3464
Sök

Typiska fel på Honda Civic!? Skall köpa Civic Coupe och måste veta om det är ett bra köp!

870 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Hej, skall köpa en Honda Civic Coupe - http://www.blocket.se/vi/13672381.htm?ca=23_15_s - Vad tror ni om den, kan det vara något?

* Är lackad för cirka 8 månader sen, kan det vara på grund av krock eller något?
* Står "Låset på förardörren måste justeras" Hur allvarligt kan de vara, finns det att få tag i sånna delar till Civic?

Skall nog be han skicka fler bilder på baken så man kan se den vita repan och så. Men vad tror ni gorgare? För och nackdelar med dessa modeller tack smile

P.S Blir nog att sätta på kjolpaket och så den, typ detta: http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca … ts_id=8361

190 Inlägg
5 oktober 2007
I det stora hela så kan du nog inte få problem med den bilen, rost är väl igentligen det enda problemet. För vad han än säger (100% rostfri existerar ej) så ska du kolla efter det, framförallt i bakskärmarna.

Bodykitet var ju asfränt, skaffa det!

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

101 Inlägg
6 oktober 2007
fråga o kamrem är bytt, skick på vxllåda/koppling

är ju ganska klen motor, så i stället för styling satsa på trim (b16 swap kostar ungefär som det där kjolpaketet+lack)
Senast redigerat av NilsG (6 oktober 2007)

Mvh Nisse

11 Inlägg
6 oktober 2007
jag sålde precis min gröna coupe.
haft den i ägo i 5 år så vad jag tycker du ska peta på är

bakhjulslagrerna, om du kan hissa upp så hör efter hur dom låter (köpte till min  bakvagnen som gått på  tyskavägar och dom lät nå för jävligt. men hör ändå för säkerhets skull)
drivknutarna är oxå känsliga på den bilen. spec om det är en yngling som äger den nu. min hade oxå en dam som ägde den sen 95 och allt var ok men i min ägo (med gasglad högerfot) så började som knacka.

sen har du ventiler, knackar eller är dom tysta ?
och som ovan, rost.
dom modeller har tyvärr klen rostskydd och bakskärmarna  tar lätt åt sig rosten. hittar du nåt så antningen köper du och fixar fort som fan eller så köper du en annan bil

förövrigt, köper du den... så ta väl hand om den.
det såldes 60 st  coupeer i sverige  varav ca 45 finns kvar plus några importbilar.

rolig bil och går bra för att  ha så få hästar.

Slumpen existerar inte

Sök