Ställde mig frågan förut, vad är en Amerikansk Muskel bil? vad för bilar annser ni hamnar inom den kategorin? räcker det med en "raggar" bil med trimmad motor? eller vadå? vill höra andras åsikter
För dom som gillar Amerikanska muskebilar www.<nånsida>.se
Pontiac GTO, Firebird, Transam Chevrolet Corvette, Camaro, Chevelle, Camino, Nova Dodge Charger, Challenger, Dart, Matador Ford Mustang Är dem första som kommer upp i huvet på mig, har förmodligen glömt många men : /
Om Dodge Charger är med (vilket är självklart), räknas t.ex Dodge Magnum SRT8 då också? Eller Chrysler 300C? Det är ju trots allt samma chassi, om ni nu menar nya Dodge Chargern.
Sen har vi Dodge RAM SRT10, känns som om en borde få en plats där med sin vipermotor lixom, vad skulle ni säga?
Pontiac GTO Chevrolet Chevelle Nova Pontiac Firebird DodgeDart Ford Mustang Chevrolet Corvette Pontiac Trans Am Chevrolet Camaro Dodge Viper Dodge Charger Dodge Challenger Plymouth baracuda Plymouth Superbird Shelby Cobra Ford GT40
Så nu har jag lagt till dom jag höll med om, dom jag inte la in var jag tveksam till, några motiv varför ni anser dom vara en muskelbil? hehe inte lätt att komma på fler, jag har hjärntork nu
Senast redigerat av amsc (17 september 2007)
Om Dodge Charger är med (vilket är självklart), räknas t.ex Dodge Magnum SRT8 då också? Eller Chrysler 300C? Det är ju trots allt samma chassi, om ni nu menar nya Dodge Chargern.
Sen har vi Dodge RAM SRT10, känns som om en borde få en plats där med sin vipermotor lixom, vad skulle ni säga?
Hmm håller nog fasen med dig där, Ialla fall på Dodge Magnum och Dodge Ram SRT10
Hmm håller nog fasen med dig där, Ialla fall på Dodge Magnum och Dodge Ram SRT10
Fast jag gör inte det, muskelbilar är för mig jänkare från 65-C:a 80. Dom nya är ju lika plastiga som Japanarna, det enda som skiljer är ju att dom fortfarande vill ha sina V8:or fast dom låter ju inte ens manligt längre : /
Pontiac GTO Chevrolet Chevelle Nova Pontiac Firebird DodgeDart Ford Mustang Chevrolet Corvette Pontiac Trans Am Chevrolet Camaro Dodge Viper Dodge Charger Dodge Challenger Plymouth baracuda Plymouth Superbird Shelby Cobra Ford GT40
Så nu har jag lagt till dom jag höll med om, dom jag inte la in var jag tveksam till, några motiv varför ni anser dom vara en muskelbil? hehe inte lätt att komma på fler, jag har hjärntork nu
NR1 alla kategorier borde vara Hemi Cudan Sen har vi Dodge Coronet R/T 426 Hemi Dodge Super Bee 426 Hemi Pontiac GTO Judge 455 Plymouth GTX 440
Fast jag gör inte det, muskelbilar är för mig jänkare från 65-C:a 80. Dom nya är ju lika plastiga som Japanarna, det enda som skiljer är ju att dom fortfarande vill ha sina V8:or fast dom låter ju inte ens manligt längre : /
Dom FÅR inte låta "manligt" i orginalskick. Du ska höra hur min kärra låter nu dock. Har fixat electrical cutouts, dvs jag kan öppna och stänga ett spjäll som sitter precis efter katten. Det låter sjukt mäktigt när HEMI'n får sjunga ut ordentligt, allt i bilen skakar som om man hade en fet baslåda.
Jag tycker du har fel angående nya och gamla bilar. Menar du att du inte skulle klassa dessa kärror som muskelbilar:
Dodge Charger 2006 SRT8
Dodge Challenger 2008
Chevrolet Camaro 2008
Chevrolet Corvette Z06
Dodge Viper SRT10
OSV OSV...
Du kan ju knappast påstå att dom där bilarna inte är muskelbilar?