2687
Sök

påkörd när jag cyklade!!!

GOES wild
325 Inlägg
15 september 2007
Tänk om det äldre paret bara har trafikförsäkring då? Och dom åker på det? Just det...

/Jmy

Silly rabbit - Trix are for kids

5 198 Inlägg
15 september 2007
Typiskt jävla cykliser.. skiter i allt som har med regler och göra... kliv av cykeln å GÅ över vägen,,, näee... rätt ut bara

7 100 Inlägg
15 september 2007
gamlingen skrev:
Typiskt jävla cykliser.. skiter i allt som har med regler och göra... kliv av cykeln å GÅ över vägen,,, näee... rätt ut bara

tack du

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

5 198 Inlägg
15 september 2007
va så lite så... men till 99% rätt,,

124 Inlägg
16 september 2007
men för fan man ska ju inte köra på nån va dom en är på vägen nån stanns.
polis anmäl dom jävlarna:D!

353 Inlägg
16 september 2007
haha, kul läsning här.. Finns det nån statistik på medelåldern här på garaget? roll

Jag både kör bil och cyklar. Som bilförare har jag aldrig haft problem med cyklister. Det kanske beror på att jag alltid kollar cykelbana när jag svänger t.ex. Så slipper jag få en överraskning och sedan hata cyklisten som jag nästan körde på trots att denne hade företräde.

Aldrig heller stött på nån cyklist som cyklar rätt ut i vägen.

Som cyklist däremot... Så blir jag påkörd nästan varje dag! MINST 3-4 ggr/vecka blir jag påkörd. Hade jag hävdat min rätt så hade jag varit påkörd flera ggr om!!!

Senast i fredags kör jag på en cykelbana, en bil kommer i full fart och ska svänga in och korsa min väg. Då jag inte ser killens ögon pga att han har solglasögon gör jag mig redo att bromsa om han inte stannar. Han blåser förbi mig, och inte nog med det, hans ruta är nervevad och han skriker nåt åt mig, hör inte vad....

EDIT: Bilisten stannade alltså inte, det fick jag göra.

Så ni som inte gillar cyklister... ni kan ju fundera på vad cyklister tycker om bilister!

BTW, jag visar ALLTID tecken på vart jag ska, för MIN EGEN SÄKERHET!!! Ja, jag har hjälm också, kalla mig bror duktig eller moraltant, men det jag skrivit ovan är verklighet!!! Cyklister är mer utsatta så visa lite hänsyn, vad gör det om du släpper den där cyklisten som egentligen borde släppt dig? Ge honom/henne ett leende och känn att du gjort dagens (enda?) goda gärning och kör sedan vidare...
Senast redigerat av Mafghan (16 september 2007)

Enjoy....

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
16 september 2007
Mafghan skrev:
haha, kul läsning här.. Finns det nån statistik på medelåldern här på garaget? roll

Ja, inte är den hög inte! Verkar som att den mentala (och kanske faktiska) åldern här är kring 17-18 och det bevisas i tråd efter tråd, efter tråd... Mognad är sällsynt.

Mafghan skrev:
Jag både kör bil och cyklar. Som bilförare har jag aldrig haft problem med cyklister. Det kanske beror på att jag alltid kollar cykelbana när jag svänger t.ex. Så slipper jag få en överraskning och sedan hata cyklisten som jag nästan körde på trots att denne hade företräde.

Har heller aldrig problem med cyklister.. snarare cyklister som verkar ha problem med bilförare eftersom de (bilförarna) anser att de måste hämnas för att det verkar vara så förbannat jobbigt att stanna för fotgängare! Den bilden får jag av ett flertal inlägg här och den verkar inte helt främmande ute i trafiken. Jag syftar inte på cyklister som "kastar" sig ut från övergångsställen (de är ett fåtal och gör inte saken bättre), utan vid omkörningar och andra situationer. Åter igen mognad, mental ålder och en stor dos tålamod + hänsyn som lider brist.

Mafghan skrev:
Senast i fredags kör jag på en cykelbana, en bil kommer i full fart och ska svänga in och korsa min väg. Då jag inte ser killens ögon pga att han har solglasögon gör jag mig redo att bromsa om han inte stannar. Han blåser förbi mig, och inte nog med det, hans ruta är nervevad och han skriker nåt åt mig, hör inte vad....

Ja, det är nog varken första eller sista gången. Det värsta är nog att många bilister verkar se cyklister som satans påfund och (i tron att de också tål vad som helst) gör allt i sin makt för att de skall ha det jävligt. Gäller även fotgängare vid övergångsställen, där många blåser förbi i bra högre farter än 50 inne i stan.

Mafghan skrev:
Så ni som inte gillar cyklister... ni kan ju fundera på vad cyklister tycker om bilister!

BTW, jag visar ALLTID tecken på vart jag ska, för MIN EGEN SÄKERHET!!! Ja, jag har hjälm också, kalla mig bror duktig eller moraltant, men det jag skrivit ovan är verklighet!!! Cyklister är mer utsatta så visa lite hänsyn, vad gör det om du släpper den där cyklisten som egentligen borde släppt dig? Ge honom/henne ett leende och känn att du gjort dagens (enda?) goda gärning och kör sedan vidare...

Hänsyn ja.. vi är tillbaks där kring den mentala åldern igen och mognadsfrågan.. många ungdomar som måste hävda sig och sätta andra på "plats" genom att bete sig som småbarn. "three strikes and you're out", önskar man ibland kunde tillämpas både vid körkortsutdelningen (ja, ibland undrar man om det är utdelning på G) och när farbror blå ertappar folk.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

3 722 Inlägg
16 september 2007
Mafghan skrev:

Som cyklist däremot... Så blir jag påkörd nästan varje dag! MINST 3-4 ggr/vecka blir jag påkörd. Hade jag hävdat min rätt så hade jag varit påkörd flera ggr om!!!

Kom då till helsingborg, här ska du få se på cycklisterna! Livsfarliga!

494 Inlägg
17 september 2007
många som predikar om hur han få skylla sig själv men i dettta fallet tycker jag de verkar vara bilförarn som gjorde fel. om jag har förstått de hela rätt.

cykliskte kör på en väg utan cykelbana en 30 väg mot en korsning bakom han har han en bil som när cyklisten svänger kör på han bakofrån. alltså bilen försökte köra om lr låg på tok för nära. om vi ponerar att cyklisten i detta fallet var en annan bil som struntat i att blinka hade de varit hans fel då med? en cyklist på väg följer samma regler och har samma skylldigheter som andra fordon på den vägen.

enda speciall regeln gällande cykliser är när bilar svänger över en cykelbana då har cyklister företräde något som inte alla bilister har fattat.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

32 Inlägg
17 september 2007
om cyklisten hade svängt ut och legat nästan vid mittlinjen som jag fattade det (rätta mig om jag har fel) och det är en 30 väg. så ser jag det som att det är billistens fel. men historien var lite suddig så lite svårt att avgöra. men du och bilisterna kan ja nästan garantera inte har samma historia heller, så prata med dom och fixa en lösning...

tycker allt skitsnack om att cyklisterna ska köras över mm är riktigt omoget. men JA det finns många cyklister som beter sig illa i trafiken men för det ska man inte köra över dom, men lite trafikvett skulle dom behöva. finns säkert dubbelt upp av billister som är värre som också behöver lära sig om trafikvett och säkert många av dom som klagar här som är sådanna. förövrigt är det inte många här som skriver det som det handlar om, ni bara dömmer utan att veta riktigt hur det gick till, be om en riktig förklaring så kanske allt skulle gått smidigare och snabbare så cyklisten vet vad han ska göra.

Sök