3186
Sök

Angående BSR steg 3 och min bil

191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#41
lol

Åttafemti R

1 867 Inlägg
17 september 2007
#42
Snurran under locket på en 850R KAN nog mata ur sig ungefär 330-340hk, men då ligger man på gränsen till övervarvning hela tiden och aggregatet kommer ta slut.
Uppgraderar man till en 19t kan man ta ut ungefär 340 säkra hästar.
Att ladda mer än 1,3 med originalgrejer i motorn är rent vansinne, garanterat recept på ras.
Ta och köp dig en riktig laddtrycksmätare utan neonljus i, släng iväg bilen på nån sorts effektmätning och återkom sedan.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#43
big_smile Varför skulle jag göra det när bilen inte ladda några 1,5 bar.. Sa det bara för att se vad dem sa. Försöker bara får folket att fatt att orginal turbon klara mer än 300hk och att jag har mer än 270hk som dem påstå

Åttafemti R

2 123 Inlägg
17 september 2007
#44
Lotec skrev:
big_smile Varför skulle jag göra det när bilen inte ladda några 1,5 bar.. Sa det bara för att se vad dem sa. Försöker bara får folket att fatt att orginal turbon klara mer än 300hk och att jag har mer än 270hk som dem påstå
Jag sitter ju här och blir förbannad på hur du beter dig.
Folk försöker säga som dom vet/tror och du säger samma sak i varje inlägg.
Varför frågar du ens om du vet så bra själv ?

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 september 2007
#45
laddar du inte så möe så lär du inte ha några 350 hk i all fall  och då lär du inte dra någon s70r med 320 hk i ..om du gör de så ska ni nog sälja s70rn eller byta chipp


191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#46
Fredrik.Gustavsson skrev:
Lotec skrev:
big_smile Varför skulle jag göra det när bilen inte ladda några 1,5 bar.. Sa det bara för att se vad dem sa. Försöker bara får folket att fatt att orginal turbon klara mer än 300hk och att jag har mer än 270hk som dem påstå
Jag sitter ju här och blir förbannad på hur du beter dig.
Folk försöker säga som dom vet/tror och du säger samma sak i varje inlägg.
Varför frågar du ens om du vet så bra själv ?
Tråkigt att höra.. Jag blir själv jävligt förbannad när folk tror att jag sitter och ljuger om mina hk. Skulle lika gärna kunna ha mig en 150hk bil, bryr mig inte om några hk. Men nu har jag denna och nu är det så här. Hoppas du läst alla inlägg. För det första så var det inte jag som drog upp hur många hk jag har lr hur mkt bilen ladda.. vem fan bryr sig!! Jag påstod att turbon klarar 300hk å över de och att en annan kille sa emot mig så då ville jag se vad andra sa. Men istället börja folk tjatar att jag inte skulle kunna ha 350hk, varför inte fågar jag då?? Hoppas du läst alla inlägg innan du yttra dig.

Åttafemti R

191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#47
Xuri skrev:
laddar du inte så möe så lär du inte ha några 350 hk i all fall  och då lär du inte dra någon s70r med 320 hk i ..om du gör de så ska ni nog sälja s70rn eller byta chipp
Jag har varken varit på bänkning lr liknande.. ord står mot ord. En volvo mekaniker och 2 tidigare ägare säger att det är 345-350hk. Vad ska man tro? Men för 12 gången så var det ju inte de som va själva grejen till att jag startade tråden, men ingen verkar fatta. Fick väl 1 svar på den egentliga frågan.


Du är så välkommen hit, så kan du få vara med när S70in halka efter.
Senast redigerat av Lotec (17 september 2007)

Åttafemti R

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 september 2007
#48
Lotec skrev:
Xuri skrev:
laddar du inte så möe så lär du inte ha några 350 hk i all fall  och då lär du inte dra någon s70r med 320 hk i ..om du gör de så ska ni nog sälja s70rn eller byta chipp
Jag har varken varit på bänkning lr liknande.. ord står mot ord. En volvo mekaniker och 2 tidigare ägare säger att det är 345-350hk. Vad ska man tro? Men för 12 gången så var det ju inte de som va själva grejen till att jag startade tråden, men ingen verkar fatta. Fick väl 1 svar på den egentliga frågan.


Du är så välkommen hit, så kan du få vara med när S70in halka efter.
de tror jag säkert men det låter som om något är skumt...du borde inte köra ifrån s70in


499 Inlägg
17 september 2007
#49
Om du har orginalturbo i din 850R så har du en 16T och de klarar av max 320hk skulle jag tippa på. Du har nog inga 350hk med orginalturbo och orginalspridare. Hade du haft en 19T och större spridare hade jag inte tvekat.


191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#50
Tror du jag trodde att jag skulle det? nej aldrig livet men så blev de. Både ståendes och rullandes. Men men 10-20hk hit å dit vem bryr sig i långa loppet. Orginal snurra for life. Tack för en trevlig pratstund och alla fina svar på den egentliga frågan hmm Slut på denna tråd smile

Åttafemti R

88 Inlägg
17 september 2007
#51
hehe va ni bråkar, mer synd om han med s70:n, måste ju va nått fel på den om han blir frånkörd :p ...han kanske ska snacka med den där volvomekanikern ;p

Volvo V50 1.6D Summum Start/Stop MY10

191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#52
Hellquist skrev:
Om du har orginalturbo i din 850R så har du en 16T och de klarar av max 320hk skulle jag tippa på. Du har nog inga 350hk med orginalturbo och orginalspridare. Hade du haft en 19T och större spridare hade jag inte tvekat.
*gamla 850R 16t snurra ...cirka 270-280hk max 1.4 bar
och nyare 850R = 18t ..cirka 290-310Hk max 1.3 bar*

Sa en kille.

Alla säger olika, så kul å se. Ingen har varken rätt lr fel så det är likabra att vi ger upp allihop.
Senast redigerat av Lotec (17 september 2007)

Åttafemti R

191 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
#53
Tändning
Optimeras för bästa prestanda och för att uppfylla gällande emissionskrav. Även med hänsyn till avgastemperatur.
Eventuella spikningstendenser kontrolleras och

Bränsle
Optimeras för bästa prestanda och för att uppfylla gällande emissionskrav. Avgastemperaturen kontrolleras.

Laddtrycksmatris
Justeras för ökad effekt och anpassas för önskad karaktär.

Taktförhållande
Regleras för lämplig laddtrycks uppbyggnad och för eliminering av eventuella laddtrycksspikar.


Laddtrycksbegränsning
Justeras för bibehållen säkerhet.


Momentbegränsningar på olika växlar
Regleras för optimal acceleration utan överdrivet hjulspinn med bibehållen säkerhet på transmissionen.


E-gas
Anpassas för förbättrad gasrespons.

Toppfartsspärr
Elimineras.


Varvtalsspärr
Ändras inte.


FÖR DEM SOM INTE VET VAD BSR GJORT MED BILEN.

Hej då!

Åttafemti R

20 tums hjul låter mindre....eller ?
48 Inlägg
17 september 2007
#54
Okej, JAG vill gärna veta hur mycket du kan få ur din nästan originalmotor med chip !
Jag tippar på 312 hk, fler bud ?
Sitter själv med en tråkig turbo femma !
OBS ! är BSR värt pengarna ?
Senast redigerat av Dartman (17 september 2007)

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2 123 Inlägg
17 september 2007
#55
Lotec skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Lotec skrev:
big_smile Varför skulle jag göra det när bilen inte ladda några 1,5 bar.. Sa det bara för att se vad dem sa. Försöker bara får folket att fatt att orginal turbon klara mer än 300hk och att jag har mer än 270hk som dem påstå
Jag sitter ju här och blir förbannad på hur du beter dig.
Folk försöker säga som dom vet/tror och du säger samma sak i varje inlägg.
Varför frågar du ens om du vet så bra själv ?
Tråkigt att höra.. Jag blir själv jävligt förbannad när folk tror att jag sitter och ljuger om mina hk. Skulle lika gärna kunna ha mig en 150hk bil, bryr mig inte om några hk. Men nu har jag denna och nu är det så här. Hoppas du läst alla inlägg. För det första så var det inte jag som drog upp hur många hk jag har lr hur mkt bilen ladda.. vem fan bryr sig!! Jag påstod att turbon klarar 300hk å över de och att en annan kille sa emot mig så då ville jag se vad andra sa. Men istället börja folk tjatar att jag inte skulle kunna ha 350hk, varför inte fågar jag då?? Hoppas du läst alla inlägg innan du yttra dig.
Självklart har jag läst alla inlägg, annars skulle jag inte yttra mig.
Fast det hade ju inte behövts eftersom det är samma svar på alla.
Jag kan med 100% säkerhet säga att din bil skulle börja spika vid 350hk med orginal spridare, men skitsamma.
Huvudsaken är att du är nöjd och du tycker om din bil ?
Jag skulle säga att din bil med tur har 310hk på Veven, i hjulen är kanske 260hk rimligt.
Men som sagt, vem bryr sig ?
Tycker tråden kan låsas.

804 Inlägg
17 september 2007
#56
Hade bilen haft i närheten av 350hk hade du vågat bänka den och då hade denna diskutionen aldrig funnits. cool

IT-Tekniker
161 Inlägg
18 september 2007
#57
Har ju en 15G snurra i min...  och dem jag pratat med (Autotech mfl) säger att skall man över 300hk så är det större snurra som gäller då inte 15G & 16T och trycka på tillräckligt med luft...

Det är vad jag hört av folk i branchen....

Och vidhåller att mitt steg 2 BSR kanske i verkligheten lämnar 270hk....  kanske änu mindre...  det räckte iaf till 9,73 med hjulspinn på 201m...


191 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
#58
Fredrik.Gustavsson skrev:
Lotec skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Jag sitter ju här och blir förbannad på hur du beter dig.
Folk försöker säga som dom vet/tror och du säger samma sak i varje inlägg.
Varför frågar du ens om du vet så bra själv ?
Tråkigt att höra.. Jag blir själv jävligt förbannad när folk tror att jag sitter och ljuger om mina hk. Skulle lika gärna kunna ha mig en 150hk bil, bryr mig inte om några hk. Men nu har jag denna och nu är det så här. Hoppas du läst alla inlägg. För det första så var det inte jag som drog upp hur många hk jag har lr hur mkt bilen ladda.. vem fan bryr sig!! Jag påstod att turbon klarar 300hk å över de och att en annan kille sa emot mig så då ville jag se vad andra sa. Men istället börja folk tjatar att jag inte skulle kunna ha 350hk, varför inte fågar jag då?? Hoppas du läst alla inlägg innan du yttra dig.
Självklart har jag läst alla inlägg, annars skulle jag inte yttra mig.
Fast det hade ju inte behövts eftersom det är samma svar på alla.
Jag kan med 100% säkerhet säga att din bil skulle börja spika vid 350hk med orginal spridare, men skitsamma.
Huvudsaken är att du är nöjd och du tycker om din bil ?
Jag skulle säga att din bil med tur har 310hk på Veven, i hjulen är kanske 260hk rimligt.
Men som sagt, vem bryr sig ?
Tycker tråden kan låsas.
Om du inte bryr dig varför skriver du då herr duktig?
Senast redigerat av Lotec (18 september 2007)

Åttafemti R

191 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
#59
baaki skrev:
Hade bilen haft i närheten av 350hk hade du vågat bänka den och då hade denna diskutionen aldrig funnits. cool
Diskussionen hade aldrig funnits om folk kunde hållt sig till frågan från första början.

Åttafemti R

191 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
#60
Så för sista gången.. lägg ner allt snack nu. För ingen verkar veta ngt ändå. Finns ju 5 olika svar på denna fråga och kanske 2 seriösa svar på den egentliga frågan.

Åttafemti R


Sök