Politekr borde ställas tills svars för alla lögner de kommer med...
Nu har jag bott i Norge i snart fyra år, och här är lögnerna JÄVLIGT OMFATTNDE!
De lovar massor för att komma till makten, men när de är väl vid bordet, så skiter de i alla sina löften och gör i stort sett det motsatta.
I Sverige är ju det gratis att köra på vägar (förutom trängselskatterna i Sthlm), i Norge därimot finns det massa vägtullar, och de är för helvete ÖVERALLT!!!
((
Att komma till jobbet kostar 40 kr, komma hem kostar 20 kr, så en sträkning på ca 8 mil kostar 60 kronor, exklusive bensin, dubbdäackavgift och massa annan skit.
Folk i norden är otroligt mesiga och rädda att agera. Fransmännen gör helt rätt, de ger sig till känna så fort politekerna bryter sina löften. Det borde man göra överallt i världen.
Det är vi som väljer vem som ska sitta vid styret, folket har makten att bestämma, och det borde man göra. Blockera motorvägar, hamnar eller vad fan nu det ska vara för att få fram att några få personer kan inte jävlas med många miljoner.
Det snackar mycket om folk som snyter staten för skattepengar, men aldrig har jag hört om hur mycket staten snyter vanliga folk på.
Skatter och avgifter på bränsle utgör va 60% av priset vi måste betala. Tänk nu efter: för några år sedan kostade 1 liter bensin ca 8 kr, och då tog staten ca 4.6 kr i skatter o avgifter. Idag kostar den litern, hm, ska vi säga 11 kr, och då tar staten ca 6.6 kr...Och det är PER LITER!!! de borde sänka skatterna för länge sedan, eller införa flexibla bränsleskatter. men det är ju ingen som nämner det, för när staten agerar som skurk, håller folk käft...
Tänk: bensinskatt, bilskatt, skatt på försäkring, trängselskatt (sthlm än så länge, men jag lovar, det kommer att bli MYCKET värre snart).
Jag protesterde på mitt eget sätt, jag ställde av bilen för tre år sedan och körde utan att skatta den, utan försäkring, utan besiktning, tankade avgiftsfri diesel med mera..ja, jag sket i allt det folmella. Det är min bil, och ingen jävel kommer och säger att jag inte får köra den.
Och ja, jag blev stoppad en gång, och måste betala 5 lappar, men tro mig, allt detta var värt det. Trots böterna sparade jag över 20000 på tre år, (exklusive at jag snyltade staten på dieselskatt).
Man borde uppmana folk att protestera som i Frankrike. Jag vill gärna se politeker svettas och återkalla sina lögnaktiga beslut.