TRUE STORY!Var på väg hem från Bollnäs crusingen på morgon där, ca. 04:30 kanske... hade problem med elen till mina nybytta bakljus, brände säkringar hejvilt... så jag hade inget ljus alls på höger sida om bilen. och såklart, 2st helt slut börnade bakdäck. Jag hade plockat av nummerplåten fram för att spara tid. (& pengar
så kommer jag mot en kamera i aldeless för hög hastighet, så jag väcker min polare som sitter fram & säger att han ska kolla på kameran, för han har aldrig sätt hur mkt dom blixtrar, men den blixtrade inte... attans tänkte vi, forstätter ligga på och ca 6-700 merer efter kameran blåser vi förbi en liten grusväg, och där ser jag en blåvit i ögonvrån och tänker, "ajdååå!" så jag kastar i 4'an och sliter i handbromsen för att få ner hastigheten utan att tända bromsljusen, hinner ner till 100km/h innan dom är ikapp. så ligger dom så där irriterande nära en stund, så jag går ut på kanten för att släppa förbi dom, men det gick dom inte på. tillslut kommer blåljusen iaf på och jag stannar. "hmm, det var mitt körkort det" tänkte jag, slår av motorn och tar fram körkortet, då kliver det ur 3 poliser och smyger sig fram med handen på bössan. och hon som körde säger nått i stil med:
"Hejsan, jag skulle vilja se ditt körkort.""ja visst!"
"Varför så bråttom?""Njaa, jag e lite trött och vill hem & sova..."
"Okej, hur fort gick det där egentligen?""runt 100 kanske?"
"Då ska du få blåsa lite, gjort det förr?""nix..."
"Djupt andetag och blås."Precis när jag blåser, så får dom larm om nått som tydligen var viktigare, så dom 2 poliserna som kollade på min bil sprang tillbaka till deras bil, och hon som stog där med alkohol mätaren sa att dom var tvugna att åka och att jag skulle vara VÄLDIGT försiktig i fortsättningen. Så drog dom iväg i en väldig fart.
eeh, vafaan? tänkte jag, hur fan gick det där till?
Kompisen som satt fram såg ut som ett frågetecken, och det gjorde nog jag med.
Senare i veckan där så läste jag om en singelolycka den morgonen vid 04:30, så jag antar att det var den dom åkte på...
Om man tänker efter så hade dom inte kunnat ta kortet av mej, eftersom dom inte använde laser & att jag var nere i låg hastighet när dom kom ikapp, men dom hade ju kunnat ge rejäla böter iaf...
Skulle köpt en trisslott den morgonen, men det missade jag..
Hur som helst, hade jag en Jävla tur!