jag har haft körkort i 37 år då den tid var det mycket enklare, hella det kosta det mig 50:-
nu,för tre månader sen, köpte jag en husvagn som krävde BE körkort på grund att bilen har en total vikt 2,5t och husvagn 1,4t. jag bestämde mig att sitta på skolbänk och läsa BE. efter en månad väntetid för teorieprov klarade jag detta direkt. jag blev mycket glad på grund att jag inte visst om jag kunde klara av dagens teori. sen kom då uppkörning med tungsläpp, att klara av olika manöver, baka vänstersväng, baka 30 m rak. allt detta i deras gård i säve, därefter var det körning med släpp ut på gator. under tiden, vi pratade om allt utom uppkörning, berätade olika historier och skattade jämt. jag var mig själv men jag visst att jag hade en tung släpp bakom mig, tittade ofta i utespeglar, körde på motorvägen, olika platser där det är mycket trång, göra omkörningar och allt detta med en marginal säkerhet.
När vi kom tillbaka i gården och stanna det motor, han sa till mej att jag klara det utan problem. ni kan tänkar hur mycket glad jag blev och är.
till slut, jag är mycket glad att jag gick till en som man kan kalla körkort uppgradering, att lära mig nyheter innom dagens teori, det var inte självklart för mig men det gick.
jag gratulerar mig själv.
MVH.
Senast redigerat av alain (20 september 2007)
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster
www.bimmerpower.org