*120?
Det är bultmönstret dom måtten avser, 5 bultar och 120mm mellan de motsatta hålen (har jag för mig) så för att dom ska passa över huvud taget får det vara rätt mått, eller max 2mm ifrån med flytande kona på bultarna. Ej att rekommendera men det går.
Ett annat alternativ är spacerplattor som byter bultmönster men leta efter fälgar med rätt istället, det blir enklare.
5*114,3 funkar inte! Är du säker att det inte fanns i 5*120?
eller dom fanns i 5*120 på en sida. Men hittade till billigare peng på en annan. Å där hade de inte. Men är kanske värt att lägga ut dom där extra hundringarna ist då För att vara säker
Snacka annars med firman som inte hade din bultcirkel och fråga om dom kan ta hem en uppsättning, det borde inte vara några problem tycker jag. Nackdelen är väl att det kanske kan ta lite längre tid.
Snacka annars med firman som inte hade din bultcirkel och fråga om dom kan ta hem en uppsättning, det borde inte vara några problem tycker jag. Nackdelen är väl att det kanske kan ta lite längre tid.
ja ja skrev å fråga om han kunde fixa en uppsättning 5*120. Å då undra han vilken bil dom skulle sitta på. Men sen hann de stänga. Men det verka ju inte helt omöjligt att han kunde fixa det iaf
Får se imorn hur de blir Tack för all hjälp å tipsen