blacken skrev:
bosing skrev:
Synd att du tycker så! Men nu e de så att i Sverige har vi demokrati, grundlagarna ger varje människa rätt till mycket, tex yttrandefriheten.
Men det verkar som om du hellre bor i en polisstat med allt vad det innebär, kan lova att det inte skulle vara så kul, det finns och har funnits många exempel i världen på polisstater!
Sen kan jag berätta för dig att de personer som spottar på poliser är så få procent av Sveriges befolkning att de inte ens e värt att räkna, och de som spottar på polisen är inte vanliga "Svensson" utan det är personer som har något otalt med polisen, vilka kan det vara????
![wink](img/smilies/wink.png)
blacken skrev:
Vem f""n vill bli snut, som det är idag?. Man får sina händer bundna av korkade lagar, man blir tvungen att försvara ett lag och rättsystem som suger fett. Och som grädde på moset så blir man bespottad av allmänheten.
Jag märker att det är lite si och så med läs och förstå kunskaper för en del. Men det förändrar inte dom faktum att polisens händer är bakbundna av korkade lagar för att dom ska kunna utföra sitt jobb på ett tillfredställande sätt. Att vi har ett har ett rätts och lagsystem som suger FETT. Och allmänhetens förtroende för polisens förmåga att klara upp brott är lägre än Glocalnet. Ovanstående tre faktum behöver "per default" inte vara min egen åsikt i det hela, eller hur?
Jag tycker det låter som om du är en rättshaverist av någon form, som försöker att skylla dina egna misslyckanden eller livsituation på samhället, ska hela samhället ändra sig så det passar dig?
Vad jag vet så är allmänhetens förtroende för polisen högt men om du umgås i kretsar som har lågt förtroende för polisen så låt det vara så, man väljer vänner själv och bra vänner ska man vara rädd om, de växer inte på träd.
![wink](img/smilies/wink.png)
De lagar vi har kan verka ganska lama ibland, men används de rätt så är de väldigt effektiva, men det är något som kallas rättssäkerhet, ingen oskyldig ska kunna bli dömd, domstolarna jobbar efter att "hellre fria än fälla", rättsäkerhet innebär mycket mer än detta.
Skulle polisen eller personer ta lagen i egna händer så skulle det spåra ur, vi skulle hamna på 1300-talet igen.
Undrar var du hittade att allmänhetens förtroende för polisen förmåga att klara upp brott är lågt, vilken undersökning hänvisar du till då?
Hittade dessa artiklar om förtroendet för polisen:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15150942.asphttp://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? … p;a=631238Jag tror på det svenska rättssystemet som det är nu, men allt går att förbättra och lagar behöver ändras med jämna mellanrum för att kunna stå emot nya former av brottslighet och samhällsstrukturer.
Sen skulle i alla fall jag bara skriva inlägg som jag själv står för, inte andras värderingar och åsikter.