Så, är det värt pengarna? CDStereon kan man nog räkna bort direkt, för den är väl ganska värdelös? Men högtalarna och slutsteget då? Och basarna? Är det värt pengarna?
det första kitet var ju med allt. nog ska stereon fungera i det där kitet (tror inte db-akuten säljer sånt som inte ska fungera) dom där 6,5" verkar bra men tror du kommer få bygga om dörrarna ordentligt om du ska ha dom där.
Skulle säga att för dom 6000:- får du nog extremt mycke ljud.. Så det är nog inge fel alls. Visst huvudenheten är säkert inte den bästa med den duger säkert. Annars ringer du björn på dbakuten och frågar om du kan lägga till en tusing för att få en bra kenwood modell då har du allt du behöver sen
det första kitet var ju med allt. nog ska stereon fungera i det där kitet (tror inte db-akuten säljer sånt som inte ska fungera) dom där 6,5" verkar bra men tror du kommer få bygga om dörrarna ordentligt om du ska ha dom där.
Varför skulle jag behöva bygga om? För att dörrarna kommer skaka sönder när man lyssna på musik? Eller för att dom inte kommer passa direkt? En kille på forumet sa att dessa skulle passa: http://www.mds.se/?artnr=SAK-1513
okej ja dom där passar kanske men jag tänkte på att dom inte kommer passa. och det är viktigt med att du får tätt runt högtalaren och att den sitter fast ordentligt
Okej. En sak är konstig iaf... Om nu adapterplattan passar till mazdan, så att det blir 6.5", varför har då samma tillverkare bara gjort adapterplattor till mazda 626 som bara ger 5.25"?
på brc.se stod det såhär när man kollade på ford adaptrarna:
Fråga: 2007-07-29 Passar adaptern till en Mazda 626 -92 (nya modellen år -92) Svar från BRC: Nej det gör den inte, du ska ha denna som heter 29SAK1902 istället. Vänliga hälsningar Philip Thelin
jag kan inte svara för hur det funkar i din bil men det går att ha 6,5" i 5x7 hål för det har jag monterat massvis med ggr. Däremot sågar jag mina adapterplattor själv i marin playwood så jag har aldrig köpt såna.