haha vi får väl se hur det går.. du är ju feg att mappa när det är halt
CarpeDiem skrev:
Hur går det, Griffin?
jodå det händer väl lite ialla fall
men det är ju lite plock kvar innan det är klart
det har varit lite småplockande och storstädning i garaget dom senaste gångerna jag varit där:)
nu till dagens verk.. stolsskenorna är färdigsvetsade och har fått ett lager färg.. jag har en känsla av att det blir ett lager till innan det är klart. men snart går det att provsitta båda platserna
skärmbreddarna sitter på runt om. lite mer karosserikitt bak och ett par fästen till kjolarna sen är bilen stylad
jag sänkte bilen lite till idag också när jag ändå höll på och grejade:D det kändes som att det fanns lite att ta av ju!
i fredags så vart det tomt på ena sidan och jag lyckades ta en bild i annan vinkel.. innan min senaste sänkning iofs men lite coolt stuk tycker jag allt att de blir:)
uppdatering igen då!
huvlåset passade ju inte helt emot huven.. men nu är det finjusterat.. bara några cm flyttat:D
sen så försökte jag sätta dit lådan.. det gick sådär måste jag säga.. balken passar inte ens lite mot lådan så det blir till att hitta en ny lösning.. tråkigt att lyfta fram och tillbaka när det inte passar.
den gamla ic:n får komma till bruk även på denna bil! lite fästen gjorda så nu sitter den fint
och så svetsade jag dit fästen till grillen/stötfångaren så att den hänger kvar på rätt ställe:D
och så kunde jag inte hålla mig.. nu står den alla dämpare i botten.. 1.5 cm lägre fram vart han idag
den gaml evo 7 kylaren som jag kört med förut verkar inte passa så bra.. men coltens orgkylare får ju plat även med icröret! de här känns lovande! kanske att den är lite för tunn och inte kyler tillräckligt.. vi får väl se.
sen så svetsade jag dit plåtar bak vid båda sidokjolarna så nu är dom ordentligt skruvade! inte det snyggaste men dom sitter där dom ska
tack till Uffe som fixade rörhylsor till bakvagnen
Nu sitter alla fyra där.. på bilden var det bara en klar. nu ska bakvagnen ner och målas och sen tillbaka upp igen. mycket fram och tillbaka:D
det var allt just nu.. mycket mer än så hinner jag inte på en dag
Mvh Mats
det var allt just nu Mvh Mats