4945
Sök

MDS Dynamic 15" lr Rockford Punch 3 15"???

110 Inlägg
10 december 2007
mds basarna du länkade till låter hyffsat men går inte att gämnföra med Rf basarna både i bas, tryck och stabilitet sen beror det nog inte enbart märke men det ligger säkerligen nåt i det med .. men det är ju som att köpa jeans, varför är levis så dyra och har så bra rykte då man kan köpa billigare jeans på coop?

det jag menar är att man får lite av vad man betalar för, men du kan mycke väl bli nöjd med mds basen men man har som tendens att bli lite kräsen efter ett tag och vilja ha mer och där tror jag du gör ett "framtids" köp med att köpa ex RF bas.

har Lyssnat på både RF och MDS och det är inget att diskutera gällande dem.
sen att jag själv just nu kör med det billigaste jag kunde hitta det är en annan sak. wink

tokfrans
982 Inlägg
10 december 2007
ska du kolla steg.. stoppa förtfarande in huvudet hos frode på ljudgaragen (mosseberg) då får du både hjälp och kvalites saker..

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
10 december 2007
Rockford utav dom 2 iaf:)

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

41 Inlägg
10 december 2007
Skulle ge dig tipset att köpa 2 bättre 12er än att köpa en halv bra 15. Båda dessa har en väldigt stor yta som ska röra sig väldigt snabbt och Bas ljudet har då en tendens att "gröta" sig. Själv skulle ja satsa på en kombination av kanske en 10a och en 12a? har två stycken 10or ri,tade motvarandra och det ger en jävligt snabb och snärtig bas. good luck smile

It ain't the ride but the rider

579 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
k1mm0 -> bor inte i arvika ä bara där ifrån.

speedfreak racing å kodde89 -> blev varken Rockford lr MDS, läs på sidan 3 lr om det var 2

199 Inlägg
7 mars 2008
MDS dunkar bra enligt mina egna uppfattningar , men i det dilemma du har så skulle jag välja Rockford utan tvekan.

MvH PaZZe
Senast redigerat av PaZZe (7 mars 2008)

801 Inlägg
7 mars 2008
skulle tagit rockford basen, snåla inte med effekten dock

Ljudfreak
148 Inlägg
15 september 2008
hej, jag har hört MDS basen, låter bra(för att va MDS) när den funkar!!!.  En kommpis till mej har en sån.
De va missljud i basen redan från början, samt att han brände talspolen med ett rekomonderat steg samt  att han knappt hadde nå volym på. Av mina erfarenheter så skulle jag ta RockFord alla gånger o lite till!

105 Inlägg
15 september 2008
jämföra Rockford med MDS  sad  PINSAMT!! Rockford alla gånger! MDS är bara budget shit!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
15 september 2008
p3 15 säger jag bara

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 september 2008
Ja jag har ju P ettorna i bubblan och det rockar ju något rent otroligt för pengarna.
Så jag lägger mig röst på RF jag med, och det har INGET med att jag har BRL
som sponsor att göra.. här var valet enkelt ändå.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 400 Inlägg
15 september 2008
Men för f.. han har redan köpt andra basar.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 september 2008
micke7406 skrev:
Men för f.. han har redan köpt andra basar.

Hahaha.. ja det var en tråd med ålderkrämpor insåg jag nu.. hihihi.
Fan jag brukar ha koll på sådant. big_smile
Senast redigerat av Tokken (15 september 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök