3760
Sök

Krav på mopedkörkort väntas

Yrkesförare
1 073 Inlägg
9 september 2007
Mycket bra förslag. Dessa outvecklade småpojkar/flickor behöver lära sig lite trafikvett innan dom sitter som myggor i grillen på FH12:an. (Alldeles för nära, alldeles för ofta)

582 Inlägg
9 september 2007
tror inte körkort hjälper, dom flesta kommer la skita i reglerna endå, jag hade eu körtkort för moppe men ung å dum å overfaren som jag var körde jag som en idiot endå, då tänkte jag inte på sånt, alla kör som idioter med sina moppar, d e ju inte förräns man sitter i en bil och är påväg å krocka med en moppe som man tänker på att man körde precis likadant som moppepojkarna kör ida, tror inte d hjälper att sänka hastigheten på mopparna heller, e ju bara att trimma moppen för den som vill endå ju

Fotograf
183 Inlägg
9 september 2007
bättre sent än aldrig !

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 september 2007
om korkort skulle inträda för mopeder, dessa förare skulle blir mer medvet om risker som finns idag och skulle respektera sig själv och andra trafikant mer för det.
skulle mopedist köra utan körkort, då är det olövlig körning som gäller med konsekvens där efter.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Giftig
419 Inlägg
14 oktober 2007
Ett annat allternativ är ju att polisen tar och gör mer och hårdare kontroller, plus att de får rätt att beslagta de mopeder som är psyk trimmade. Att ha en 15 åring på en trimmad moped är som att ge ett skarpladdat vapen till en 5 åring å säga att du får inte leka krig.

Är så himmla less på alla mopedister som inte kan sköta sig

LTJD

blacken
14 oktober 2007
Vi hade trafikkunskap i skolan på låg och mellanstadiet.  då så kom polisen dit ett par gånger per termin och utbildade oss i trafikvett. Har dom tagit bort det?. Dom borde tvinga ungarna att gå till bårhuset och noga kolla på dom mopedister som "The natural selektion" dömde ut.  Då så skulle nog dom tänka till lite grand i trafiken.

7 120 Inlägg
14 oktober 2007
Tror körkort kan vara vettigt. Är ju som sagt inte många vettiga mopedister.

T.ex. min kompis hade en moppe som gick i 150 när han knappt visste vad koppling var för något. Kör som en idiot.

Giftig
419 Inlägg
15 oktober 2007
Körkort är mycket vettigt, om det är en bra utbildning inte bara, titta på den här filmen i 10 minuter och svara på 3 frågor så har du ditt kort.
Sen krävs det ju att polisen är ute och kollar körkort även på mopeder, och de som kör olovligt utan kortet ska ha samma straff som en bilist utan körkort.

LTJD

Sök