3537
Sök

Asfaltsjungelns indianer - vad tycker du? :P

Biltokig
870 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Inatt var de igång igen här i göteborg denna gången hällde de nån sorts små bönor i folks ventiler(antar att de menar däckventilerna då de för er som inte vet brukar tömma luften ur däck på SUVar...)
Vad tycker ni om sådana? själv tycker jag det är en jädra tur att jag kör en liten snäll "miljövänlig"? "icke-suv" wink

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

4 571 Inlägg
12 september 2007
Händer det i en storstad, så bryr jag mig inte

Hade det hänt där bilen verkligen behövs till det den är byggd för så hade det känns lite löjligt.

329 Inlägg
12 september 2007
Izual skrev:
Händer det i en storstad, så bryr jag mig inte

Hade det hänt där bilen verkligen behövs till det den är byggd för så hade det känns lite löjligt.

Spelar vell för fan ingen roll vart de händer ngn stans, man ska ge fan i andras bilar.  Oavsett om de är en 740 eller en ferrari. PUNKT!

385 Inlägg
12 september 2007
Håller helt och hållet med Ludds...

4 571 Inlägg
12 september 2007
Ludds skrev:
Spelar vell för fan ingen roll vart de händer ngn stans, man ska ge fan i andras bilar.  Oavsett om de är en 740 eller en ferrari. PUNKT!

Lägga lite bönor på däckventilerna?

Tycker det nästan är lite komiskt, skulle skrattat ihjäl mig om det hände min bil

Klart som fan man ska hålla sig ifrån andras bilar, men för miljöaktivister tyckte jag det lät milt.

329 Inlägg
12 september 2007
Izual skrev:
Ludds skrev:

Lägga lite bönor på däckventilerna?

Tycker det nästan är lite komiskt, skulle skrattat ihjäl mig om det hände min bil

Klart som fan man ska hålla sig ifrån andras bilar, men för miljöaktivister tyckte jag det lät milt.

Böner ja, men nästa gång du kommer ut och dem har skurit sönder eller släppt ut luften då?

I mina ögon spelar de ingen roll, tycker inte man gör ngt sådant med andras bilar överhuvudtaget.

4 571 Inlägg
12 september 2007
Ludds skrev:
Böner ja, men nästa gång du kommer ut och dem har skurit sönder eller släppt ut luften då?

I mina ögon spelar de ingen roll, tycker inte man gör ngt sådant med andras bilar överhuvudtaget.

Är man aktivist så är man, jag kan ju inte svara för hur dom tycker.

Men satte kaffet i fel strupe av skratt när jag föreställer mig grönklädda göteborgare som smyger runt i barktofflor på nätterna och strör bönor på suvar. big_smile

Skära sönder däck släppa ut luft osv är en helt annan femma.

King Of The Road
154 Inlägg
12 september 2007
hoppas dom håller tassarna borta från min nyinköpta land rover freelander . Annars så får vi väl starta upp något typ streetcowboys och köra lite hederligt vilda vestern med dom jävlarna. tycker dom startar i helt fel ände om dom vill ha bort suv:ar. det ger ju inget att jävlas med enskild person dom borde väl istället försöka få suv:ar olagliga...lycka till indianjävlar!

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!

Biltokig
870 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Izual - du bör veta att dessa bönorna inte är stora som vanliga bönor utan som nåt slags pulver mera, vet inte om det var däckventilerna heller för det stod bara "ventilerna" i tidningen...
Och anledningen till att de strör bönor i ventilerna lär vara för att försvåra fyllning av däcken EFTER att de tömt de på luft...
Senast redigerat av Mr_Gear (12 september 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

329 Inlägg
12 september 2007
JO,  visserligen ser de nog rätt roligt ut , de sticker jag inte under stolen med.

Men den dagen de är ens egen kärra, så lär man dessvärre inte tycka de. 

smile mvh
Senast redigerat av Ludds (12 september 2007)

Klyphuggare
328 Inlägg
12 september 2007
Fyfan snart får man väl en banan uppkörd i avgasröret

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

Smålänning
7 883 Inlägg
12 september 2007
Verkligen bra för miljön att tömma ut luft ur däcken... Billen rullar tyngre = Drar mer bensin och däcken slits fortare och mer = mer farliga ämnen i naturen, yngre att styra = mer slitage på sindel och styrleder = mer fett och gummi i naturen...

Idiotiska miljöaktivister som inte tänker på lång sikt...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Maizer
12 september 2007
Tycker det är komiskt.
Tur jag har som slipper penisförlängare! big_smile

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
12 september 2007
Har läst om dom där idioterna förut, och om ni missat de så lägger dom nog inte bönor på bilarna bara för att...  I Stockholm tog dom små stenar å la i ventilhattarna å skruva sen dit dom som vanligt. Resultatet blev att stenen/stenarna trycker på ventilen och luften pyser sakta ut...
Dock så blir de omiljövänligt, då många som står med luftade däck ringer bärgare, å om man tänker efter så drar nog en lastbil på ca 10ton mer bränsle än en suv på 1,6... Idioter är vad dom är, indianjävlarna!

För er som vill läsa mer om dom här typerna så har dom även en hemsida, har förträngt adressen, men de är bara å söka...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
13 september 2007
Har en i släkten som är ngt sådant där konstigt! Släkt till släkten är det! Dumfan höll på att tjata på mig att jag var en idiot som hade köpt en ny bil som var så stark och bensintörstig!???? Han har en Saab v4 som han åker runt i ! Den läcker olja som ett såll rinner mer eller mindre ur den! Spyr förmodligen ut mer avgaser än vad våran gör! Och nyare bilar går ju nästan allt att återanvända på! Det förklarade jag för honom ganska bryskt men vänligt! Sen förklarade jag att den här diskutionen vill jag inte höra mer av! Nu tror jag att han har varit och beställt en helt flångans ny bil!
Den tog skruv tydligen! Indianjävlarna har ju inga vettiga argument!
Samma sak när det kom fram en yngling när jag var på krogen och skulle värva mig till ett parti! De var mot kärnkraft! Då sade jag till honom som så att han tyckte det var bättre att vi i Sverige köpte dyr el av ryssland och finland och dessa länder som har haft problem med kärnkraft förut! Sen tar vi lite från kolverken i Danmark också! De anläggningarna går pu fullvarv redan! Har du ngt annat sätt som vi skall få ström på eller vill du bara avveckla kärnkraftverken! Nä bara ta bort kärnkraftverken sade han då! Ha en plan nästa gång du går kommer fram till mig så kan vi diskutera! Tack och hej!
De är inte riktigt friska de där filosoferna! Har rökt på för mycket förmodar jag! Länge leve SUV

-Mike-

264 Inlägg
13 september 2007
Haha.. vilka super-nördar lol Våga agera mer långsiktigt! Vad tror dom att dom skall åstakomma med sådana här barnsliga aktiviteter? Folk blir bara irrirterade och snea, bättre att vända sig till firmor som importerar bilar mm om dom nu måste jiddra omkring i sina manchesterbyxor..

Mvh Kristoffer

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
13 september 2007
Sen har vi ju Miljöpartiets talesman som satt och klanka ner på SUVarna! Reportern var påläst och frågade varför hans fru hade en registrerad på sig då? Jävlar vad sur han blev!

-Mike-

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
13 september 2007
det är fan sjukt att dom ska få hålla på att förstöra folks egendom på det viset och skit.. usch fy fan blir vansinnig..

2 652 Inlägg
13 september 2007
hoppas dom blir överkörda av en suv allihopa .

Ahapp..
36 Inlägg
13 september 2007
Hade dom inte skruit sönder en massa däck i sthlm i våras ?

Tjejer fejkar orgasm, killar fejkar hela förhållanden

Sök