Min t5a har börjat läcka kylarvätska. Den läckte inte när jag köpte den för ca 2 månader sedan och lämnade in den på service för ca 1 mån sen men då var det inget fel förutom att den fukta olja under turbon men det är ju sånt vanligt fel och de tyckte jag bara skulle köra på.
men åter till kylarvätskan. jag fyllde nämligen på den för ca 1 mån sen å de är efter de som den har börjat läcka. jag tvivlar på att de är toppackningen men vad kan de då annars vara ? hål nånstans? tycker de e konstigt att den börjat läcka efter att jag fyllt på den bara eftersom den inte gjort de förut och jag som inte är så insatt ennu är mkt tacksam för svar
Min kylare på min V70 t5 läckte oxå som ett såll när ja köpte den, märkte de på att när man stod på tomgång så droppa de alldeles i mitten på spoilern ifram, va ena gaveln på kylarn som smält Körde iaf så ett tag, innan ja fick en bra deal av han ja köpte bilen utav och byta gratis (som lite garanti av honom ) kosta honom knappt ingenting o jobbet gjorde han på rutin då han jobbar på volvo.
Håll koll på nivån i expansionskärlet typ varje gång du tankar. Ser du inget synligt läckage i motorutrymmet så kan de ju ändå läcka underifrån. Kylet kostar en 2500 kr + arbete.
Att dom läcker från oljereturen av turbon är som du säger standard o detta gör mina bägge x70 oxå, ingen fara o köra så om man torkar av returröret ibland.
precis som s70turbo skrev så är det en gavel som smält ! ,,det är ett vanligt 850/s70 problem ..fixade faktiskt det på farsans 850 i helgen,,, vanligt kylarcement för 50kr på mekonomen o det håller hur bra som helst har kört 300mil nu o det läcker inte
all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !