2968
Sök

Någon som jobbar natt??

152 Inlägg
6 oktober 2007
Jobbar själv skift (kvällar/nätter/helger)

När jag jobbat natt så går jag och lägger mig när jag kommer hem, stoppar in öronpropparna och sover tills jag vaknar.

Brukar bli runt åtta timmar.

Dock så är det lika viktigt att äta rätt när man jobbar natt som att sova.

(Ingen tung mat på natten.)

164 Inlägg
6 oktober 2007
Vi jobbar natt ibland innom järnvägen. Kan bli en natt här eller där, eller en vecka här eller där ibland. Men det är sällan längre än 4-6 timmars skift. kanske börjar bid 11 och klar vid 4-6. DFet brukar funka rätt ok med sömnen för mig, fast man blir lite seg i huvet dock. Man får nog bara bita ihop och försöka njuta av OB-tillägget smile!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Pan
6 oktober 2007
Jobbat natt har jag alldrig gjort. Kör 2 skift kväll/dag jag går alltid längtar efter kvälls veckan då den är så kort ledig fredag är fint smile På dag veckan jobbar jag 6-15 varje dag det är lite segare.

mvh

4 822 Inlägg
6 oktober 2007
Mr_Redbull skrev:
Jobbar natt..
21:30-06:30 söndagar
Måndag/Tisdag/onsdag/torsdag natt 00:12-06:30
Kommer hem runt 7, käkar frukost, går o lägger mig runt 8a spver till runt 14 bläcket, sedan upp o fixa o dona för att runt 23 dra mig mot jobbet smile
kört så sedan semestern förra året funkar alldeles utmärkt smile

Hehe, jobbar du också natt på volvo eller? jobbar exakt samma tider så det måste du göra.

Har också jobbat natt sen förra semesterna och det funkar jätte bra.

Är oftast hemma vid 06.45-06.50, käkar frukost samtidigt som jag surfar lite (bla här på gorg), lägger mig nån gång mellan 8-8.30 och brukar gå upp runt 14 ibland närmare 15 om man är trött, åker till jobbet runt 23.30 måndag-torsdag och 21 på söndag.

Jag äter ingenting på jobbet utan jag brukar äta "kvällsmat" vid 22 tiden, sover heller inget innan jobbet för gör jag det så sover jag kasst och vaknar efter bara ett par timmar när jag ska sova efter jobbet.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

7 Inlägg
6 oktober 2007
Ja du själv jobbar jag 23.00 till 06.30 sen är det direkt hem och sova jag brukar komma hem till kvart över sju och då går jag och lägger mig. sen sover jag till fyra då flickvännen kommer hem från jobbet hon jobbar ju dag på samma fabrik som jag alltså TC monteringsfabriken på Volvo Torslanda..

Kör volvo för att ha en säker bil som går i alla väder
Kör saab för att rasa efter första trycket på högerpedalen

Skyracer
917 Inlägg
6 oktober 2007
Jobbar både dag och natt. Fick ta bort kvällsjobbet, det blev lite för mycket. smile

Mvh
Håkan
Senast redigerat av Skyracer (6 oktober 2007)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

42 Inlägg
6 oktober 2007
CarCass skrev:
Samo skrev:
CarCass: hur ska man orka jobba natt när man inte får äta nåt?
Jag kan inte äta varm mat på nätterna, men en pastasallad och några mackor fungerar för att klara sig igenom hela natten. Sen en en lätt frukost innan man går och lägger sig.

Jag käkar rätt sent, runt 20.00 sen några mackor innan jag åker och jobbar. Inga probs alls att klara sig utan mat. Sen blir det nåt lätt som yogurt med skivad banan innan jag lägger mig. Äter sen igen är jag går upp.

Men som du säger, visst räcker det med enklare mat på natten, skulle det vara på dagen så skulle knappast en pastasallad räcka. Inte för mig iallafall smile

Menade givetvis att man äter riktig mat på eftermiddagen/kvällen och sen nåt lättare på natten. Några jobbarkompisar har även med sig varm mat till nattskiften. Jag har försökt det ett par gånger men varm mat vill inte gå ner.

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
6 oktober 2007
jag har jobbat mellan 1800-0400 och mellan 1800 och 0600

då sov jag till ca tolv vakna utan klocka utvilad, sen åt man lunch eller vad man nu ska kalla det, sen middag innan jobbet

sen var det frukt som gällde

-=Pajas=-
15 Inlägg
6 oktober 2007
Saab_girl skrev:
Tja!
har börjat o jobba natt denna veckan o e helt slut. börjar 2 o slutar vid 7 tiden.
någon som gör liknande o hur brukar ni lösa det med sömnen??
sover ni nåt innan ni börjar o hur gör ni när ni slutar??
själv får ja dåligt samvete av att sova bort halva dan:(

Puss

När jag jobbade natt så jobbade jag 21:00-07:00 3 nätter i veckan. Kom hem vid 07:30 Somnade ca 08:30 vaknade tidigare och tidigare sov i snitt 3 timmar / dygn efter ett år Speedad men sliten, så slutade jag med natt efter 1,5 år. Dåligt samvete för att sova på dagen borde du inte ha! Ev för att jobba på natten smile

Gammal kärlek rostar.

1 163 Inlägg
6 oktober 2007
Körde natt innan, började ca 02:00 och slutade tidigast 09:00.
Jag gick och la mig när jag kom hem och sov ett par timmar, sen var jag uppe hela e.m och gick o la mig vid 8-9 tiden på kvällen igen.
Sov väl totalt 7-9timmar om dygnet och det funkade...

Nu kör jag Truck i skift på ett sågverk istället, kroppen sa ifrån på nattjobbet så sa upp mig i våras.

Mvh Joel

326 Inlägg
6 oktober 2007
Skulle bara säga god morgon, vaknade för en kvart sen. wink
Men det ÄR skit ibland att jobba natt, inte ett moln på himlen och strålande solsken, det har man sovit bort....

Stålmannen
465 Inlägg
6 oktober 2007
JAg jobbade natt Juni -06 - Juli -07, jobbade 22.00 - 06.00. Jobbade söndag kväll till fredag morgon. Jag tyckte inte att det var någon höjdare, man tappade det sociala och kroppen tog mycket stryk. Gick ner 7 kg det året hmm Det fina med att jobba natt var väl att man kunde ställa klockan lite tidigare om man skulle iväg någonstans på dagen, sen kunde man sova nån timme innan man skulle jobba.
Men jobba natt är ingenting jag skulle vilja gå tillbaka till.

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
o jag vaknade nu...=/

Två ord räcker, SAAB knäcker

5 Inlägg
7 oktober 2007
jobbar 5 skift
2-3 dagar 06-14
2-3 dgr 14-22
2-3 dgr 22-06
ibland är det 2 nätter per skiftcyckel ibland 3 o så vidare
funkar fint för mig:D

850 T5R Lotec

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
7 oktober 2007
har jobbat natt 23.00- 5.30. bästa arbetstiderna jag haft! är natt männsika så det passade mig utmärkt smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

RS
886 Inlägg
7 oktober 2007
Saab_girl skrev:
Tja!
har börjat o jobba natt denna veckan o e helt slut. börjar 2 o slutar vid 7 tiden.
någon som gör liknande o hur brukar ni lösa det med sömnen??
sover ni nåt innan ni börjar o hur gör ni när ni slutar??
själv får ja dåligt samvete av att sova bort halva dan:(

Puss

Jobbade några nätter på förra jobbet. Då brukade jag ta sovmorgon natten före så man e riktigt utvilad, sen jobba hela natten utan sömn, och när man slutar runt 7-8 på morgonen är man så trött att man somnar vid 9. Dock kan man inte sova längre än 3 timmar typ, för annars ställer man om dygnet. Senare på kvällen somnar man tidigt smile

Focus RS

Scania arbetare
364 Inlägg
7 oktober 2007
Går 4-skift så jobbar en hel vecka natt som börjar på söndag kl 22.00 och går av på måndag kl 06.06. måndag till fredag börjar jag 23.00-06.06. Efter natten så har man en hel vecka ledigt wink

Audiholic!

Yrkesförare
1 073 Inlägg
7 oktober 2007
Jobbar dagtid Tisdag och Onsdag och kör natt Torsdag och Fredag och trivs skitbra med det schemat.

markholm
7 oktober 2007
Hej!

Jag jobbar natt, jobbar 22.00-07.30 sju dagar, sen ledig sju dagar.

Försöker att äta vid "normala" tider, frukost på morgonen och kvällsmat på kvällen. Missar dock lunchen under jobbveckorna då jag sover mellan 8-15/16-tiden. Blir någon fika på natten dock, försöker att inte dricka/äta för mycket sött på natten. (Vatten är bäst)

Socialt fungerar det rätt bra, sover när kompisarna jobbar och är vaken när de är hemma, så kan man hitta på något då. Tråkiga är att man varannan helg inte kan gå på fest eller gå ut.

Efter sista natten låter jag bli att lägga mig och är vaken till kvällen, för att ställa om så jag är trött på kvällen och kan ställa om för att vara "normal" med att gå upp på morgonen under lediga veckan.

För mig fungerar detta bra, känns som att jag är mer "social" att jobba såhär än att jobba blandat dagtid och kvällstid femdagarsveckor. Att ha en ledig vecka är kanon! Ibland jobbar jag extra på "lediga" veckan.

Mvh Björn

OEM <3
6 957 Inlägg
7 oktober 2007
Jobbar egentligen 05.00-14.00, åker hemifrån 04.00...så lite natt e de ju tongue
Kör även extra lör-sön 17.00 till 05.00 på sön. morgon, blir ganska mkt extra på lönen big_smile

OEM <3

Sök