3158
Sök

Snabb fråga om aktiv sub

www.x40nordic.com
59 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Kopplade in en Aktiv Sub i min bil igår.. Kopplade strömmen direkt från batteriet till suben, remote till Huvudenheten, Jordning till befintlig jordning i bilen.. Men sen läste jag någonstans att man skulle ha en säkring på kabeln mellan batteriet och suben? Är detta ett måste? Det finns ju redan en säkring på suben som borde göra jobbet? Eller?

406 Inlägg
28 september 2007
pekka_ skrev:
Kopplade in en Aktiv Sub i min bil igår.. Kopplade strömmen direkt från batteriet till suben, remote till Huvudenheten, Jordning till befintlig jordning i bilen.. Men sen läste jag någonstans att man skulle ha en säkring på kabeln mellan batteriet och suben? Är detta ett måste? Det finns ju redan en säkring på suben som borde göra jobbet? Eller?

du ska ha en extra fram med smile utifallatt kabeln släpper eller vad som, kan börja brinna! alla steg är avsäkrade smile men man ska ha en på + kabeln med smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

www.x40nordic.com
59 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
okeej.. och hur löser man det? är inte så haj på elektronik direkt

268 Inlägg
28 september 2007
http://www.mds.se/products/styling_twoc … emId=25139 en sån ska du ha. ska sitta framme vid batteriet, får inte sitta längre än 11" ifrån eller nåt sånt tror jag.

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

3 120 Inlägg
28 september 2007
Crappy_punkrocker skrev:
http://www.mds.se/products/styling_twocolumns.asp?ItemId=25139 en sån ska du ha. ska sitta framme vid batteriet, får inte sitta längre än 11" ifrån eller nåt sånt tror jag.

11 tum? Jo det är väl rätt vettigt. Max 30 cm ifrån batteriet men så nära som det är möjligt är en vanlig tumregel. smile

www.x40nordic.com
59 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Kanon smile verkar ju inte svårt att slänga dit en sådan.. Finns det på något annat ställe än MDS? det måste det väl göra? Tack för hjälpen!

66 Inlägg
28 september 2007
biltemas är mycket vettiga och mycket billigare wink

www.x40nordic.com
59 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Ordet biltema gillar jag big_smile Tack!

210 Inlägg
28 september 2007
Biltema = Lågpris !!!    Inte bra !

www.x40nordic.com
59 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Men en säkring är ju en sån simpel konstruktion, kan den verkligen vara så pass mycket sämre?
Någon som kan bekräfta att det är en sådan här? (biltema art nr 35-648)

115 Inlägg
28 september 2007
Den funkar alldeles utmärkt!

210 Inlägg
28 september 2007
Jag bara skojade med dig !
Men det står ju BILTEMA på den !

www.x40nordic.com
59 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Härligt! Då blir det att inhandla en sådan imorgon då! Tack för hjälpen!

Sök