2299
Sök

rätt mättig hämnd?

klabbarpan
3 041 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
I går när jag kommer ut på skolans parkering för att hämta min bil så möts jag av en sorglig syn (i mina ögon iaf) En kille ifrån transport hade klätt in min bil i svart plast, sammt slått in en kartong rulle i mitt avgassytem vilket resulterat i att en av upphängningarna slagits av.

I den mån jag kunde började jag det tråkiga arbetet med att försöka få loss all den förbannade plasten + det mödosamma arbetet med att försöka få loss röret ur avgassytemet, så fick jag stå ut med en stor publik som skrattar åt en, sammt att killen som gjort detta står bland dom.

Under den kommande lunchen satt jag och funderade på vad jag skulle göra, trots allt så är detta ett sorts brott då det är förstörande av privat egendom, så jag bestämmde mig för att gå till skolans rektor och prata om saken, svaret jag fick slängt i ansiktet var att detta var en svår sak som inte kunde ge någon lösning då man inte (rektorn eller någon lärare) sett detta när det gjordes.

Så jag fick tänka om lite, Varför ska detta as få ha kul med min bil och få chansen att stå och hånskratta åt mig?

Jag kände att det enda sättet att få rätt i saken var att han skulle få tillbaka av samma medecin och få bli utskrattad och få känna hur det känns.

Jag planerade allt mycket noga, kollade upp hans schema, och när denne hade lektion gick jag ut på parkeringen och i min hand hade jag verktyget för att lossa däckventilerna med!
Som ni säkert förstått tömde jag alla däck på luft och behöll nipplarna.

Ni kan säckert förstå mig vilken skön känsla det var när jag sedan på min lektion fick höra att han sett detta och att hans KLASSKOMPISAR asgarvat åt honom och menat på att han faktiskt hade förtjänat detta pga vad han gjort.

Men detta betydde inte slutet på historien, efter det att min lektion var slut så mötte jag honom i cafeterian och det enda han sa var...

"nr var 114 114 va?"

" ja sa jag med en självsäker känsla"

Han ringde nu polisen...

Så vad tycker ni? gjorde jag rätt eller fel?

BEr om ursäkt om jag felplacerat denna tråd.

8 156 Inlägg
6 oktober 2007
Helt rätt smile
Visserligen egenmäktigt förfarande, men ändå...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
6 oktober 2007
Han gjorde sig förtjänt av det, dom har inge bevis emot dig.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

346 Inlägg
6 oktober 2007
jag skulle gjort samma sak. Ger han sig in i leken så kan han inte dra sig ur när det inte passar han.

Bärs!
3 456 Inlägg
6 oktober 2007
Vilken idiot... har får väll ta att du ger igen eftersom han fixade din bil ju?!
jag håller på dej jag.. lycka till med kling å klang! tongue

Garaget.org peakade 2008.

klabbarpan
3 041 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
tack för stödet grabbar

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 oktober 2007
Fyfan va han förtjänade detta!
Va ska polisen göra :S
De kan ju ens inte ta fast en bil tjuv eller stoppa ett bråk, de orkar ens inte kolla upp en killes stulna fälgar hmm

Fyfan va jag skulle gett han stryk, men de du gjorde va mycket bättre tongue
Får hålla med dig, han förtjänar samma medicin, bra gjort, men vafan gjorde han det för hmm
Jävla töntar som tror de är coolast när de håller på me sånt här..

Kämpa på, låt inte den där vinna!
mvh kimpa

346 Inlägg
6 oktober 2007
skulle dock rekommendera dig att parkera den på någe riktigt bra ställe.

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
6 oktober 2007
säg vilken skola han bor på så ställer jag hans bil på skivorna och radar upp däcken tongue skämtosido, hade någon gjort de han gjorde med den, eller vice verse så hade jag nog gett igen mer......

jag är bakom ditt beslut

Peder DailyFresh

CarCass
627 Inlägg
6 oktober 2007
Jag skulle ha hämnats, helt rätt av dig!

Edit: Du kunde ha tagit i lite mer faktiskt big_smile
Senast redigerat av CarCass (6 oktober 2007)

Join the Evolution

klabbarpan
3 041 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
jo jag har fixat en annan parkering hos en gubbe jag känner, bor 2 min ifrån skolan, eventuellt en bostad med big_smile jo jag ansåg att det var enklast så, det var ganska smidigt att göra det också, hade jag gjort något annat så hade någon kanske sett mig, så hade jag åkt på allt... vågar jag sägga att killen ifråga är min granne?

772 Inlägg
6 oktober 2007
Du gjorde helt rätt.. har oxå tömt luft på en bil en gång som hämd..
Ger man sig in i leken får man leken tåla.. smile
Senast redigerat av PoulZen (6 oktober 2007)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
6 oktober 2007
Tycker också att du gjorde helt rätt. Fan att folk inte kan bry sig om andras bilar. Hittade min med skoavtryck och kaffespill på huven utanför skolan. Kanske inte så farligt, men ändå.

Tycker bara inte att man ska pilla på andras bilar i onödan.. Jag skulle aldrig få för mig att göra något mot någon annans kärra iaf..

Men skulle någon göra nåt större mot 740in, och ja fått reda på vem de va, ja då hade ja nog gjort som du cool

Haha, men apropå de, hur fan är man funtad där uppe när man slår in nån annans bil i plast, o papprör i avgassystemet? x)

Liksom, låt han ringa snuten.. O berätta sen varför du gjorde som du gjorde... Du kan ju använda hans klasspolare som vittne..?
Senast redigerat av Edil_ (6 oktober 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Forummoderator
26 323 Inlägg
6 oktober 2007
Efter avslutad skoldag blev jag rätt förvånad - eller inte? - när det likt en rens horn
stack ut grenar genom sadeln på cykeln.
Sadeln i sig var redan trasig med ett par små hål men efter grenarnas intrång
var jag tvungen att byta sadeln helt eftersom den såg ut som en schweizerost..
Jisses vad sur jag blev...

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

JDM
593 Inlägg
6 oktober 2007
Jag skulle i vanliga fall säga att det aldrig blir bättre av att hämnas, men i detta fall så tycker jag nog att du gjorde rätt! Jag är på din sida!

Det ska vara JDM och bana!

136 Inlägg
6 oktober 2007
hehe klockrent gjort! hade inte kunnat komma på en smartare lösning själv tror jag:) billigt men mkt svårt att åtgärda när man är fast på en parkering smile

VW Passat 1.8T. 97-

1 582 Inlägg
6 oktober 2007
Du gjorde helt rätt tycker jag, han förstörde för dig och skämde ut dig inför en folkmassa.
Jag hade gjort detsamma som du gjorde om inte värre.

120 Inlägg
6 oktober 2007
Ger man sig in i leken får man leken tåla.. smile helt klart..
tyckte det va bra gjort.. man ska fan inte pilla på en annans bil..

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

1 174 Inlägg
6 oktober 2007
Tycker nog du gjorde bra i att inte nita fan skapet lr något som jag hade troligen gjort!

men grymt roligt måste du haft efteråt iaf tongue

620 Inlägg
6 oktober 2007
Akka skrev:
Tycker nog du gjorde bra i att inte nita fan skapet lr något som jag hade troligen gjort!

men grymt roligt måste du haft efteråt iaf tongue

Klart att du hade nitat killen du hejer ju (som de verkar ) på aik...;P haha
OBS DETTA VAR ETT SKÄMT!

Sök