16 september 2007
Trådstartare
Har sålt bilen till brorsan, så får han göra klart det jag har sabbat.
Nu är det dags för mig att fixa en turbobil, och vad kan passa bättre än en inom släkten ägd Volvo PV från 1960 med
12309.7 mil på mätaren.
Bilens historia är att den blev köpt ny utav min faster som är bortgången sen många många år, Dödsbon fick då ta över bilen, vilken var min fasters make.Efter hans bortgång är bilen ännu skriven på honom men jag har fört diskussion med mina kusiner om att köpa loss bilen av dom, som rimligtvis äger bilen i tredjehand men aldrig brukat den.
Bilen har från makens bortgång vandrat omkring på olika förvaringsplatser på farsans gård, fram till för 15 år sedan då den ställdes in i en lada, pallades upp och har sedan samlat dam fram till den 14 September i år.
Bilen är avställd
1974-08-31.
Tidigare ägare;Bil & Buss Borlänge
Min fasterHennes make
De åtgärder som ska utföras är som följer:* Total kaross- och chassierenovering, innefattar rostlagning, framvagnsbyte, bakvagnsbyte, skivbromskonvertering, mm. Slutresultat orginalskick.*Inställt* Motorbyte, Överladdad volvo motor, troligen B23 med insprutning.
* Lack, vilken ska utföras av mig själv. Färg obestämd.* Interiöråterställning till orginalskick med nymodigheter dolda, tex bilstereo.
Fler punkter finns, de dyker dock upp efterhand.Bilder jag tagit från Fredagen 14/9 till Söndagen 16/9.
Så här har den stått de senaste 15 åren.Framdragen med traktor, före tvätt som synes.De enda däcken som passade bilen och höll luft var de gamla vinterdäcken.Interiören är bra, endast högra c-stolpen som intresserat den föredetta inneboende råttan.Bättre begagnadVänstra framskärmen avplockad.B16, bara urlyft kvar.Har lagats lite av okänd anledning, den är nämligen inte rostig under.Kan det vara en bra idé? Det tycker jag.
Samtliga bilder plust några fler finns under Galleri & Projekt.
Senast redigerat av __Marcus (27 juli 2008)
Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.