3685
Sök

plåtarna på bilen varför?

409 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
varför tar man bort plåtarna på bilen när man fotar den? när du är ute och kör så ser ju folket ändå ditt reg nr!! när du plockar bort plåten så ser det ju istället ut som att nått saknas på bilen!! eller vad säger ni tongue mvh

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

12 086 Inlägg
18 oktober 2005
Det där har vi haft uppe förut. och jag tänkte som dig förut men nu har jag börjat tvivla sen både far och jag själv har haft inbrott nyligen.

vem som hällst kan med ganska enska medel ta reda på allt om en bil med regnummret. och om man tex redovisar på en sait att man har ljud för 50K i bilen så är det ganska stöldbegärligt och då inte så lämpligt att vem som hällst vet vart bilen finns och vem som äger den.

Dessutom är det ju mkt snyggare med bilder utan plåten. En vit plåt ser ut som skit men om den är helt borttagen är det ju snyggare!

409 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
nä jag håller inte med dig. det ser ut som att det saknas något eller ok om den är vit i så fall men då skall den vara snyggt vit oxå. inte nån jävla kladd från paint tongue
mvh

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

32 Inlägg
18 oktober 2005
1) När man lägger upp bilder på garaget så ger man information om bilen och vad som finns i bilen.

2)I trafiken kan man inte se vad för motor som finns i bilen (om bilen inte har emblem).

3)När man är i trafiken så ser folk inte vad du har inne i bilen, det gör man när man lägger ut bilderna på nätet.

4)Folk vill inte visa deras identitet i onödan.

SSS -12
3 217 Inlägg
18 oktober 2005
Jag visar mitt reg på annonser... Men det är för att verka så ärlig som möjligt!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

229 Inlägg
19 oktober 2005
...

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/

409 Inlägg
19 oktober 2005
Trådstartare
mm det har du ju rätt i! men du har ju köpt basen för att spela inte för att visa upp så om du är ute och kör så märker ju folk iaf att du har en bas under luckan. så du är ju alldrig säker om man säger så! men klart alla gör ju som de vill! jag har inte heller något reg nr men det är för att jag tog mina bilder direkt när jag fått dit min r-spoiler. men jag hade nog inte tagit bort dem annars om nu inte spoilern skulle lackas om men jag har iof ingen bas heller så det spelar ingen roll tongue men ok man vill ju inte visa alla att detta är mitt reg nr gå in på vv och kolla var jag bor det gör man ju inte så jag förstår dig nu och skall kanske tänka om men (snälla ta inte bort bilden lägg dit färg eller nått för när man ser hållarna men ingen regg skylt så ser det ut att fattas nått gå in på photoshop eller så istället och maskera bort den) mvh
tongue

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
20 oktober 2005
För några år sedan under ett bilsport arrangemang så var där några killar tror att det var rysskar som sprang runt på parkeringen och skrev upp registreringsnummer på de dyrare bilarna på parkeringen. Vist kan folk höra och se att du har det och det. Om man har en bil som syns lite så går det troligen en del rykten också men det går inte att gör så mycket åt det.

409 Inlägg
20 oktober 2005
Trådstartare
nä exakt det var det jag tänkte från början oxå men det är dumt att på bilden skylta med att jag har detta och kolla mitt reg nr tongue eller hur:P

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
20 oktober 2005
Dessutom blir det bättre bilder om man tar bort plåten som annars skulle ge massa irriterande reflexer...

20 oktober 2005
Jag håller med Fuckface, vid annonser och sånt kan man ju sätta ut reg nummer, eftersom det finns info om bilen då med. Tex vv, om man har en van eller liknande, hur mycket den får dra, vad den är registrerad som osv. Men vissa får ju inte plats med skylt heller, när de har en spoiler i fram, eller så vill de inte åka fast i fartkameror wink

En motor för mig är en V8

409 Inlägg
20 oktober 2005
Trådstartare
hahaha mm kanske men iof man tar ju inte bort plåpåten i så fall maskerar man den ju bara tongue

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

4 571 Inlägg
25 oktober 2005
Fkoff skrev:
Det där har vi haft uppe förut. och jag tänkte som dig förut men nu har jag börjat tvivla sen både far och jag själv har haft inbrott nyligen.

vem som hällst kan med ganska enska medel ta reda på allt om en bil med regnummret. och om man tex redovisar på en sait att man har ljud för 50K i bilen så är det ganska stöldbegärligt och då inte så lämpligt att vem som hällst vet vart bilen finns och vem som äger den.

Dessutom är det ju mkt snyggare med bilder utan plåten. En vit plåt ser ut som skit men om den är helt borttagen är det ju snyggare!

sant så sant

Lastmaskinsförare
21 Inlägg
19 januari 2008
Jag provar att fortsätta på den här tråden istället för att posta en ny.

Jag har inte mina reg nr med på mina bilder, det är bara för att inte visa så väl var bilarna finns med tanke på stöldrisken. Det räcker ju med att visa ett nummer för att egentligen visa var alla finns. Vem som helst kan ju faktiskt söka på en viss biltyp/märke och hitta sådana bilar och dessutom var de finns om regnumret finns med på bilderna. Jag tänker då på mer internationellt organiserade typer som av nån anledning behöver en viss bil, utan att gå in på detaljer.
Jag har sökt på forumet men inte hittat nåt riktigt klart om det finns risker eller inte med detta.

Verkar man oseriös i medlemmarnas ögon om man inte visar numret eller är det upp till var och en?

"-Pappa! det är så mysigt att få smutsa ner sig och det är så kul att muttra!" (dottern hjälper till att skruva)

89 Inlägg
19 januari 2008
Visar inte reg. på forumet för jag vill vara anonym. Lite jobbigt om folk börjar ringa eller vet var jag bor och heter mm.

När jag säljer bilen så är det ju en självklarhet att ange reg. nummret tycket jag så att man kan få fram all fakta om bilen från vägverket eller från Mercedes. Att tro att någon ska komma och själa bilen är lite löjligt tycker jag smile

4 299 Inlägg
19 januari 2008
Det är upp till var och en. Kolla på bilarna i topplistan, de e inte så överdriveet många som visar sitt regnummer.

1 893 Inlägg
19 januari 2008
Du kan SMSa 71456 och inom en minut har du namn och adress på ägaren.
Att gå ut på garaget och visa upp din stereo utrustning (Eller nått annat värdefullt.) och inte demontera (Fysiskt eller i paint) reg.skylten, är som att skriva ut ditt namn och adress direkt.

Man kan kompletera det med uppgifter om sina arbetstider om man vill, så tjuvarna vet när de skall slå till. wink  (Ironi!)

När man säljer bilen, är det bra att numret syns, så kan intresserade kolla med VV att bilen är bessiktigad/skattad, inte har obetald skatt eller ej bessiktigad. Då har man förhopningsvis plockat ur stereo, m.m.
Man brukar inte heller ha lika ingående info om allt på/i bilen i en annons. Här talar man i regel om exakt vad slutstegen har för betekning.m.m. I en annons talar man i regel om att "bilen har stereo utr för ca 35000:- Säger inte så mycket för en tjuv.

Foto mässigt, består skylten av reflekterande material, vilket kan orsaka fel exponering i bilder, ytterligare en anledning att ta bort dem inför foto sesionen. (Brukar dock inte vara något större problem. För utom bilder med blixt.)

Lastmaskinsförare
21 Inlägg
20 januari 2008
Att inte visa sitt reg nr för att vilja vara anonym är i mina ögon ok, men att det skulle vara löjligt att inte visa det för att man är rädd att få bilen stulen..... tja jag bad om åsikter och då får jag väl tåla svaren också även om det kan svida lite. hmm Jag vill veta om jag verkar feg eller oseriös för det vill jag undvika.
Att ha reg nr på en bil som är ute på annons är ok, utan regnr är också ok för mig, är jag intresserad så lär jag ändå ringa och då kan jag be att få det, om jag blir nekad så kan man kanske bli lite försiktig.

"-Pappa! det är så mysigt att få smutsa ner sig och det är så kul att muttra!" (dottern hjälper till att skruva)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 januari 2008
Jag vill inte ha mitt reg.nummer ute på nätet just av dom anledningar som nämnts innan i tråden, dvs:

Stöld/skade-risken, anonymitet (inte för att man har någon sådan på nätet egentligen...) och helt enkelt det där med att man inte vill att någon "kollar upp en".

Skulle jag lägga ut en annons på en bil skulle jag nog däremot skriva in reg.nummret i annonsen men kanske inte inkludera det i bilden (googles bildsökning kan man göra mycket med....) för att verka mer seriös som säljare och för att underlätta för köparen vad det gäller information om bilen tex.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 893 Inlägg
20 januari 2008
Jag menade inte att dissa någon...
Vill man visa skylten, så gör man givetvis det. Det är ingen som ser ner på en ägare som lägger upp bilder med skylt.
Det är bara det att det finns väldigt gott om folk där ute som inte ser skilnad på ditt o mitt, de är inte dummare än att de tar internet och alla andra hjälpmedel till hjälp.
Så likväl som jag inte ser ner på den som visar skylt, ser jag heller inte ner på någon som döljer den.
Jag har haft min beskärda del av bilinbrott (Dock aldrig blivit av med någon, då jag brukar sätta lite extra "käppar i hjulen" för buset. Jag ser helre min bil som ett sönderslaget kadaver, än att den bara är borta.) för att inse fördelen med att inte visa vart bilen finns för upphämtning.
Men så bor jag i storstad, med allt vad det innebär...
Kan tänka mig att det är annorlunda om man bor någonstans där alla innom 10 mil känner varandra.

I slut änden är det helt upp till ägaren, eller hur? wink
Eller har någon fått skit för att han/hon visat/dolt skylten?

Sök