är du ute efter att åka billigt så är volvos femmor inte att föredra har ingen t5-r men dom är ju nästan lika. min ligger på 1.2 stadskörning ungerfär om man är snäll på gasen. långkörning 0.8 .09
min på långkörning så har jag legat på 0,7 hela vägen ner till helsingborg ca 80mil. sen här hemma så 1,1blandat:)
hur kan du komma så lågt som 0,7? kör du i 80 då eller?
min t5r drog 1,5 i stan och blandad körning men sen körde jag väl som jag gjorde me! men tycktew nästan den va snålare än min nuvarade v70 t5a
rättaresagt så var jag nere i 0,69 enligt datorn i bilen. var på väg till vallåkra och åkte samtidigt som en kompis som hadde trailer på så vi åkte inte mkt fortare än 80-90 på vägen ner och laglit där det var långsammare.. hadde iaf 20liter nån ting kvar i bilen när jag hadde åkt 80mil:)
rättaresagt så var jag nere i 0,69 enligt datorn i bilen.
Så snålt har jag aldrig lyckats köra..
Har tankat 3 tankar i min bil sen jag köpte den.
Första tanken snittade exakt 1,0 liter/mil. Andra tanken snittade ungefär 0,9. Nu ligger jag på 0,85 liter/mil och det känns som att det inte går att få ner det mycket mer. 0,8 kan gå, men det blir svårt.
rättaresagt så var jag nere i 0,69 enligt datorn i bilen.
Så snålt har jag aldrig lyckats köra..
Har tankat 3 tankar i min bil sen jag köpte den.
Första tanken snittade exakt 1,0 liter/mil. Andra tanken snittade ungefär 0,9. Nu ligger jag på 0,85 liter/mil och det känns som att det inte går att få ner det mycket mer. 0,8 kan gå, men det blir svårt.
vart har du vart och åkt då? för det fick jag min att dra på långkörnign.. fick en volvo v70awd 193hk att dra 0,7 ner till danmark var 90mil enkel resa. men på vägen hem drog den betydligt mer. vart en lång resa var ner och hämtade en kompis så 105mil ner och 130mil hem för skulle åka över stml på vägen hem:) så 235mil på en dag:)
Senast redigerat av fredda_king (28 september 2007)
vart har du vart och åkt då? för det fick jag min att dra på långkörnign.. fick en volvo v70awd 193hk att dra 0,7 ner till danmark var 90mil enkel resa. men på vägen hem drog den betydligt mer. vart en lång resa var ner och hämtade en kompis så 105mil ner och 130mil hem för skulle åka över stml på vägen hem:) så 235mil på en dag:)
Första tanken är mycket blandat. Nu har jag kört en del långsträckor. Tur och retur till Göteborg t.ex (35 mil enkel resa). På långturerna har jag fått ner bilen till 0,8 liter/mil. Kanske t.o.m 0,75.
okej.. men då höll du säkert mer fart än vad jag gjorde då jag fick ner den i 0,69
Jag har ju inte heller lärt mig bilen än. Som sagt bara kört 3 tankar snart och är inne på andra veckan som jag har den
Tycker en sak är roligt iaf. Efter att ha studerat färddatorn lite när jag kört så verkar det som att den drar mindre i 80km/h än 70km/h (kommer inte ihåg exakta hastigheterna, tog bara två siffror ur luften nu för att du skulle förstå vad jag menade ). Vet inte om det har med effektivare varvtal eller nåt att göra.
Hittar man exakta hastigheten att ligga på så kan man nog få ner min bil i dina bra siffror också