3375
Sök

Köpråd: Volvo 850 T5

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
itouch skrev:
Jag personligen skulle aldrig köpt en t5 automat men det är ju beroende på dina behov smile

Jag har alltid varit emot automatare, men efter att ha kört våran 850 GLT med automatlåda ganska mycket så vändes jag.
Enda riktiga fördelen som jag ser med manuella bilar är ju att det är lättare att "busa" med dom, men 850:n är ju framhjulsdriven ändå, så jag känner inte riktigt behovet av en manuell låda i den.
Dessutom kommer jag på mig själv varje dag nu med min 740 att jag sitter och klagar på att jag måste växla hela tiden. Känns som att nackdelarna med automatlådor blir färre ju mer jag tänker på det.

Men, vad vet jag? Jag kanske kommer ångra det om ett tag om jag köper en automatare tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Nu åker jag och tittar på min kanske blivande bil. Wish me luck! smile

252 Inlägg
16 september 2007
Spindel leder. Köp inte på mekonomen där e de dyrare än på volvo.
Bytt koppling? Har tidigare ägare då även bytt vevaxelpackningen? Om inte skippa den bilen. Är bilen chippad på Autotech har denne person laggt ner lite mer pengar och kan då även visa sig vara av den seriösare typ av bilägare. (finns fler seriösa trimmfirmor)
Jag skulle inte tveka på en BSR steg 2 heller.

Oljeläkage från oljestickan?
Har den tryckts upp?
För övrigt gäller den vanliga bilköpar kontrollen.   Lycka till till en trevlig bil.
Akta så det inte spårar ur... cool

//Janne

131 Inlägg
16 september 2007
Har en Vinröd sedan 95 till salu om du är intrersserad. Automatare, 17200 mil. Full servicebok o hela köret. R front o lackade lister. Intressant? Hör av dig/ Peter

275 Inlägg
16 september 2007
PG81 skrev:
Har en Vinröd sedan 95 till salu om du är intrersserad. Automatare, 17200 mil. Full servicebok o hela köret. R front o lackade lister. Intressant? Hör av dig/ Peter

vad vill du ha för den?
jag sålde omegan igår... sad
har varirt sugen på en 855 t5 eller r länge...

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
PG81 skrev:

Du har PM.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Jag får snart spam-varningar, men jag måste få skriva av mig lite..

Tittat på 850'n nu som jag va mest intresserad av.
Man har ju lite förväntningar när man åker och kollar på en bil, och ofta blir man ju lite besviken på några småsaker. Den kanske inte har den utrustning man ville ha eller den kanske växlar lite hackigt ibland, men denna bilen visade sig vara över mina förväntningar!
Den hade mer utrustning än vad som skrevs i annonsen och den va mycket finare än på bilderna. Den gick dessutom helt perfekt i både motor och låda, inga klagomål alls där! smile

Både jag och flickvännen åkte dit och försökte hitta fel, men jag hittade bara två och hon hittade ett. Så två fel på en bil från 1994 är väl godkänt?
Dimljusen finns där men tänds inte. Han säger att båda slocknade samtidigt så kanske är nån säkring. Inget farligt iaf smile
Värsta är att det finns en liten liten buckla på sidan. Varken jag eller tjejen såg den när vi gick förbi och tittade, så den syns inte alls mycket, men den finns där.

Ägaren håller iaf bilen tills jag ringer på måndag. Så nu har jag en dag på mig att bestämma mig!
JOBBIGT! Men jag vill ha den, och jag har redan satt upp en lista i huvudet på vad jag vill göra med den först tongue

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
20 september 2007
itouch skrev:
Jag personligen skulle aldrig köpt en t5 automat men det är ju beroende på dina behov smile

Inget som helst fel på automat.

Fast jag vet att folk har väldigt förutfattade meningar om det.
Jag ville inte heller ha en automat innan jag köpte bilen, nu vet jag att jag gjorde rätt val. Automat är skit bra! smile

I do it my way

Sök