Några av de saker jag stör mig på:
* Glödande extraljus, ok är inte så störande på en vanlig bil kanske men alla dessa j-la lastbilar med 20-talet hella bigknick på glöd.. (Tror nästan inte det finns en enda lastbil som kör med lagligt halvljus)
Dimljus ihop med halvljus i mörker kan ju gå under samma.
* Saktfärdiga personer, dom där man ser på långt håll som står och velar och typ väntar överdrivet länge fast det är helklart att åka sen kan dom få för sig att nästan svänga ut alldeles framför en. Rent trafikfarliga är sånna och borde inte ha körkort.
* När man kör på "vajerräckes-väg" där det skiftar mellan 1 och 2 körfält och folk ligger och kör typ 70-80 fast det inte är några särskilda omständigheter som motiverar det och fasthastighetsbegränsningen kan vara 90 eller 110km/h, sen när det blir dubbelfiligt så gasar dom jävlarna på så annat folk knappt hinner köra om på tvåfältssträckan.
* Knickedickar som inte använder blinkers. Verkar tro att de flesta andra är tankeläsare eller så skiter dom helt enkelt i allt och alla andra. Där under tankeläsargrejen kan man nästan peta in rondellkörning också.
* Folk som vinglar och typ är nästan över i det yttre körfältet och prejar en då man kör om.
* Är även störigt med sånna som går ut onödigt i vägren/vägkanten där det ofta ligger massa grus eller annan skit som yr som en sandbläster. Vilket man får på sig även om man håller hyfsat avstånd till framförvarande.
Samma typer verkar vara väldigt benägna att ligga i dom där djupa fårorna i spårig väg då det är riktigt blött ute. Samma effekt där som gruset bara att det är smutsvattenspray som yr bakom då.
* Idiot-omkörningar är ju en självklar sak med man stör sig på med.
Lite stör jag jag mig på sånna "Kör sakta, lekande barn"-skyltar med. Kan sitta på vanliga mindre landsvägar där det är 50 eller tom 70 hastighetsbegränsning. Själv är man född alldeles i slutet på 70-talet då fick man lära sig att inte leka på vägen. Det ska jag lära mina ungar med om man får några.
Det där nöjer nog jag mig med förtillfället, finns nog mer saker men dom är nog redan nämnda lika som vissa saker jag skrev.
Senast redigerat av HenkeEdge (10 februari 2008)