3338
Sök

Att få kniven i ryggen.

17 Inlägg
20 oktober 2007
Har haft inbrott i 4 olika bilar på mindre än ett år :S Och det som va jobbigast var när jag hade lånat polarns bil hem då vi bytte vxllåda på min i hans garage.
Kommer ut på morgonen ser glassplitter på marken, kommer fram o öppnar dörren och allt precis allt som är lätt att plocka loss var bortplockat (Volvo 740). Dom snodde orginal högtalarna som satt i dörrarna, klippte sönder hatthyllan med en plåtsax för att känna efter grejer i bagaget & skar sig så det va blod på rutan & i sätena. Sen snodde dom ett halvt paket cigaretter en halv 2 liters Cola & en påse som jag hade min lunchlåda i från dagen innan som jag glömt :S Måste ha vart riktiga jävla pundare asså.. :S

Du behöver inte vara rädd för att få sladd när du åker med mig, jag kör med konstant sladd!

165 Inlägg
21 oktober 2007
fan asså man mår illa av sånthär

It seems they wanna finger print me and gimmie some years
They'll only get one finger while I'm shifting gears

Dunken
21 oktober 2007
För att se hur rättsystemet funkar så får ni höra här..

Det var en bilägare som tröttnat på inbrotten i bilen så han satt en siren inne i bilen för att göra så att tjuven inte skulle vilja vara kvar i bilen allt för länge, men då åkte han dit på det för då fick tjuven tinnitus och därigenom skadestånd av bilägaren.

Sverige är fantastiskt för målsägare..

1 997 Inlägg
21 oktober 2007
chrno skrev:
För att inte bli av med bilen så köper man en sånhär:http://www.neweraparts.com/Default.aspx … ductID=413eller liknande, sen vrider man ratten max innan man får i rattlåset. Tar med sig ratten och går hem. På detta kan man även använda larm, men problemet är väl fortfarande att folk förstör om dom inte kan sno. Jag håller för övrigt med om att det är helt sjukt hur mkt det krävs för att någon ska bli dömd eller ens misstänkt, medans det inte krävs ett skit för att sitta och betala försäkringar och pengar till polisen så att dom kan "sköta sitt jobb"

Precis. man fixar snap off ratt tongue

Nej, men de är sjukt att man inte ska få ha bilen ifred. men de verkar vara mer stölder å så söderut än här uppe i norrland? eller känns de bara som de eftersom vi bor rätt glest?

36 Inlägg
21 oktober 2007
zacorion skrev:
Tänkte bara berätta hur det gick för mig när min 626a blev våldtagen..neutral

Jag hade sparat ihop pengar för att köpa fint ljud till bilen.. Allt var frid och fröjd i en månad.. En "morgon" (12:00) skulle jag ta en tur med bilen, men blev förvånad när jag såg att bildörren var öppen... Såg då att allt var rensat. bilbas slutsteg stereo skivor usb minnen. samt kompisens bag med boxningsprylar som han hade glömt kvar kvällen innan.

Jag stod och vråla rakt ut och dunkade igen bakdörren.. Då kommer en bil förbi och stannade vid mig. ; ahaa har du blivit bestulen.. Jag såg allt från balkongen.. Det var tre killar som var in i din bil och sedan körde iväg i en Ford sierra med reg nr (mins inte)  den var krockad fram. JAG TRODDE DET VAR DERAS BIL DÄRFÖR GJORDE JAG INGET mad
klockan var 10:00 då de var där.

Jag och en kompis åkte runt och HITTADE bilen i krylbo.
Vid samma plats så såg jag en kille som jag har jobbat ihop med för måna år sen.. Jag frågade honom om han viste vem som var ägare till bilen. ; Nää jag har ingen aning om vem som äger den och en röd saab.. ((VA?!))

Alla uppgifter gavs till polisen såklart.. Bilen stod på en brud och var avställd.

på kvällen åkte vi förbi igen, men bilen var borta! Vi hattade den av ren slump på skroten 30 minuter senare. De på skroten gav mig namn på de som körde bilen och berättade att det är pundartjuvar.. Fick även reda på att en av dem är pistol beväpnad.

Var bara att vänta på polis rapporten tänkte jag. några dagar senare så kom den
Fallet nerlagt på brist av bevis.
Tack och bock

Du måste ju förstå att polisen är upptagna med andra viktiga saker.

.... som att ta folk med dimljus på och cyklister utan lampor,  definitivt högsta prioritet.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
23 oktober 2007
fy fan vad surt. då ska jag akta mig när jag har bilen i avesta då, tjejen bor ju där så det händer att man sladdar upp, på fredag tex big_smile

polisen la ner en utredning en gång för mig. va en snorunge som hade slagit sönder min vindruta på min v40t4, jag fick tag i ungjäveln några minuter efter att han hade gjort det, polisen kom, men ungen erkände inte och det fanns inge bevis trots att jag hade sett honom gjort det och jagat honom och fick tag på honom.

Vilket jävla drag :)

2 283 Inlägg
23 oktober 2007
Detta är ju så jävla trist att inte Polisen kan ta tag i viktigare saker än att stoppa mopeder etc. när de kan utreda sånna här saker.

Det är samma visa alltid, blev påbackad i en kö en gång jag pratade med fittan och hon gav mig 150kr till att laga bilen men jag sa att det skulle kosta mer och då sa hon att jag skulle följa med henne till hennes jobb och då bara körde hon ifrån mig.

Detta var med min a-traktor som är slö som en snigel så det var ingen match för henne. Jag anmälde det och de tog kontakt med henne som hennes bil hade körförbud.
Allt blev självklart nedlagt och jag har stannat henne en gång efter det och hennes man ville typ slå ihjäl mig för att jag ljugit. Han sa i stil med att det blev inga skador på denna bilen och sånt

Nahä! inte konstigt när det är en fet jeep med dragkrok som backar in i min front. Klart som fan det inte händer något med din bil, sen i och med att hon var Turk så gjorde det inte saken bättre för då klagade hon på mig att vi skyller allt på invandrare och skit...

Men men jag säger bara... Hämnden är ljuv MOHAHA!

R.I.P. Michael Jackson!

19 Inlägg
23 oktober 2007
fy fan.. hade fel på diesel pumpen o bestämde mig för att dra o lämna den i garaget(ca 1.5 mil från hemmet) Tidigr som fan innan skolan.. när man kommer ner till parkeringen e rutan krossad o stereon, 2 st 6.9 och 2 av mina 4 12or e borta. Jag hade ett slutsteg som låg precis brevid den baslådan men den tog han inte :S sen hade jag en till gas låda me 2 st 12or i precis brevid.. fan vad arg man blir..

Jävla tjyyyvar!

Solfilmsmontör
947 Inlägg
25 oktober 2007
bättre att slå skiten ur dom om man ser dom. jag sitter gärna inne nått år för misshandel, då kanske dom lär sig? Hellre det än att dom ska sno mina grejor.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
26 oktober 2007
Kornz skrev:
bättre att slå skiten ur dom om man ser dom. jag sitter gärna inne nått år för misshandel, då kanske dom lär sig? Hellre det än att dom ska sno mina grejor.

Antingen det eller att du ligger 3 meter under jorden för att dom hade pistol eller kniv på sig. Man vet aldrig vad det är för typer. Ibland är det inte värt det för lite prylar...

5 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Pundare fungerar inte om vanliga människor som ligger kvar om man slår ner dem. Samt så har de inga spärrar alls. Har de en skruvmejsel på sig så tvekar de väl inte för att trycka in den i kroppen sjuhundra gånger.  Fast skulle jag se ngn i min bil och rota så vet jag inte hur man skulle reagera då.
Tycker det är jobbigt att det käns som att polisen står på bovens sida. Klappar man till dem så åker man på misshandel. låter man dem va med bevis. så har dom ingen bevis ändå. Det skjuts för lite big_smile

DFFL
9 020 Inlägg
26 oktober 2007
Kornz skrev:

Låter bra, så när du sitter inne så kan de länsa din lägenhet/ditt hus.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

105 Inlägg
28 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Kornz skrev:

Låter bra, så när du sitter inne så kan de länsa din lägenhet/ditt hus.

Pundare måste också få leva gött. Nej men detta är förjävligt.. Kan själv berätta en dag när man kom hem ifrån skolan så stog en okänd man och tittade in i farsans jobba bil. Det roliga är att vi bor verkligen på en skafftomt och det va ju säkert ingen slump att han visste att dem bilarna innehöll verktyg/dator etc. Men iaf. Jag trodde det va pappa så jag gick lugnt tills han såg mig och sprang ifrån.  Själv springer jag efter han . 16år vs 25/30år. Haha.  Snabb som man är hinner man ikapp han och frågar vad fan han höll på med. Då vänder han sig om går emot mig och säger inget alls vem fan är du - Du höll på göra inbrott i bilen här uppe i området.. Då gav han mig en lätt knuff och sa går jag efter spöar jag dig rejält. Liten som jag va sprang jag hem till far som satt inne och berättade. Vi åkte då ut med privata bilen för hitta killen men han va ju helt spårlöst borta.. Som tur va hände inget med bilen eller mig wink

vingåker
68 Inlägg
28 oktober 2007
Inte nått problem och gör slik att dom håller sej borta i från din bil. Få dig en Stoor dekal med BIG RED MACHINE på bilen  OCH PROBLEMET ÄR  FINNS INTE MERA!!
zacorion skrev:
Tänkte bara berätta hur det gick för mig när min 626a blev våldtagen..neutral

Jag hade sparat ihop pengar för att köpa fint ljud till bilen.. Allt var frid och fröjd i en månad.. En "morgon" (12:00) skulle jag ta en tur med bilen, men blev förvånad när jag såg att bildörren var öppen... Såg då att allt var rensat. bilbas slutsteg stereo skivor usb minnen. samt kompisens bag med boxningsprylar som han hade glömt kvar kvällen innan.

Jag stod och vråla rakt ut och dunkade igen bakdörren.. Då kommer en bil förbi och stannade vid mig. ; ahaa har du blivit bestulen.. Jag såg allt från balkongen.. Det var tre killar som var in i din bil och sedan körde iväg i en Ford sierra med reg nr (mins inte)  den var krockad fram. JAG TRODDE DET VAR DERAS BIL DÄRFÖR GJORDE JAG INGET mad
klockan var 10:00 då de var där.

Jag och en kompis åkte runt och HITTADE bilen i krylbo.
Vid samma plats så såg jag en kille som jag har jobbat ihop med för måna år sen.. Jag frågade honom om han viste vem som var ägare till bilen. ; Nää jag har ingen aning om vem som äger den och en röd saab.. ((VA?!))

Alla uppgifter gavs till polisen såklart.. Bilen stod på en brud och var avställd.

på kvällen åkte vi förbi igen, men bilen var borta! Vi hattade den av ren slump på skroten 30 minuter senare. De på skroten gav mig namn på de som körde bilen och berättade att det är pundartjuvar.. Fick även reda på att en av dem är pistol beväpnad.

Var bara att vänta på polis rapporten tänkte jag. några dagar senare så kom den
Fallet nerlagt på brist av bevis.
Tack och bock

Drive Nice!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
28 oktober 2007
Det är ju helt sjukt sad Jag skulle va så arg så jag skulle koka hmm

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

216 Inlägg
28 oktober 2007
haha ja de verkar som att den enda rätta är att bygga borg runt bilen å aldrig parkera utanför den

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

Hopplare
104 Inlägg
28 oktober 2007
Applåder till dessa människor som inte gjorde något alls! Gr va arg jag blir när jag läste detta!

Lika lyckat som Melle mels comeback

Oge
10 november 2007
Ja som tidigare har sagts i den här tråden...

DET SKJUTS FÖR LITE!... 

Förtroendet för polisen for med vinden för länge sedan...

Sök