3280
Sök

Servo läcker

68 Inlägg
16 oktober 2005
Trådstartare
tja har en dum fråga vet någon det kan kosta laga en servostyrnig som läcker på höger sida vid demasken diter  kan byta packnigar i den och vad kostar det?

en glad chaffis. som gillar v8 och allt som gör livet värt att leva typ mina barn...

246 Inlägg
16 oktober 2005
man byter inte packningar!!
man köper en utbytes styrväxel på
tex Mekonomen
sen är problemet löst
MVH SPEEDSHOP

313 Inlägg
16 oktober 2005
läcker det ej mykke så finns det en viss tätningsolja du häller i som täpper igen läcken.. funkade utmärkt för en bekant..! skadar jui inte att testa innan!

68 Inlägg
17 oktober 2005
Trådstartare
okej då vet jag tack för hjälpen

en glad chaffis. som gillar v8 och allt som gör livet värt att leva typ mina barn...

460 Inlägg
17 oktober 2005
Det finns ett "undermedel" som heter omega  som man blandar i oljan.
Den mjukar upp packboxar och tätningar av gummi & plast. .
Om det finns mekaniska skador på delar och tätningar i styrväxeln funkar inte medlet.
Biltema har oxå medel för uppfräcning av packningar och pacboxar men det är inte lika efektivt
Omega går andvända i styrväxlar,växellådor,bakaxlar,motorer niåregleringar och automatlådor med bra resultat

68 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
tja så vad köper man omega då

460 Inlägg
18 oktober 2005
Prova på Mekonomen, biltillbehörs firmor eller större bilverkstäder

121 Inlägg
18 oktober 2005
chaffisboy skrev:
tja så vad köper man omega då

Omega 917 är det du ska ha, förutsatt att det är GUMMI-packningar i din styrservo. Och som sagts tidigare, att det inte finns mekaniska skador på packningarna. Det är inget "undermedel" som lagar något utan det avkristalliserar och mjukar upp gammalt hårt gummi!

Tror inte Omega har kvar nån säljkår i Sverige längre men det kan köpa på tex: http://www.cta.a.se/omega917.htm

Eller kika på deras hemsida http://www.magnagroup.com

Mvh  Pelle

Sök