Har varit nära två gånger.
Det var i sommras i firmabilen, mitt under semester veckorna. Kör på en väldigt lång 30 sträcka som det förövrigt skulle kunna vara minst 70km/h utan större fara. Kör på vägen, håller mina 30km/h och sen ringde chefen och sa att det var bråttom att kontrollera ett mail jag fått. Sagt och gjort tog jag upp telefonen och kollade mailen (idiotiskt när man kör) hur som helst, medans jag kollar mailen så blir det en lång nedförsbacke och eftersom all fokus låg på telefonen just då så reagerade jag inte på att det var laserkontroll i slutet av backen. (Väldigt smart då det är lätt att man rullar upp snabbare) Iallafall glad som jag var så 50m senare står polisen och vinkar in mig.
Polis - "Jaha, hur fort gick det där då?"
Jag - "Ehm, 30km/h hoppas jag" (Hade verkligen noll koll)
Polis - "Ja vi får väll se, dem lasrade dig. Hoppas det inte är över 50km/h bara för då försvinner körkortet."
Jag - "Ja det får vi hoppas, men det tvekar jag på" (Lagom nervös då jag hade noll koll på hur fort jag kört)
Tar en liten stund, dom står och snackar och jag blir bara mer och mer nervös såklart.
Hur som helst så kommer polisen tillbaka.
Polis - "Det här var inte alls bra"
Jag - "Är det så?"
Polis - "Ja, nu har du tur, du får behålla körkortet. Den mätte upp 48km/h"
Jag - Minns inte ens vad jag sa för något, var så jävla skakis.
Polis - "Aa godkänner du denna bot?"
Jag - "Ja självklart, har jag gjort fel får jag stå för det."
Polis - "Det är bra, verkar vara en vettig kille." (Hade snackat om vad jag jobbade med och sånt)
Jag - "Tack för det."
Polis - "Bra att du erkände, annars hade jag gett böter för dem blåa parkeringsljusen och dimljusen."
Jag - Var så jävla skakis och bad om ursäkt för det och satte på halvljus bara.
Sen var det en bot som sved men väldigt trevlig stämning. Boten känns värd varenda krona, att få behålla körkortet och jag har lärt mig att ALDRIG hålla på med telefonen i bilen. Det var sista gången.
Sen här om veckan så raceade jag mot en Audi RS4 på en 70km/h väg här i området. Det vi inte visste att det var civilare två bilar bakom som kom ikapp när vi stod vid rödljuset längre fram, ställer bilen framför oss båda och jävlar vilken utskällning vi fick. Kände inte killen men vi var nog lika bajsnödiga båda två. Efter lite uppgifter och utskällning så åkte dem, inga böter eller något. Så skönt det