2590
Sök

ojämn gång

100 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Jag har hållt på länge som fan med saab, och jag har i princip fixat upp denna bilen från grunden själv..

men nu står det still i mitt huvud..

först en dag för typ 2 månader sedan höjdes tomgången till ca 2000 varv / m
då koppla jag ur den fungerande tomgångsmotorn och den ligger nu på 500 lite lågt men bättre i alla fall.. sen har jag inte orkat med att fixa med det  för bilen gick ju fortfarande bra...

sen för ca en månad sedan så stanna bilen för mig gick att starta men baktände och gick inte få upp i varv och så dog den igen..

nu i förrgår så börja det klydda ordentligt check engine lampan tändes och bilen började gå precis som om den har soppa knas på g så fort turbon ska ladda så dör bilen av, den misständer  ( låter det som ) och går riktigt ojämt...

vad f a n kan detta vara och vad ska jag testa byta först SERIÖSA svar tack 
tanken slog mig att det kan vara lamdasonden ? men som sagt ingen aning...

adda gärna msn om ni vill ha mer info om bilen
Din_coctail@hotmail.com

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

100 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Fixat,, det va så enkelt som luftmängdsmätaren ..  smile
Megavirus skrev:
Jag har hållt på länge som fan med saab, och jag har i princip fixat upp denna bilen från grunden själv..

men nu står det still i mitt huvud..

först en dag för typ 2 månader sedan höjdes tomgången till ca 2000 varv / m
då koppla jag ur den fungerande tomgångsmotorn och den ligger nu på 500 lite lågt men bättre i alla fall.. sen har jag inte orkat med att fixa med det  för bilen gick ju fortfarande bra...

sen för ca en månad sedan så stanna bilen för mig gick att starta men baktände och gick inte få upp i varv och så dog den igen..

nu i förrgår så börja det klydda ordentligt check engine lampan tändes och bilen började gå precis som om den har soppa knas på g så fort turbon ska ladda så dör bilen av, den misständer  ( låter det som ) och går riktigt ojämt...

vad f a n kan detta vara och vad ska jag testa byta först SERIÖSA svar tack 
tanken slog mig att det kan vara lamdasonden ? men som sagt ingen aning...

adda gärna msn om ni vill ha mer info om bilen
Din_coctail@hotmail.com

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

Sök