Update:
Då har man börjat lite smått då. Budgeten är ju som inte så gigantisk men reservdelar har börjat hamna på planeringen för inköp - prioriteringar även kallade - samt att bilen har flyttats till en plats där jag får hålla till i fred, så man slipper flytta på aset tusen gånger bara för att folk vill fram.
[Taget 080503]*Bilen flyttat samt lite grejer som skall bytas*Började genast riva i skärmen...
[Taget 080503] *Nu ska skiten bort..*Underligt egentligen. Att en skärm som till större delen är gjord av rost, kan sitta så hårt?
Hursomhelst. Mazda måste ha tänkt till med denna modell då det var rätt lätt att få av den..
om man bortsåg från bultarna som hade rostat fast..
Men. Den lossnade som sagt till slut.
Nästa projekt: frontläppen.
[Taget 080503]*Frontläppen...isch*Mjodå. Den släppte taget den också. Efter lite om och men. Två skruvar gick av, till följd
av sönderskrapade händer men..det är sånt man får tåla.
Det komiska i det hela var när jag började skruva så hittade jag även ett tecken på att
bilen stått ett tag:
[Taget 080503]*..vaf..?*Ett gammalt getingbo - förmodligen från ifjol eller tidigare - satt kvar under kofångaren!
[Taget 080503]*Extra tillbehör till den här modellen?*Hursomhelst. Fick lös alltihopa, men tack vare påtryckningar av kompisar som ville ut
på kvällen så var jag tvungen att gå ifrån tidigare än planerat.
Vidare har en kompis berättat att han snart ska komma med färgprover..blir oerhört intressant
för framtida lackning