ja hopp då va man igång igen då=) efte5r en längre tid som man inte orka ens titta på bilen. men nu har jag grejat några veckor som följande ´har hänt..
*dragit helt nya kablar som: strömkabel, 2 nya rca kablar, kablar från framsystemet, osv
* satt i diskanterna i a stolpen.
*byggt bas låda plastad.
*matchat in sido kjolar bakkjol (tyvärr inga bilder)
Saker som e på G: nya fälgar 18", helt nytt avgassystem, fram lyktor. till att börja med.
Saker som sker i veckan: plasta färdigt baslåda sen börja slipas, spacklas. dra kablarna snyggt, om man hinner så långt så börja montera.
Lite bilder på det här ska det ju bli oxå...
Vi börjar med kabeldragningen...
gamla kablar som ska bort!
ny o fin
Koaxialhögtalare - Tarantula SST5.25
den gammla o den nya. den till vänster e den nya ;P (hehe)
hum? orginalen e grym ju. (den till vänster)
gammla kablar
ja massa crap
grejer över allt
bägge RCAkablarna drog jag i mitten under mattan &mitt konsolen
så drog jag kabeln. kolla den lilla röda pilen.
ser man lite bättre..
det va lite om kabel dragningen..
Nu baslådans konstruktion:
efter all kabel dragning så va det bara att börja mäta i skuffen.
lite taktik snack... ja o en polare som va villig o hjäla till lite. vi hade gjort botten plattan o sido väggarna där iaf.
väggen mot ryggstödet klar. sido väggarna som va då gjorde vi om så det blev längre väggar än dom som syns där.
upptäckte ett problem! bilen va för liten för 4st basar som tänkt + 2 slutsteg.
efter mycket funderingar så blev det till slut så
annan vinkel
så blir det. var vnungen att matcha in som så att dom inte slog i bakrutan.
här ser ni att det är ganska thigt.
här har vi baslådans grund
nu har jag fått i den tredje basen i låda + två reglar, en i botten o en under ringarna.
börjar ta sig
polarn tar sig en Köpp kaffe. det e ganska viktigt när man e i garaget hela dagarna..
självaste pegutt ägaren. man måste ju se lite aktiv ut
den här kanske en del redan har sett i en annan tråd. men ja kolla lite hur det skulle bli.
lite tyg på då..
här har ja dragit på polyester på tyget.
har just tagit bort tyg samt en massa plast så det måste ju filas bort
så här här resultatet än så länge..
ska bara plasta på några extra lager på vissa ställen i och utan på lådan. sen ska den slipas o spacklas. så kommer det sen kläs lr lackas...
Så det råkade bli allt på en gång.. men jag ska uppdatera bättre så slipper jag att sittta halva natten heh=) men jag drar i gång i morgon onsdag så det lär komma en del uppdatering väldigt snart..
//Fredrik
vet ni varför skruvdragaren är klassad som ett av världens farligaste verktyg!?! Jo den har tillbehör som bittz ;) höhö!
ser ju mycket bra ut, önskar jag också kunde bygga med polyester, Har iofs aldrig provat men ditt resultat blir säkerligen utmärkt
hehe det va första gången för mig oxå nu när jag byggde det här så en polare fick förklara o visa mi lite men sen så har jag gjort allt själv så det va inte så svårt.. det stod på polyestern hur myckehärdare man skulla ha i o så. så de va inte så svårt som jag trodde.. det enda va att tyget som e fleace sög åt sig nå grymt mycke polyester nästan 4L heh men de gör ju inge då e det ganska starkt jag får tacka för den positiva komentaren
vet ni varför skruvdragaren är klassad som ett av världens farligaste verktyg!?! Jo den har tillbehör som bittz ;) höhö!
Ser riktigt nice ut med ljudbygget. men kan du verkligen bara lägga i det sådär? utsidan är väl lite större än insidan? Grymt snygga fälgar. vilken storlek blir det? pris?
Ser riktigt nice ut med ljudbygget. men kan du verkligen bara lägga i det sådär? utsidan är väl lite större än insidan? Grymt snygga fälgar. vilken storlek blir det? pris?
jo då de går att de försvinner inte så mycke på in sidan om man lägger där men jag tar bara lite grann på insidan nu är så resten på utsidan.. jag provade dom typ förra veckan.. o då sviktade det lite grann fram på baslådan det blev 18" pris ca - - - - - med däck. tack så mycke för kommentaren
hehe jajamen jag jobbar nästan konstant med bilen o min vanliga arbete.. men allt ska vara klart till sommarens alla road tripper. jag får tacka så mycke
hehe jajamen jag jobbar nästan konstant med bilen o min vanliga arbete.. men allt ska vara klart till sommarens alla road tripper. jag får tacka så mycke
hehe det låter som mej ja ska försöka också hinna klart till alla sommarens träffar
Det ser ritkgit vettigt ut! Ska följa detta då jag sälv är väldigt inne på 206'an! keep it up:)
ja de e verkligen en trevlig bil samt väldigt smidig att hålla på med, det som är synd bara är att det är så trångt in vändigt men jag har alltid lärt mag att det ska va trångt hehe... tack så mycke för den positiva responsen
volvo240R skrev:
Junior2 skrev:
hehe det låter som mej ja ska försöka också hinna klart till alla sommarens träffar
ja lätt min måste bli klar snart de fan inte så lång tid kvar om man tänker efter så ja måste lägga på en remm tur att min kära far hjälper mig med mig kjolpaket i helgen medans jag grejar med baslådan
Fy fan så grymt det här kommer o bli!! ska bli riktigt kul o få se den live i sommar sen!! Fortsätt som du gör nu så ska du se att det här blir mer än susen!!
Mvh Kalle
It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Fy fan så grymt det här kommer o bli!! ska bli riktigt kul o få se den live i sommar sen!! Fortsätt som du gör nu så ska du se att det här blir mer än susen!!
Mvh Kalle
hehe tack så mycke.. he he jajemen ja ska bli klar till mantorp så jag har en del att göra. men nu har jag ett bra flyt ska börja slipa o spackla baslådan i morgon så den bli klar o farsan tar hand om kjolpaketet åt mig de kommer att bli riktigt kul o se din bil o många anrda i verkligheten som man sett här på garaget o som man har tjötat lite med ägaren o så så jag tror att 2008 blir ett kanon år hoppas på bra väder oxå //fredrik