3710
Sök

Mina fälgar blev snodda under natten:(

Diamond
540 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
#1
Attt folk inte kan hålla reda på mitt och ditt..

Blev ännu surare för att dom har dragit nyckel/nåt annat verktyg på hela lacken...

Vill ni se på bilder så finns dem i mitt galleri.. Dom sista längst ner...

http://www.garaget.org/?car=34841&image=578210
http://www.garaget.org/?car=34841&image=578211
http://www.garaget.org/?car=34841&image=578212
Senast redigerat av diamond_ (13 september 2007)

I'm Rick James Bitch!

2 652 Inlägg
13 september 2007
#2
tråkigt sånt där , vart hände de då ? håll ut kika på blocket efter dom ,

Pulare
248 Inlägg
13 september 2007
#3
fyfan;/ spö ska de ha! och sen även repa lacken på det viset? fyfan...


133 Inlägg
13 september 2007
#4
pissigt :S

Diamond
540 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
#5
joo.. helt onödigt kääns det.. Men får ny lack på bilen och nya fälgar hoppas jag iallafall.. får se vad försäkringsbolaget säger...

I'm Rick James Bitch!

1337
1 343 Inlägg
13 september 2007
#6
Hur skulle det vara om alla bilintresserade flyttade från Göteborg???
Eller så försöker man ta tag i problemen.

Finns inget annat ställe i hela sverige som man har denna typ av kriminalitet...

I'm not a fighter, I'm a lover!

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
17 september 2007
#7
fii fan, ja va e de me göteborg o biltjuvar o sånt pack?? om jag nån gång mot min förmodan skulle åka te göteborg så vette tusan om jag skulle ta bilen, de finge nog bli tåget


311 Inlägg
17 september 2007
#8
Idioter!

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

88 Inlägg
17 september 2007
#9
Nä fy fan vad lågt

Limpan

539 Inlägg
17 september 2007
#10
fy fan sad om man bara visste vem det var ! mad

är nyfiken, har du haft vanliga bultar eller dom andra som man måste ha speciell hylsa till (glömde vad de heter tongue)

2 123 Inlägg
17 september 2007
#11
turbotompa skrev:
fii fan, ja va e de me göteborg o biltjuvar o sånt pack?? om jag nån gång mot min förmodan skulle åka te göteborg så vette tusan om jag skulle ta bilen, de finge nog bli tåget
Ja dom där killarna från Götet är ena klåfingriga jävlar.
När jag och polarna var där vart våra ventilhattar stulna och alla mina bultar på ett framhjul var lösa, förmodligen var det riktiga rookies eftersom dom inte knyckte dom.
Antar att dom inte ens klarade låsbulten och gav upp big_smile

Diamond
540 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#12
hehe.. jag hade väl större otur, såg idag att jag hade fan med låsbultar från biltema, så det tog la inte dem så lång tid att greja av dem.. men va fan, man blir ändå iriterad... då jag inte haft dom fälgarna länge ens..

I'm Rick James Bitch!

1 Inlägg
18 september 2007
#13
fan va kasst att dina fäljar stals men kolla på blocket om dom dyker upp!
vad va d för modell och märke?

ni som vet vem jag e vet vem jag e ni andra får helt enkelt fråga!!!

44 Inlägg
19 september 2007
#14
diamond_ skrev:
hehe.. jag hade väl större otur, såg idag att jag hade fan med låsbultar från biltema, så det tog la inte dem så lång tid att greja av dem.. men va fan, man blir ändå iriterad... då jag inte haft dom fälgarna länge ens..
Spelar ingen roll om du har biltemas eller audis. Är det profs som gör det så får dom loss dom ändå. Polaren blev av med sina fälgar. och dom plockade bort låsbulten från volvo orginalt med hjälp av nån grej biltema säljer. bra ju. eller inte.hmm

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 september 2007
#15
ok att dom snodde fälgar men att rispa bilen på köpet med. Nee fy fan va lågt man kan sjunka alltså =/
Säkligen några skit ungar,
Hoppas allting fixar sig hörredu

C H E V R O L E T <3

7 Inlägg
19 september 2007
#16
Tråkigt som f.n! detta händer i hela sverige.. Gäller och ha hagelgevär och sol stol och vänta på läge: "titta nu blivande flygande tjuv" pang! *morr* annars är ju ett sätt att få ett slut på detta är att ha god kontakt med grannar och köra nattis vakt man turas om och gå rundor runt parkering och vakta.. Test kördes här men eldsjälarna flyttade bort och sen dog idén. tyvärr.

:]
469 Inlägg
19 september 2007
#17
För jävligt!

32 Inlägg
19 september 2007
#18
lider med dig, riktigt surt..

1337
1 343 Inlägg
19 september 2007
#19
Det finns ett par amvändara tips som jag använder mig av.
Jag tänker inte berätta alla men jag kan berätta vilket som fungerar på just fälgarna sen tror jag ni får en idé hur min tankebana fungerar.

Monterar in en Generator som genererar en jävla massa spänning...
Sen en kondis på det så du alltid har fullt tryck.
Sen är det inte svårare än så att du väljer en av bultarna (mitt tips låsbulten) kopplar ihop det med spänningskällan och sen har du en strömbrytare inne i bilen som du bara känner till själv vart den sitter... Sen om någon klåfingrig skulle vara framme och pilla så blir dom inte så långvariga.

Fungerar förövrigt helt ok mot inbrott också.
Har monterat in en tryckluft i dörren som 10 sekunder efter att larmet gått skjuter ut en projektil som är ca 5mm med hullingar och som sitter fastsvetsad med en kedja i dörren (insidan bakom dörrsidan). Ni kan nog själv räkna ut vem som sitter vid bilen och väntar nästa morgon när man ska hämta bilen. materialkostnad ca 2000kr självrisk när tjuven sitter fast i dörren med en projektil i benet PRICELESS!!!

I'm not a fighter, I'm a lover!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 september 2007
#20
Nille_del_Mar skrev:
Har monterat in en tryckluft i dörren som 10 sekunder efter att larmet gått skjuter ut en projektil som är ca 5mm med hullingar och som sitter fastsvetsad med en kedja i dörren (insidan bakom dörrsidan). Ni kan nog själv räkna ut vem som sitter vid bilen och väntar nästa morgon när man ska hämta bilen. materialkostnad ca 2000kr självrisk när tjuven sitter fast i dörren med en projektil i benet PRICELESS!!!
Sen kan man ju fundera på hur lagligt det är wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.


Sök