2465
Sök

Får inte igång bilen.. du kanske kan hjälpa mig?

9 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Jag har lite problem med min BMW 535i -92 e34 de känns som att batteriet är het dött. Men de  e de inte. för när vi skulle ladda de så stog de att de är laddat. Dom senaste veckorna har de bara blivit svårare och svårare att starta bilen och nu till slut så går de inte att starta den utan starta kablar.. Är de någon som harhaft samma problem ?

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
9 september 2007
äre inte startmotorn som håller på att ge upp kanske

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

9 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Den startar fint med start kablar

133 Inlägg
9 september 2007
generatorn då?

Jonas

9 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
nee de funkar fint också

Personbils tekniker
238 Inlägg
9 september 2007
har du nå vatten i batteriet då??

Rent A Retard !
674 Inlägg
9 september 2007
tror också det låter som att vattnet är slut, eller så e bara batteriet helst slut, prova med ett annat som du vet funkar tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

9 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
De är ett undanhålss fritt batteri :S Men jag ska ta och prova med ett annat batteri

21 761 Inlägg
9 september 2007
Ja, det är enklast. De flesta moderna batterier är underhållsfria och då går det inte att kolla syranivån eller laddningsgraden, lite trist tycker jag.

3 650 Inlägg
9 september 2007
jag hade precis samma problem på min volvo 740 för 1 timma sen..den gick inte igång, inte änns med fullladdat batteri.
köpte 4 nya tändstift åsså startade vi med startkablar, efter det så startar den hur lätt som helst..smile

det jag menar är att du kanske har för svag gnista på dina tändstift.

9 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
ok tack ska ta och prova de. Jag har inte kört bilen så mcyket den senaste tiden. typ en gång i veckan. Så jag ska se imon om den starta efter jag har laddat batterit

21 761 Inlägg
9 september 2007
När du ska starta bilen imorgon, mät spänningen på batteripolerna (inte polskorna) när du vrider nyckeln i startläge. Om startmotorn inte snurrar eller går väldigt tungt och spänningen på batteripolerna sjunker ganska mycket, då är nog mest troligt batteriet dåligt.

Men det kan också bli ungefär samma symptom när startmotorn är dålig och nästan är kortsluten.

9 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Köpte nytt batteri.. och nu startar den big_smile

Sök