4024
Sök

Felsökning på bilen, kostnad?

91 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Har problem med min bruksbil, en corsa b, 98'a. Det vägrar starta ibland, startmotorn fungerar (iaf. av det jag hör), nya stift, nytt bränslefilter och nytt luftfilter har jag.

Jag misstänker att det kan vara knas med bränslepumpen, eller bara glapp med den, eller att bränslerelän e trasig, eller något annat.

Vad kan en felsökning kosta i runda slängar?

Är det bara märkesverkstäder som utför felsökning effektivast, eller kan även mindre verkstäder med inte så avancerad utrustning göra det med?

saab expert
248 Inlägg
22 september 2007
brukar kosta skortan att göra felsökning, det var bättre för utan alla tekniska el grejor i bilen

407 Inlägg
22 september 2007
Felsökning är aldrig roligt och som föregående skribent säger så kan det kosta ordentligt med kosing om du har lite otur. Kusinen åkte på en roligt grej när han felsökte sin bil. Han skulle precis sälja den men där var något fel när turbon gick i, han lämnade in den för felsökning och de konstaterade att turbon var det som var fel på bilen. Köpte helt ny och satt in men inte fan var det den som hade lagt av. Sådär stod han med en ny turbo, ej fungerande bil och några tusingar fattigare. Det slutade med att han själv fick lägga ett bra antal timmar och testa all skit som kunde vara fel...

Nu får vi dock hoppas det går bättre i det fall, om du lämnar in den vill säga!

För att försöka säga vad det kostar så är det just omöjligt att svara på. Jobbarkompisen lämnade in sin bil för felsökning när hans turbo strulade nyligen. Det visade sig vara en slang som lossnat/spruckit och det gick på 1500 riksdaler för bara det.

Om du beskriver problemet här eller på något forum och får upprabblat en massa olika orsaker det kan vara så kan du nog räkna med att det blir dyrt. Eftersom det är mycket bilkunniga och sådana som är bra på att meka här inne så skulle nog de ha testat ungefär samma saker som på verkstaden. Har du tur hittar de felet direkt, har du mindre tur så hittar de felet på de sista sakerna de felsöker.

Att gå utanför märkesverkstäderna behöver inte vara något negativt. Se bara till att verkstaden har bra rykte och att det är kunnigt folk som jobbar där. Sedan kan det alltid vara bra att kolla upp vilka bilar de kan bra. Även icke-märkesverkstäder kan ha egna favoritmärken som de är extra bra på.
Senast redigerat av Vallås Locos (22 september 2007)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 september 2007
Betalade inte ett skit i Honda i Göteborg/Olskroken smile

C H E V R O L E T <3

Fotograf
1 319 Inlägg
22 september 2007
har alldrig betalat för en felsöknign gjort x antal stycken:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

91 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Kan man lämna in den på felsökning, och bara be att få veta felet, alltså inte åtgärda det på verkstan?

Borde kanske vara ett billigare alternativ, om man sedan själv åtgärdar felet.

Vilka summor kan det röra sig om, 1000-2000? eller 5000+?

Toker
491 Inlägg
22 september 2007
räkna med 1000kr i timmen..

Toker Jr 081102

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 september 2007
Det tar inte ens timma för dom o felsöka.. Felsökningen tar ca 10min

C H E V R O L E T <3

956 Inlägg
22 september 2007
det tar säkert inte mer än 10 mintuer...
men dom tar säkerligen ut tim priset iaf

eldus veldus

139 Inlägg
22 september 2007
Menar du stoppa i ett diagnostik verktyg och se ?

Isf tar det väl 5-10 min och borde inte kosta något..
Senast redigerat av Westher (22 september 2007)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
22 september 2007
vad jag har hört så kostar de runt 1000 kr för och bara stoppa i kabeln och kolla de där diagnos grejjset va en polare som gick fordon och praktiserade på volvo så är ju inte helt omöjligt att andra ställen gör så heller?

BOZIC
115 Inlägg
22 september 2007
corsa??? MAX 500 Kr på opel.!

Ljuset i tunneln visade sig vara ett tåg....

Sök