2754
Sök

Tjohoo högre bensinpris igen..

Wankel
1 080 Inlägg
18 september 2007
Bjork skrev:
Bobo skrev:
Nej 29 öre hur ska man överleva nu

Finns vissa av oss som pendlar, de märks rätt så tydligt i plånboken,
de däringa lilla hålet blir bara större å större...

BTW chrno borde satsa på politik big_smile

det skulle aldrig gå, dom släpper inte in några vettiga personer i politiken
Senast redigerat av StiFf (18 september 2007)

MDS Västerås

646 Inlägg
18 september 2007
StiFf skrev:
Bjork skrev:
Bobo skrev:
Nej 29 öre hur ska man överleva nu

Finns vissa av oss som pendlar, de märks rätt så tydligt i plånboken,
de däringa lilla hålet blir bara större å större...

BTW chrno borde satsa på politik big_smile

det skulle aldrig gå, dom släpper inte in några vettiga personer i politiken

Amen smile

3 722 Inlägg
18 september 2007
finns det inte redan ty 3-5 sånna här trådar redan?

Sleeper
3 084 Inlägg
18 september 2007
Ctrl+C Ctrl+V:ar in det jag skrev igår wink

Var det inte Reinfeld himself som sa till lille Göran "Du måste ta ta tag i bensinupproret och sänka skatten och lyssna på folket."
   Bensinprisen spelar väl mindre roll för en stadsbo men när man bor i norrland och har flera mil till jobbet och det inte finns någon bussj***l som går tror dem verkligen vi kommer köra mindre bil häruppe då? hur f*n tänker dem? ska dem höjja bensinpriset får dem f*n i mig, skaffa hit fler bussj*vlar också. blir så less på denna j*vla debatt att jag nästan börjar gråta.
   Vad släpper vi ut 0,2 promille av all världens skit? då får dem fan säga åt amerikanerna att skrota sina suvvar också. Tur att man är student man har inte råd med ett skit xD men det blir nog flytt till något annat land så fort man gått ur skolan. Man kanske ska göra en film "Ministrarna måste vara tokiga."

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

141 Inlägg
18 september 2007
visst får du mer lön ca 1000 men får betala fan så mycket mer tillbaks.Bensinen, tror även elskatten ska höjas och även trafikförsökrings skatten lr vad det nu är. dom vill inte att man åker så mycket bil, bra säger jag men vaf*n fixa till något annat för oss som inte bor i större städer och inte kan åka kollektivtrfik.mindre pengar till dom som har det svårt!!! bra ide det lär ju inte höja kriminellateten iaf... ja visst många som fifflar,satsa pengar på att få fast dom istället.

145 Inlägg
18 september 2007
chrno: I Sverige finns det väl runt 300000 arbetslösa. Hur många av dessa anser du
är bidragsfuskare?. (A-kassa, bostadsbidrag)?

Tyvärr är även de vanligaste bidragsfusken i Sverige sjukersättning, och vab (vård av
barn), och då är det ju folk med anställning som fuskar, så folk som inte gör något
är ju inte ensamma om att fuska.

På vilket sätt kommer höjd bensinskatt att få bort dessa bidragsfuskare?.
Och på vilket sätt är det befogat att finansiera sänkt inkomstskatt med att höjda bensin & dieselpriser?.
Att dessutom påstå att de gör det för miljön och höja dieseln mer än vad bensinen verkar ännu mer ologiskt, eftersom dieseln idag anses mer miljövänlig.
Varför straffa folk som vill värna om miljön?. Det låter mer som att de förstått att diesel
är mer och mer populärt och det är dags att börja dra in pengar därifrån oxå.

Att man sedan fick en tusenlapp mer i plånboken var ju ganska kul tills de höjde
trafikförsäkringen, bilskatten, och akassan. och samt höjd bensinskatt.
Där försvann min tusenlapp iaf, men tyvärr har de ju höjt även andra avgifter så där
börjar man nu gå back istället.

Sen det här med "Det finns färsk forskning som visar på att hälften av innehållet i avgaserna motverkar växthuseffekten så dom förstör inte alls spec mkt"

Skulle vara rätt intressant o läsa vilka ämnen det är i avgaserna som motverkar växthuseffekten!. (Jag vet inte vilka det är och vill lära mig.)

Däremot så består ju elproducenterna i Sverige till största del av kärnkraftverk, och vattenverk, och ingen av dessa släpper ju ut koldioxid.
Ca 0,8% av sveriges övriga elproducenter består av kol, olja, vindkraftverk etc
Så där ligger vi ju ganska bra till. Håller med om att kärnkraft ska få finnas kvar,
alternativt om man kan hitta på någon annan metod.
Varför inte satsa mer pengar på forskning om fusion?.

Proljece?
1 464 Inlägg
18 september 2007
OMG 29öre är ju 1/3 tuggumi nästan sad blir en tuff månad nu big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

RE-雨宮
481 Inlägg
18 september 2007
_Andrew_ skrev:
chrno: I Sverige finns det väl runt 300000 arbetslösa. Hur många av dessa anser du
är bidragsfuskare?. (A-kassa, bostadsbidrag)?

Jag pratar bara av egen erfarenhet, där jag vet att en stor majoritet av mina vänner fuskar, säger till A-kassan att dom söker jobb, och sen sitter dom hemma å spelar dator.
Men värre är väl dom som fuskar med Socialbidrag. Där dom inte ens behöver gå till en A-kassa för att söka jobb.
_Andrew_ skrev:
Tyvärr är även de vanligaste bidragsfusken i Sverige sjukersättning, och vab (vård av
barn), och då är det ju folk med anställning som fuskar, så folk som inte gör något
är ju inte ensamma om att fuska.

Självklart är det inte bara arbetslösa som fuskar. Men eftersom det pågått i så många år så är det där dom måste slå till. Och ja. Jag skulle inte vilja bli utan jobb idag för det verkar helt överjävligt. Men det är fortfarande inget som är Alliansens fel.

_Andrew_ skrev:
På vilket sätt kommer höjd bensinskatt att få bort dessa bidragsfuskare?.

Inget sätt. Jag försvarade inte höjd bensinskatt. Jag tycker det är hutlöst dyrt redan nu. Och anledningen till att hom höjer dieseln är att dom inte får in lika mkt på bensinen eftersom folk tjänat på att köra diesel innan. 
_Andrew_ skrev:
Och på vilket sätt är det befogat att finansiera sänkt inkomstskatt med att höjda bensin & dieselpriser?.

Inget, men det är nog inte sett som en hämnd för sänkt inkomstskatt, snarare som ett måste för att få med sig alla som tjatar så jävligt om miljön.

_Andrew_ skrev:
Att man sedan fick en tusenlapp mer i plånboken var ju ganska kul tills de höjde
trafikförsäkringen, bilskatten, och akassan. och samt höjd bensinskatt.
Där försvann min tusenlapp iaf, men tyvärr har de ju höjt även andra avgifter så där
börjar man nu gå back istället

Återigen. Anledningen till höjd bilskatt är förmodligen (fast jag har ju inget egentligt belägg för det jag säger) att dom återigen vill vara "för miljön" och det för att dom måste. Att A-kassan höjdes är också för att folk fuskat. Exempel: Någon är deltidsanställd. Drar in 15k i månaden, men jobbar inte full tid, ser till så schemat blir precis så så att han kan få ut fint med pengar på A-Kassan fasten han har jobb. Detta slår än en gång på dom som verkligen behöver sina pengar. Men det kan du tacka Herr Persson om, inte någon av dom som försöker ställa saker till rätta.
Problemet med sverige är att vi "tror"(räkna inte in mig för jag är en som inte är speciellt imponerad) att vi är så jävla duktiga. Å vi ska gå i spetsen för så mkt. Och vår arbetslöshet har varit så låg. Men hade Persson räknat den totala arbetslösheten, och inte bara dom som inte gått på helt larvigt meningslösa kurser så hade vi inte haft så bra statistik.
Exempel nummer2 ang A-kassa och Arbetsförmedling.
En kompis till mig's far äger ett åkeri. Kompisen gick klart skolan, har alltid jobbat extra hos sin far. Och var garanterad jobb. Istället anmäler han sig som arbetslös, jobbar svart hos sin far och får då både A-kassa och fina pengar. Dessutom betalar arbetsförmedlingen hans Lastbilskort, och vi snackar hela alfabetet i körkort, plus alla truckar ni kan tänka er. Detta kostade staten ca 17000 i veckan per person i 6 månader.Dom var ca 9st i varje klass och 5klasser.Och har 2 utbildningar per år.. Företaget dom anlitade är privatägt. Yrkesakademien. I utildningen ingick även 4dagar i Gävle (Han pluggade i örebro) Dom blev inbokade på Scandic i Gävle. 6st fick 6tst enkelrum från Söndag till fredag. Så dom skulle få varsitt rum. Rummen på Scandic kostar ca 900kr/natt x6 Och utbildningen dom åkte på var för Kranar. Som inte ingick på den vanliga kursen. Så det blev extra.  Förstår ni var jag vill komma. Sättet som dina och mina pengar har spenderats på är inte roligt.

_Andrew_ skrev:
Sen det här med "Det finns färsk forskning som visar på att hälften av innehållet i avgaserna motverkar växthuseffekten så dom förstör inte alls spec mkt"

Det var ett forskarteam i lund som kommit fram till att någonting i avgaserna motverkar det dåliga med dom. Hörde det på nyheterna så jag har ingen referens. Men återkommer när jag hittar den.

_Andrew_ skrev:
Däremot så består ju elproducenterna i Sverige till största del av kärnkraftverk, och vattenverk, och ingen av dessa släpper ju ut koldioxid.
Ca 0,8% av sveriges övriga elproducenter består av kol, olja, vindkraftverk etc
Så där ligger vi ju ganska bra till. Håller med om att kärnkraft ska få finnas kvar,
alternativt om man kan hitta på någon annan metod.
Varför inte satsa mer pengar på forskning om fusion?.

Ja, i sverige är det så ja. Men hur många anläggningar i Europa ägs av vattenfall. Och hur många av dom är rena. Här är en länk från deras hemsida.http://www2.vattenfall.se/miniapps/privat/kundservice/fraga_vattenfall/senaste_fragan.asp?id=SE10385
Jag håller med om att vi borde utvecklat fusionskraft vid dethär laget. Men problemet är att många forskare styrs från USA, och USA vill inte att vi ska bli beroende av annat än olja, för då blir vi inte beroende av USA, och då går USA under. Hade inte Oljefaten handlats i dollar hade dom varit borta för länge sen. Senast som det hände var när Iran och Europa höll på att sluta ett avtal där Euron skulle bli den nya valutan. Precis innan detta skulle bli officiellt kom det en läcka från USA att Iran hade kärnvapen och skulle starta krig. VARFÖR skulle dom vilja starta krig precis innan en jättevinst för deras del.

Tyvär ligger väldigt många saker inom Utsläpp och globala problem utanför vad vi kan göra. Men att ge sig på bilarna som svar på miljöhoten är att ta bort symptomen, inte problemet.

Diskussionen har spårat ur lite. Och det ber jag om ursäkt för.

Kontentan blir iallafall att det har slösats sanslöst mkt, och för att få Sverige på fötter kommer det kosta alla pengar. Tyvär mer för dom som behöver det mest. Men så är det alltid, det har inget med partifärg att göra.

RE-Amemiya Kitted FD3S

Rent A Retard !
674 Inlägg
18 september 2007
saknar ord smile otroligt bra debbaterat smile sån här nivå borde det vara i alla trådar smile all creds to you my friend !tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

346 Inlägg
18 september 2007
kan dem inte införa båtskatt!!! Då kan de sänka bensin priset och ändå få in kulorna !

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
18 september 2007
Här har vi några olika gaser som hjälpa att jorden är vad den har blivit idag.
om naturen blir mer skadad, den kommer att göra någonting själv åt det.

KOLOXID eller KOLMONOXID
(förening av kol och syre)- en lukt- och färglösgas som kan försämra blodets förmoga att transportera syre. DEN är mycket giftig. katalisatörer ränsa bort dessa ämnen.

KOLDIOXID (förening av kol och syre)_ en gas som bidrar till den sk växhuseffekten.

KVÄVEOXIDER (föreningar av kväve och syre)- ämnen som bidrar till försurningen och som kan skada slemhinnor och andningsorgan. bilar står för ca 40% av de svenska utsläppen av kväveoxider.

KOLVÄTEN (föreningar av kol och väte)- ämnensom kan skada andningsorgannen och vara cancerframkallande biltrafiken står för ca 33% av kolväteutsläppen i sverige.

PARTIKLAR - som oftast bestor av sot, aska, kolväten, och vatten. Partiklarna kan bidra vit eller svartrök, men behöver inte synas. De påverkar mäniskans andningsorgan.

KATALISATORN minskar inte utsläppen av koldioxid (CO2).

Några av de viktigaste växhusgaserna är:

KOLDIOXIDEN ( bildas vid förbränning av kol och olja).
METAN            (bildas bland annat i våra soptipar).
OZON             (bildas bland annat motoravgaser träffas av solljus).

vi får andas gott så länge det går.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

160 Inlägg
18 september 2007
chrno skrev:
Jag pratar bara av egen erfarenhet, där jag vet att en stor majoritet av mina vänner fuskar, säger till A-kassan att dom söker jobb, och sen sitter dom hemma å spelar dator.
Men värre är väl dom som fuskar med Socialbidrag. Där dom inte ens behöver gå till en A-kassa för att söka jobb.

Att många är bidragsfuskare har ju även grundläggande orsaker. Många människor i dagens Svenska samhälle har tappat moralen, varför? I dagstidningar så ser man i alla fall någon gång i månaden om någon politiker som har blivit avslöjad då denna har anlitat svar arbetskraft, olovlig byggning, skattefiffel, låtit skattebetalarna stå för dennes utgifter av olika slag, inte konstigt att den vardagliga människan tappar moralen då. Utöver detta så har vi den vanliga arbetaren som jobbar så att svetten lackar på verkstadsgolvet samtidigt som det sitter en VD längst upp på arbetsplatsens pyramid och inbringar 60-70k mer i månaden. Utan arbetaren är VD:n inget värd och arbetaren är inget värd utan VD:n så alla behövs lika mycket men det är detta som inte märks. En vanlig arbetare måste känna sig behövd och få känna på folklig gemenskap, inte att känna sig som en marionettdocka i ett samhällets ekorrhjul. Sedan har vi all invandring som kostar Sverige mångmiljardbelopp varje år. Inget ont om arbetande invandrare som gör rätt för sig men Sverige har tagit in på tok för många invandrare. Majoriteten är dessutom ekonomiska invandrare som vet att dom kan få bidrag i Sverige och därmed leva ett bättre liv här än i t.ex. Irak. 2004 tog den svenska nationen in cirka 120,000 invandrare från både Irak och Iran, föreställ er vad det kostar. För några år sedan skickade Sverige ut över 15 miljarder i bistånd till olika fattiga länder samtidigt som Sverige i sig själv har en stadsskuld. Försök att förstå varför många svenskar har tappat moralen och den folkliga gemenskapen.

Sedan måste jag poängtera ditt utspel berörande socialbidragstagare, eller försörjningsstöd som det heter idag. Jag gick själv på socialbidrag under några månaders tid för några år sedan och jag har även haft vänner som har erhållit socialbidrag under olika perioder under livets gång och det du hävdar är en absurd osanning. När du söker socialbidrag så ska du först och främst inte ha några besparingar på banken, detta undersöks av socialen innan du kan få bidrag. Sedan så måste du vara inskriven på arbetsförmedlingen som arbetssökande och därmed ta första bästa jobb eller åtgärd som dyker upp. Därutöver ska du varje månad fylla i en lista på minst 20 sökta jobb, helst flera – tillsammans med telefonnummer och kontaktperson på varje sökt jobb som bevis på att du har sökt. Utöver detta så måste du ha reguljär kontakt med din sociala handläggare. Jag bodde i Göteborg då och där var man tvungen att uppsöka denne varje månad för personlig redovisning av sökta jobb samt redovisa handlingsplan och hur långt skridit handlingsplanen är. Så om du trodde att det bara var att söka socialbidrag och sedan sitta hemma framför datorn i åratal utan att behöva göra något så hade du grovt fel. Dessutom är socialbidrag odugligt då du lever på ett existensminimum på cirka 3000 kr i månaden efter att hyran och elen är betald. Har man bil kan man dessutom tvingas sälja den först beroende på hur stort värde bilen har och hur stor nytta bilen kan göra för dina eventuella möjligheter att få arbete.

Sedan över till alliansens dekadenta valfläsk, alla ska få 1000 kr mer i månaden. Det var inte alla som fick det. Dom flesta som jag känner som arbetar på vanliga fulltidsjobb fick runt 400-500 kr mer i månaden, min tjej fick cirka 400 kr mer i månaden. Att hon sedan fick en höjning av fackavgiften på 350 eller om det nu var 400 kr är ju som ett slag i ansiktet. Utöver detta så ökar bensinkostnaderna, skatt på bilförsäkringen, el priset gick upp o.s.v. samtidigt som förmögenhetsskatten slopades. Ja vad ska man säga! Folk har rätten till att tycka vad dom vill, det kallas yttrandefrihet, så jag säger att alliansen bedriver en bedrövlig omvänd Robin Hood politik och det har den borliga sidan alltid gjort och kommer alltid att göra. I nästa val så kommer dom inte att sitta kvar och det är det många som kommer att vara tacksamma för.

När det gäller bensinskatten så spelar partierna ingen roll, alla partier verkar vara fullt eniga om att den svenska bilisten ska få lida ett psykiskt gehenna samt ett plånbokshaveri, i alla fall för alla låginkomsttagare och barnfamiljer där bilen nyttjas allt som oftast.

Bilen är en symbol för friheten att kunna ta sig nästintill var man vill när man vill, ta den inte ifrån oss vanliga samhällsmedborgare. Nu är ju faktiskt E85 här för att stanna, ju fler som köper desto biligare blir dessa bilar som begagnade och desto fler av även låginkomsttagarna kommer att ha råd att åka etanoldrivet. Vi har redan alternativa bränslen, det gäller bara att utveckla och effektivisera dom ännu mer än vad dom är idag och detta kommer också att ske då det hör till den naturliga utveckling som ständigt sker i våran värld.

343 Inlägg
18 september 2007
Hellfire skrev:
chrno skrev:

Att många är bidragsfuskare har ju även grundläggande orsaker. Många människor i dagens Svenska samhälle har tappat moralen, varför? I dagstidningar så ser man i alla fall någon gång i månaden om någon politiker som har blivit avslöjad då denna har anlitat svar arbetskraft, olovlig byggning, skattefiffel, låtit skattebetalarna stå för dennes utgifter av olika slag, inte konstigt att den vardagliga människan tappar moralen då. Utöver detta så har vi den vanliga arbetaren som jobbar så att svetten lackar på verkstadsgolvet samtidigt som det sitter en VD längst upp på arbetsplatsens pyramid och inbringar 60-70k mer i månaden. Utan arbetaren är VD:n inget värd och arbetaren är inget värd utan VD:n så alla behövs lika mycket men det är detta som inte märks. En vanlig arbetare måste känna sig behövd och få känna på folklig gemenskap, inte att känna sig som en marionettdocka i ett samhällets ekorrhjul. Sedan har vi all invandring som kostar Sverige mångmiljardbelopp varje år. Inget ont om arbetande invandrare som gör rätt för sig men Sverige har tagit in på tok för många invandrare. Majoriteten är dessutom ekonomiska invandrare som vet att dom kan få bidrag i Sverige och därmed leva ett bättre liv här än i t.ex. Irak. 2004 tog den svenska nationen in cirka 120,000 invandrare från både Irak och Iran, föreställ er vad det kostar. För några år sedan skickade Sverige ut över 15 miljarder i bistånd till olika fattiga länder samtidigt som Sverige i sig själv har en stadsskuld. Försök att förstå varför många svenskar har tappat moralen och den folkliga gemenskapen.

Sedan måste jag poängtera ditt utspel berörande socialbidragstagare, eller försörjningsstöd som det heter idag. Jag gick själv på socialbidrag under några månaders tid för några år sedan och jag har även haft vänner som har erhållit socialbidrag under olika perioder under livets gång och det du hävdar är en absurd osanning. När du söker socialbidrag så ska du först och främst inte ha några besparingar på banken, detta undersöks av socialen innan du kan få bidrag. Sedan så måste du vara inskriven på arbetsförmedlingen som arbetssökande och därmed ta första bästa jobb eller åtgärd som dyker upp. Därutöver ska du varje månad fylla i en lista på minst 20 sökta jobb, helst flera – tillsammans med telefonnummer och kontaktperson på varje sökt jobb som bevis på att du har sökt. Utöver detta så måste du ha reguljär kontakt med din sociala handläggare. Jag bodde i Göteborg då och där var man tvungen att uppsöka denne varje månad för personlig redovisning av sökta jobb samt redovisa handlingsplan och hur långt skridit handlingsplanen är. Så om du trodde att det bara var att söka socialbidrag och sedan sitta hemma framför datorn i åratal utan att behöva göra något så hade du grovt fel. Dessutom är socialbidrag odugligt då du lever på ett existensminimum på cirka 3000 kr i månaden efter att hyran och elen är betald. Har man bil kan man dessutom tvingas sälja den först beroende på hur stort värde bilen har och hur stor nytta bilen kan göra för dina eventuella möjligheter att få arbete.

Sedan över till alliansens dekadenta valfläsk, alla ska få 1000 kr mer i månaden. Det var inte alla som fick det. Dom flesta som jag känner som arbetar på vanliga fulltidsjobb fick runt 400-500 kr mer i månaden, min tjej fick cirka 400 kr mer i månaden. Att hon sedan fick en höjning av fackavgiften på 350 eller om det nu var 400 kr är ju som ett slag i ansiktet. Utöver detta så ökar bensinkostnaderna, skatt på bilförsäkringen, el priset gick upp o.s.v. samtidigt som förmögenhetsskatten slopades. Ja vad ska man säga! Folk har rätten till att tycka vad dom vill, det kallas yttrandefrihet, så jag säger att alliansen bedriver en bedrövlig omvänd Robin Hood politik och det har den borliga sidan alltid gjort och kommer alltid att göra. I nästa val så kommer dom inte att sitta kvar och det är det många som kommer att vara tacksamma för.

När det gäller bensinskatten så spelar partierna ingen roll, alla partier verkar vara fullt eniga om att den svenska bilisten ska få lida ett psykiskt gehenna samt ett plånbokshaveri, i alla fall för alla låginkomsttagare och barnfamiljer där bilen nyttjas allt som oftast.

Bilen är en symbol för friheten att kunna ta sig nästintill var man vill när man vill, ta den inte ifrån oss vanliga samhällsmedborgare. Nu är ju faktiskt E85 här för att stanna, ju fler som köper desto biligare blir dessa bilar som begagnade och desto fler av även låginkomsttagarna kommer att ha råd att åka etanoldrivet. Vi har redan alternativa bränslen, det gäller bara att utveckla och effektivisera dom ännu mer än vad dom är idag och detta kommer också att ske då det hör till den naturliga utveckling som ständigt sker i våran värld.

Håller med dig till 100%! Bra skrivet

RE-雨宮
481 Inlägg
18 september 2007
Hellfire skrev:
Att många är bidragsfuskare har ju även grundläggande orsaker. Många människor i dagens Svenska samhälle har tappat moralen, varför? I dagstidningar så ser man i alla fall någon gång i månaden om någon politiker som har blivit avslöjad då denna har anlitat svar arbetskraft, olovlig byggning, skattefiffel, låtit skattebetalarna stå för dennes utgifter av olika slag, inte konstigt att den vardagliga människan tappar moralen då. Utöver detta så har vi den vanliga arbetaren som jobbar så att svetten lackar på verkstadsgolvet samtidigt som det sitter en VD längst upp på arbetsplatsens pyramid och inbringar 60-70k mer i månaden. Utan arbetaren är VD:n inget värd och arbetaren är inget värd utan VD:n så alla behövs lika mycket men det är detta som inte märks. En vanlig arbetare måste känna sig behövd och få känna på folklig gemenskap, inte att känna sig som en marionettdocka i ett samhällets ekorrhjul.

När det gäller företag och arbetare på golvet så har jag jobbat många år på golvet, och visst. Det känns kanske jobbigt att inte tjäna lika mkt som en vd för att det är kul att ha pengar. Men jag skulle iallafall inte klara av det jobb som en VD för ett stort företag axlar. Självklart finns det folk i dessa postioner som både missbrukar, och inte klarar av sitt jobb. Men att säga att man klarar sig utan dom känns mest som avundsjuka om jag ska vara ärlig. Visst vore det roligt om alla tjänade 50k i månaden. Men så funkar det inte någonstans. Och det kommer det nog aldrig att göra. Det vore mkt trevligt om folk i ledningar, och det räcker ofta med ens egen chef, eller hans chef, kom ned och lade sig i vad man gjorde när man slet. Och kanske tom kavlade upp ärmarna och hjälpte till om det behövdes. Men så är det ju tyvär inte.

Hellfire skrev:
Sedan har vi all invandring som kostar Sverige mångmiljardbelopp varje år. Inget ont om arbetande invandrare som gör rätt för sig men Sverige har tagit in på tok för många invandrare. Majoriteten är dessutom ekonomiska invandrare som vet att dom kan få bidrag i Sverige och därmed leva ett bättre liv här än i t.ex. Irak. 2004 tog den svenska nationen in cirka 120,000 invandrare från både Irak och Iran, föreställ er vad det kostar. För några år sedan skickade Sverige ut över 15 miljarder i bistånd till olika fattiga länder samtidigt som Sverige i sig själv har en stadsskuld. Försök att förstå varför många svenskar har tappat moralen och den folkliga gemenskapen.

Jag håller med till hundra procent. Hörde senast igår om en invandrare som ringde in till P3 och sa att han hatade folk som bara kom hit å utnytjade, att sverige kallades för Paradiset. Och det är sant. Se bara på Uppdrag granskning förra veckan, där folk som går på SFI(Svenska för invandrare) Fuskar med flit på sina prov, för då får dom behålla bidraget. Dom intervjuade 2 kvinnor som bottt här 6 respektive 11år och ingen av dom jobbade, eller kunde svenska. Men dom fick Både Soc (ca 8k)Bostadsbidrag,Barnbidrag och flerbarnsbidrag. Jag har ingenting emot att öppna mina armar för folk som verkligen behöver fly. Men som det ser ut idag pgr av tidigare invandringspolitik och med dagens syn på folk som säger att vi inte har råd med fler invandrare (för det är det som är slutsatsen) kallas rasister. Så kommer det fortsätta gå åt helvete.
Vi borde stoppa invandringen helt. Å sen sätta upp riktiga mål för dom som redan är här, och som inte har en chans att komma ut på marknaden. Och självklart ska svenskar som inte har jobb också komma ut. En annan sak är att folk kallar invandrare för Svenskar. Jag vet inget annat land i hela världen som kallar invandrare för det medborgerliga(heter det verkligen så) namnet. Om jag skulle flytta till Japan. Skulle jag bli Japan då?  Om jag flyttade till Eritrea, skulle jag bli Afrikan då? Nej. Det är bara i jantesverige sånt är så satans viktigt.
Jag önskar verkligen att vi kunde ta hand om alla vi har bjudit in att äta av vår stora kaka, men som det ser ut även med dagens regering är det inget annat än en dröm. Och en dyr sådan. Det värsta av allt är att det är våra föräldrar (endel här inne är säkert gamla så då menar jag er också) som får lida för mkt av det som hänt. Dom som betalt skatt och avgifter sen många av dom började jobba vid 16 och som nu har blivit blåsta på sin utlovade pension till förmån för folk som vänder pannkakor i köket och ger blanka fan både i språket och att dra sitt strå till stacken.

Nu vill jag understryka att jag känner många, och vet många invandrare som är bra mkt flitigare,högre utbildade och smartare än många svenskar jag känner. Även migsjälv som inte har nån utbildning att skryta med. All heder och lycka åt dom.

Hellfire skrev:

Hur kan du säga att det är en absurd osanning när jag har 2st levande bevis i min närmaste bekantskapskrets. Den ena har inte jobbat sen han hoppade av 2an 1999, och den andra något år senare.
Den förstnämnda har visst deltagit i några åtgärder. Den senaste blev han utskriven ifrån för en dryg vecka sen för att han inte orkade gå dit. (Dom började klockan 10 varje morgon) Och han får fortfarande Soc, självklart har han inga besparingar. Men faktum kvarstår att han får ut runt 8k i månaden. Lägenheten han har står på hans flickväns mor, så hans flickvän kan lugnt jobba å få in sina pengar. Så tillsamans har dom en hyffsad ekonomi. Det enda han behöver göra till Arbetsförmedlingen är attt ljuga, säga att han sökt jobb och bara glida vidare. Det kanske är hårdare i Göteborg. BRA om det är det. Men i Örebro går det utan problem att göra som jag skriver. Allt går att gå runt, fuska sig till osv.

Som jag sedan skrev om killen som gick på arbetsförmedlingens slöserikurs. Om förra regeringen inte hade haft den sortens kurser, som kostar en halv million per person per halvår. ca  150 millioner bara i örebro per halvår så hade nog inte akassan försämrats lika mkt. Räkna det på säg 10 städer, och i 3år för jag kan inte tänka mig att dom inte gjort annorlunda eller billigare förr i tiden. Det är sanslöst mkt pengar.

Hellfire skrev:

Läs tidningen idag så ser du att den andra halvan av din tusenlapp kommer efter nyår.
Som jag skrev. Det kostar att rensa upp efter en regering som delat ut, och låtit folk fuska med bidrag. Och som jag skrev efteråt. Det är självklart att det drabbar dom med minst pengar hårdast. Men för att få till en förändring så kostar det för alla.
Och vad gäller bensinen så är det som jag skrev förut också ett tvång för att få folk att gilla regeringen. Det hade den andra regeringen gjort också. Förmodligen ännu mer med tanke på Miljöpartiet. Men för att få trovärdighet(trots att man svek sitt löfte) med allt tal om växthuseffekt å global uppvärmning måste dom göra detta. Jag är den sista som hurrar för det. Men så ser nog tyvär framtiden ut.

Att sedan som någon skrev inte hjälpa folk som bor i Norrland, eller i vilken obygd somhelst  när man höjer bensin och diesel avgifter så är det inte kul.

Hellfire skrev:

Problemet med etanol är ju att det försämrar miljön mer än vanlig bensin.
Betänk att vi importerar etanolen från brazilien. Där dom skövlar regnskog för att plantera sockerplantagen. Och sen ska de framställas,förädlas å fraktas hit.

Framtiden ligger i Vätgas tror jag. Och solpaneler. För hur vi än vrider å vänder på de så krävs det utsläpp i någon form för att framställa vilket bränsle vi än väljer (även vätgas fast den blir bara Vatten när den förbränns)

Jag förstår att folk blir arga för att saker blir dyrare. Men se allt i ett längre perspektiv. 1år är ingenting. 4år är också förlite om man vill vända på ett lands utförsbacke till något bättre.
Jag hoppas verkligen dom klarar av det. Och jag hoppas att dom inte klantar bort sig. Det skulle göra mig gruvligt besviken. Men hoppet är det sista som överger oss, eller hur brukar man säga.

RE-Amemiya Kitted FD3S

Sleeper
3 084 Inlägg
18 september 2007
fram med motorsågarna så går vi och kapar vild gävle wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

677 Inlägg
18 september 2007
chrno for president!

Finns ju ingen anledning att debattera här, du har ju sagt allt så bra redan!

Synd bara att folk inte fattar att det tar mer än 4 år att återställa Sverige till det välfärdssamhälle det en gång var. Många som röstade för alliansen som svär över det redan nu innan åtgärderna gett resultat.

1 302 Inlägg
18 september 2007
Jag tror politikerna har någon baktanke med att höja bensin priset.
De får säkert tag på bensin på något billigare sätt som de håller hämligt de j.....na. sad

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
18 september 2007
fegge_89 skrev:
Jag tror politikerna har någon baktanke med att höja bensin priset.
De får säkert tag på bensin på något billigare sätt som de håller hämligt de j.....na. sad

Det är vi som betalar deras bil och bensin!
De pengarna som jag fick mer i lön har försvunnit för länge sedan på alla andra utgifter som har tillkommit därefter!De har höjt allt som man är tvungen att ha! Vi bor 1 1/2 mil utanför staden.Två bilar som går in till staden dagligen då bägge jobbar skift! Inga bussförbindelser att tänka på! Blir inte många kronor men det svider ändå, just för att priset trissas upp hela tiden! Man har ju inte råd att åka ngnstans med bil och se Sverige längre!
Det finns mycket vettigt i allt som sägs här! Chrno har iaf koll på läget! Hoppas att det slår väl ut i framtiden, så att de inte hamnar i en taskig cirkel och det blir platt fall istället!
Tycker det är helt rätt att de skall ta tag i de som utnyttjar systemet! Hade inne en NYSVENSK som kom in och frågade om det fanns några jobb hos mig! Nej tyvärr sa jag! Fick som svar"Bra!!" Så gick han! Att hitta 20 platser att söka jobb på gör jag på en timma! Så jag tycker de skall vara ännu tuffare mot dessa! Skiter i om det svider i ögat hos vissa men det är så det är!

-Mike-

285 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
kan hålla med på en del av chrno´s inlägg ..

men det ska svida för alla oskyldiga för att vissa fuskar köper jag inte
Okej, vi tar körkortet för alla för det är många som kör för fort ?

Det med extra pengar i plånboken,  jo visst säg 1000 spänn extra i plånboken direkt efter lön..
jättebr eller vänta nu, höjd akassa,höjda försäkringar, höjda bensinskatter.. poff så blev det 1500 mindre än det var innan.

Till delen hör ju med att det var ett av deras lösten att inte höja bensinpriset.
men jag tror som sagt att ingen av deras åtgärder gjort det bättre för någon som haft det dåligt eller halvkasst innan, men jag tror dom flesta som tjänar gott om kosing nu får desto mer.

till deras försvar kan jag säga att sånt som förmögenhetskatt mer % skatt för man tjänar mer är helt rätt.
om jag jobbar arslet av mig tjänar bra ska jag först betala 50% skatt ist för 33 ?
bli jag sen rik på kuppen ska jag skatta för det igen.

nått annat bra har jag inte sett våran regering komma med.

en satans jävla Volvo.

Toker
491 Inlägg
18 september 2007
Sushikocken skrev:
fram med motorsågarna så går vi och kapar vild gävle wink

Vafan, gräv bort Örnskönsköldsvik.nu !   :]

Toker Jr 081102

Sök