4137
Sök

Vad gör er förbannade bakom ratten?

NDE Level IIA Technician/Analyst
40 Inlägg
10 februari 2008
Några av de saker jag stör mig på:

* Glödande extraljus, ok är inte så störande på en vanlig bil kanske men alla dessa j-la lastbilar med 20-talet hella bigknick på glöd.. (Tror nästan inte det finns en enda lastbil som kör med lagligt halvljus)
Dimljus ihop med halvljus i mörker kan ju gå under samma.

* Saktfärdiga personer, dom där man ser på långt håll som står och velar och typ väntar överdrivet länge fast det är helklart att åka sen kan dom få för sig att nästan svänga ut alldeles framför en. Rent trafikfarliga är sånna och borde inte ha körkort.

* När man kör på "vajerräckes-väg" där det skiftar mellan 1 och 2 körfält och folk ligger och kör typ 70-80 fast det inte är några särskilda omständigheter som motiverar det och fasthastighetsbegränsningen kan vara 90 eller 110km/h, sen när det blir dubbelfiligt så gasar dom jävlarna på så annat folk knappt hinner köra om på tvåfältssträckan.

* Knickedickar som inte använder blinkers. Verkar tro att de flesta andra är tankeläsare eller så skiter dom helt enkelt i allt och alla andra. Där under tankeläsargrejen kan man nästan peta in rondellkörning också.

* Folk som vinglar och typ är nästan över i det yttre körfältet och prejar en då man kör om.

* Är även störigt med sånna som går ut onödigt i vägren/vägkanten där det ofta ligger massa grus eller annan skit som yr som en sandbläster. Vilket man får på sig även om man håller hyfsat avstånd till framförvarande.
Samma typer verkar vara väldigt benägna att ligga i dom där djupa fårorna i spårig väg då det är riktigt blött ute. Samma effekt där som gruset bara att det är smutsvattenspray som yr bakom då.

* Idiot-omkörningar är ju en självklar sak med man stör sig på med.

Lite stör jag jag mig på sånna "Kör sakta, lekande barn"-skyltar med. Kan sitta på vanliga mindre landsvägar där det är 50 eller tom 70 hastighetsbegränsning. Själv är man född alldeles i slutet på 70-talet då fick man lära sig att inte leka på vägen. Det ska jag lära mina ungar med om man får några.

Det där nöjer nog jag mig med förtillfället, finns nog mer saker men dom är nog redan nämnda lika som vissa saker jag skrev.
Senast redigerat av HenkeEdge (10 februari 2008)

Mitt andra intresse --> http://www.minhembio.com/HenkeEdge

Konsult
1 247 Inlägg
10 februari 2008
Äsch då, glödning i extraljusen bländar inte alls ju, dum lag att man inte får ha så tycker jag.

Dimljus+halvljus nattetid brukar jag störa mig på ibland, väldigt sällan..
Galna omkörningar gillar jag inte över huvud taget, nackskott mad

Trafikanter som kör med helljus fast de möter/kör bakom en bil, mina 3 hella kopior brukar råda bot på det men jag tycker det är onödigt att behöva tända dom för att folk ska blända av...

Large Cap
1 816 Inlägg
10 februari 2008
Just nu så skulle allt göra mig mer förbannad.

NDE Level IIA Technician/Analyst
40 Inlägg
10 februari 2008
Tagg3N skrev:
Äsch då, glödning i extraljusen bländar inte alls ju, dum lag att man inte får ha så tycker jag.

Dimljus+halvljus nattetid brukar jag störa mig på ibland, väldigt sällan..

Var lastbilsexemplet jag syftade mest på och dom har oftast jävligt störigt halvlyse när nästintill hela fronten är upplyst. Skulle man mäta lux så är det säkert i likhet med vissa bilars helljus.

Sen som du skrev vissa dimljus är ju inte bländande heller även om dom kör med dom på natten. Men men det är en 500:- i böter eller mer om farbror blå är kinkiga. Har jag själv erfaranhet av då dom stoppade mig för jag körde med dom på 328:an då ena xeonhalvlyset var trasigt och den andra hela lampan slocknade ibland. Detta var 01.30 en måndagnatt i en mindre stad i södranorrland när man var på väg hem ifrån jobbet då man jobbat över. Då funderar man... dom hade inte något vettigare att göra?

Det är något jag retar mig på också, övernitiska poliser. Den där boten kan jag säga gjorde en bara sur och man hade nog "lärt" sig mer på om dom bara sagt åt en (har aldrig fått något annat än p-bot tidigare)

Mitt andra intresse --> http://www.minhembio.com/HenkeEdge

julgran
214 Inlägg
10 februari 2008
Finns hur mycket som helst som jag kan störa mig på i trafiken. Men för att göra det kort är det nog väglusar som jag stör mig på mest, speciellt dom som verkligen försöker blockera omkörningar också

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
10 februari 2008
Folk som ej kan andvända blinkers spaken hur pass ny bil dom har ... ibland så funderar man
specielt i rondeller ... när dom bara svänger runt i dom men åker in i den som om dom skall rakt
fram .... sen belister som tror att deras simultan förmåga sträcker sig längre en vad den ingentligen
är så som köra bil å tala i mobilen eller sitta å läsa tidingar kartor sminka sig ect ect ........

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

1 062 Inlägg
10 februari 2008
1: Taxihoror

2: "omkörningsgasare" dvs töntar som ökar farten när man kör om

3: Folk som inte använder blinkers (borde få vård någonstans)
Senast redigerat av TLO (10 februari 2008)

"You Go, we go!"

155 Inlägg
10 februari 2008
Just nu allt verkar det som.. blir fan förbannad hela tiden:P

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
10 februari 2008
skyen skrev:
dom som inte kan slå av hellyset när dom är 50 m bakom.

ett par IPF 930 SUPER RALLY EXTRALJUS med rödlins fixar biffen

jäkligt sugen på att koppla ett extraljus till bromsen, riktar så det är perfekt bakåt tror nog många bländar av och bromsar då >smile

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
10 februari 2008
Hertigen skrev:
skyen skrev:
dom som inte kan slå av hellyset när dom är 50 m bakom.

ett par IPF 930 SUPER RALLY EXTRALJUS med rödlins fixar biffen

jäkligt sugen på att koppla ett extraljus till bromsen, riktar så det är perfekt bakåt tror nog många bländar av och bromsar då >smile

stackar de jävlana som åker bakom dig i stan tongue

Vilket jävla drag :)

741 Inlägg
10 februari 2008
de skall lära sig att hålla avstånd smile

35 Inlägg
10 februari 2008
nått som e irriterande e snutar som bryter mot trafikregler utan annledning . har själv sett detta flera gånnger , dom kommer till ett rödljus slår på blåljuset å kör, efter rödljuset slår dom av blåljuset å fortsätter. om inte polisen följer regler varför ska vi dödliga göra det då????

House/Trance diggare
287 Inlägg
10 februari 2008
Folk som ej kan köra.

1 867 Inlägg
10 februari 2008
Det som gör mig mest förbannad nu, det är människor till häst som lider av föreställningen att hästar räknas som fordon i trafiken och således försöker hävda sin rätt. Oftast genom att vresa ut sig lite extra när man kommer för dom tycker att det går för fort förbi eller nån skitsak.

Dessa människa borde fått trafiklagstiftningen uppkörd nånstans där solen inte skiner så dom lär sig att hästar faktiskt funkar bra i terräng(ängen brevid vägen tillexempel)

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 587 Inlägg
10 februari 2008
Folk som inte ger blinker i tid eller inte vet när de e höger regel, är så jäääkla trött på såna sad !!
Rondeller åxå, där ger ju knappt nån blinker alls.. Folk bara kör sad !! Synd att de e så egentligen...

741 Inlägg
10 februari 2008
NF skrev:
EDIT;Oj jag såg nu att hela texten e offtopic och ruttet skriven aja måste nog sova

hehe såna vredesutbrott är skitskoj bara de inte går ut på en själv, så kung situation du hamna i smile

20 Inlägg
10 februari 2008
Folk som köper helt nya bilar utan blinkers.

1 062 Inlägg
10 februari 2008
1# sådana som slickar röv

2# folk som kör om för sen svänga av vägen 200m längre fram.

3# folk som inte gasar upp i hastighet utan ligger och fis kör

4# Blinkers verkar inte funka på nya bilar.
Senast redigerat av Ricky (10 februari 2008)

55 Inlägg
10 februari 2008
* Folk som inte blinkar i rondeller.

* Folk som inte har någon aning om vad trafikrytm är.

* Folk som ligger i 85 på 90-vägar, 65 på 70-vägar, men när det är 50 då jävlar ska dom köra 70. Snacka om helt körda i huvudet...

123 Inlägg
10 februari 2008
Har en enkel sammanfattning....
Det finns inga medtrafikanter, BARA mottrafikanter

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också

Sök