Tjena allihopa Det är så att jag har tänkt på att köpa dumpventil till min 850 T5 och jag som inte kan så mycket undrar vad man ska tänka på vid köp av dumpventil? Tycker det finns hur många som helst Ska man köpa något kit eller bara dumpventilen lös? ngn speciell storlek? Ja som du ser så uppskattas all information som bara finns
det beror lite på vad du är ute efter för ljud.. vill du ha ett högt pysande ljud rekomenderar jag en sådan som jag har, JB raceparts A-25.. pyser högt vill du kanske ha en som pyser mer metalliskt så är hks ssqv ett alternativ beroende på vad du letar efter för ljud //Silver
vet inte just till din t5:a men jag köpte en GFB dump 1.8t hybrid edition till min 1.8t passat (chipp till 193hk 320nm) helnöjd och sen att den är ställbar är skönt och lika att man kan välja mellan helt atmosvärisk/återcirkulernade, eller hybridläget gör inte saken sämmre! och som tidigare sagt så köpte jag min från streetside.se bra kille att ha å göra med! beställde min på ons em. fick den på torsdag med posten (postförskott) fraktfritt
www.streetside.se Gfb hybrid. Perfekt för 850 turbo. Men du måste köpa ett dumplock också till org dumpen på bilen
Det finns väl inte en orginaldump? Hur kollar jag upp det ?
Det behöver du inte kolla upp. Det sitter en återcirkulerande "dump" integrerad i turbon. Och det bör pluggas, antingen med ett lock eller med nån fullösning.
Köp inte en på mekonomen iaf, jag har själv en 850 turbo och jag köpte först min på mekonomen å då gick bilen skit konstikt, sen så köpte jag en på moter nord och då gick den klockrent:D
www.streetside.se Gfb hybrid. Perfekt för 850 turbo. Men du måste köpa ett dumplock också till org dumpen på bilen
Det finns väl inte en orginaldump? Hur kollar jag upp det ?
Det behöver du inte kolla upp. Det sitter en återcirkulerande "dump" integrerad i turbon. Och det bör pluggas, antingen med ett lock eller med nån fullösning.