2772
Sök

Totalt skruvat elsystem

5 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Jag har problem med en volvo 745:a där alla lampor har en förmåga att blinka till ibland samt att instrument belysningen kan slockna ibland. Är själv "under learning" så att säga och tycker att dessa elscheman är krångliga plus att dom inte ger mig så mycket om vad det kan vara. BEHÖVER HJÄLP. Är tacksam för alla tips om vad det kan vara.

2 600 Inlägg
9 oktober 2007
nu vet inte jag om detta är ditt problem men me instrument belysningen så brukar dimmern vara boven:P om du nu ha nån dimmer  lycka till finns säkert nån som ha bättre svar än vad jag ha tongue

gör som jag kör gubba racer=)

5 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
okunnig som jag tydligen är , "Dimmern"?
hmm

Dåre
274 Inlägg
9 oktober 2007
Där du reglerar styrkan på instrument belysningen

Ät mig

5 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
finns det något enkelt sätt man kan ta bort den jävla dimmer och bara ha en fast lysande instrumentpanel? Det var dimmern som var felet, när jag stängde av den så funkade allt bra. Men jag måste ju se nått när det blir mörkt.

2 600 Inlägg
9 oktober 2007
om du ta bort dimmern så kommer nog inte belysningen att fungera så va det för mig i alla fall men jag ha ju ingen volvo men ta du bort den så kommer det nog inte lysa längre. bästa är nog att bytta ut den.

gör som jag kör gubba racer=)

2 024 Inlägg
9 oktober 2007
Inga större problem att bara plocka bort dimmern men du måste då bygla mellan 2 kablar för att istället ha konstant full kräm på belysningen.
Nu vet inte jag i huvudet hur dimmern ser ut på en volvo men det borde inte vara några som helst bekymmer att läsa ut av schemat var du ska bygla, bara du hittar dimmern på schemat.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

5 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
okey tackar allra ödmjukast för all hjälp

Biltokig
870 Inlägg
9 oktober 2007
Eller så går du in på närmsta skrot och plockar en annan dimmer från valfri 740 för 20 spänn så är problemet löst big_smile

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Sök